فواید میوه خشک برای لاغری

افرادی که دارای اضافه‌ وزن هستند معمولا اعتماد به‌ نفس کمتری دارند و این عامل باعث پایین آمدن عزت‌ نفس افراد، افزایش افسردگی و اضطراب می‌شود. به همین دلیل افرادی که برنامه روزانه خود را برای کاهش وزن مشخص می‌کنند، از انواع میوه خشک در رژیم غذایی خود استفاده می‌کنند، زیرا خواص میوه خشک برای لاغری فوق‌العاده است. اگر به فکر کاهش وزن هستید از فواید میوه خشک برای لاغری استفاده کنید.

فواید مصرف خشکبار در لاغری

بیشتر مشاوران و کارشناسانی که در حوزه کاهش وزن فعالیت می‌کنند اولین توصیه‌ای که دارند مصرف آجیل و خشکبار است. اغلب آن‌ها معتقد هستند که مغزها سالم هستند و کالری زیادی دارند که موجب می‌شوند وزن شما زیاد شود اما این استدلال کاملا هم صحیح نیست، زیرا از نظر علمی مصرف آجیل به افراد کمک خواهد کرد تا سوخت‌وساز بدن آن‌ها افزایش یابد و سریع‌تر وزن کم کنند.

تحقیقاتی که اخیراً صورت گرفته شده است نشان می‌دهد که با مصرف آجیل به صورت منظم به افراد کمک می‌کند تا در طولانی مدت وزن خود را کاهش دهند.

تأثیرات مصرف میوه‌ها و خشکبار در کاهش وزن

به نقل از جولی کوالم، نویسنده سلامتی و رژیم غذایی، مصرف بادام و گردو هر دو از مکمل‌های غذایی بسیار خوبی هستند که به کاهش وزن کمک می‌کند. این نوع خوراکی‌های مغذی برای طولانی مدت افراد را سیر نگه می‌دارد، زیر سرشار از چربی‌های سالم، امگا 3 و امگا 6 است. این نوع خوراکی‌ها مملو از ریزمغذی‌هایی مانند سلنیوم، روی و منیزیم هستند.

بهترین میوه خشک برای لاغری

بهترین میوه‌های خشک برای لاغری

بیشتر افراد به دلیل حجم بالای کالری، ارزش میوه خشک را برای کاهش وزن نادیده می‌گیرند. استفاده از خشکبارها بسیار مقوی است که برای بدن بسیار مفید هستند و باعث می‌شوند تا ما مدت زمان طولانی‌تری سیر بمانیم.

بهترین میوه‌های خشک برای لاغری عبارتند از:

  1. زردآلو خشک شده
  2. آلو خشک شده
  3. گوجی بری
  4. کشمش و مویز
  5. انجیر خشک
  6. خرما

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. زردآلو خشک شده

بی‌نظیرترین فواید زردآلوی خشک برای کاهش وزن عالی است. زردآلو خشک از دیگر میوه خشک‌هایی است که باعث کاهش وزن در افراد می‌شود این میوه خشک مفید احساس گرسنگی را در افراد برطرف می‌کند. زردآلو خشک سرشار از منیزیم است که متابولیسم چربی را در بدن تنظیم می‌کند.

2. آلو خشک شده

فواید مصرف آلو خشک برای مبارزه با چاقی را جدی بگیرید، یکی از پرطرفدارترین و پرمصرف‌ترین آلو خشک، آلو شابلون است که کلیه فروشگاه‌های فروش میوه خشک این محصول را به صورت فله‌ایی و بسته‌بندی شده می‌فروشند. این میوه خشک منبع غنی از فیبر است که باعث تسریع حرکات پریستالتیک در روده می‌شود. در نتیجه سموم را بسیار سریع از بدن خارج می‌کند که در نهایت منجر به کاهش وزن می‌شود.

کشمش و مویز

3. گوجی بری

یک خوراکی جدید به نام گوجی بری است که کالری کمی ‌دارد اما مملو از فیبر است. این نوع میوه خشک برای کاهش وزن بسیار مؤثر است، زیرا بسیاری از خاصیت‌های دارویی مانند سلامت چشم و پوست، تقویت سیستم ایمنی بدن و سم‌زدایی از کبد را دارد.
گوجی بری در ایران به تازگی مورد استفاده قرار گرفته است که باعث ثابت نگه‌داشتن قند خون می‌شود همچنین بهترین خوراکی برای کاهش وزن است.

4. کشمش و مویز

میوه خشکی به نام کشمش برای کاهش وزن بسیار مناسب است. انواع کشمش‌ و مزایای منحصر به فرد آن‌ها جلوی ولع خوردن افراد را می‌گیرد. زمانی که کشمش میل می‌کنید در بدن یک واکنش شیمیایی روی می‌دهد که موجب می‌شود تا تنفس کندتر شود. سپس انتقال‌دهنده‌های عصبی سالم مانند GABA اشتها را ثابت می‌کنند و سوخت‌وساز را کاهش می‌دهند و عملکرد را روی سطح استرس کم می‌کنند.

5. انجیر خشک

با مصرف انجیر خشک می‌توانید به صورت کاملا طبیعی وزن خود را کاهش دهید. خواص انجیر خشک برای بدن فوق‌العاده است، زیرا انجیر خشک سرشار از مواد مغذی است که فرقی نمی‌کند آن را به صورت تازه یا خشک مصرف کنید در هر دو صورت برای بدن مفید است و وزن شما را کاهش می‌دهد. انجیر خشک شده دارای فیبر بالایی است که آنزیمی تولید می‌کند که باعث می‌شود تا روند کاهش وزن را سرعت بخشد.
این میوه خشک مقوی به عنوان یک میان وعده عالی و کم کالری محسوب می‌شود.

6. خرما

خرما جزء میوه خشک‌های غنی از عطر و طعم است که برای کاهش وزن بسیار مناسب است. از آنجایی که فیبر موجود در خرما زیاد است که با مصرف آن احساس سیری در افراد را سرکوب می‌کند و باعث می‌شود تا در طول وعده‌های غذایی افراد کمتر تمایل به مصرف میان وعده‌های ناسالم داشته باشند.
خرما از میوه‌های مفید و مغذی است که سرشار از ویتامین B5 است که منجر به بهبود قوای بدن در افراد می‌شود. خرما از میوه خشک‌های مفیدی است که برای لاغری بسیار مؤثر است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *