میوه خشک آبنباتی

استفاده از میوه خشک آبنباتی یک میان وعده غذایی سالم و مفید برای کودکان است که بسیار لذت‌بخش بوده و باعث تقویت انرژی بدن می‌شود، همچنین موجب می‌شود تا بدن سالم و تندرستی داشته باشیم و رنگ و بوی طبیعی میوه را حس کنیم. فروشگاه‌های فروش میوه خشک انواع طعم‌های میوه خشک آبنباتی را عرضه می‌کنند.

نحوه خشک کردن میوه آبنباتی روی بخاری

خواص میوه خشک بسیار زیاد است و به روش‌های مختلفی می‌توانیم میوه خشک را مصرف کنیم. برای اینکه بتوانید میوه‌های خشک شده خود را آبنباتی کنید تنها کافی است که میوه‌ها را خرد کنید. میوه‌ها را نباید خیلی بپزید یا طولانی مدت در معرض هوا قرار دهید. زمانی که میوه‌ها در معرض هوا قرار می‌گیرند آب می‌اندازد و طعم و مزه آن‌ها کم رنگ می‌شود. توصیه می‌شود برای تهیه میوه خشک آبنباتی از چند نوع میوه استفاده کنید تا یک سبد میوه خشک جذاب و رنگارنگ داشته باشید.

دقت کنید که میوه‌ها را با یک ضخامت برش بزنید، این کار باعث می‌شود تا زمان خشک شدن میوه‌ها به یک اندازه طول بکشد. برای اینکه بتوانید دقیق میوه‌ها را برش بزنید بهتر است از دستگاه‌های دایسر یا اسلایس‌ها استفاده کنید. تمامی ورق‌های برش خورده را داخل سیروپ بریزید.
در صورتی که سیروپ در دسترس نداشتید می‌توانید مقداری آب قند غلیظ درست کنید سپس آن را روی شعله قرار دهید تا بجوشد و به شکل شربت در بیاید از روی گاز بردارید تا کمی خنک شود. سپس میوه‌های خشک شده را به مدت 1 الی 2 ساعت داخل آن قرار دهید تا طعم شیرینی به خود بگیرد.

نحوه خشک کردن میوه آبنباتی روی بخاری

یک سینی را بردارید و سطح آن را با فویل پوشش دهید. کف فویل را به مقدار کمی روغن چرب کنید، سپس میوه‌ها را با فاصله از یکدیگر روی فویل بچینید. دقت داشته باشید که میوه‌ها به هم نچسبند.

در صورت تمایل می‌توانید روی آن کمی دارچین بپاشید این ادویه بیشتر برای میوه‌هایی مثل پرتقال خشک و سیب خشک توصیه می‌شود. همچنین از زعفران نیز می‌توانید برای موز خشک یا انبه خشک استفاده کنید. تقریباً 8 ساعت زمان نیاز است که میوه‌ها کاملا خشک شوند اما لازم است که هر یک ساعت میوه‌ها را زیرورو کنید تا به صورت یکنواخت و یکدست خشک شوند.

معایب و مزایای میوه خشک آبنباتی

از معایب استفاده از میوه خشک آبنباتی به دلیل شیرینی غیرطبیعی که دارد برای بیماران دیابتی مناسب نیست. همچنین با مصرف زیاد این نوع میوه خشک می‌تواند منجر به آسیب زدن به دندان‌ها و پوسیدگی آن‌ها شود. از دیگر مضرات استفاده از میوه خشک آبنباتی افزایش وزن است به همین دلیل افرادی که قصد اضافه وزن ندارند باید از خوردن این نوع میوه خشک خودداری کنند.
توصیه می‌شود که پس از مصرف میوه خشک آبنباتی حتما مسواک بزنید تا مشکلی برای شما پیش نیاید.

این نوع میوه خشک سرشار از ویتامین است. به افرادی که از کاهش وزن خود رنج می‌برند توصیه می‌شود که حتما از این نوع میوه خشک آبنباتی در میان وعده خود استفاده کنند. میوه‌های خشک آبنباتی تأمین‌کننده انرژی از دست رفته به بدن هستند.

خرید میوه خشک

قدمت میوه خشک، سال‌های متمادی است که توسط ما ایرانیان انجام شده و خواهد شد. میوه‌های خشک شده منبع غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر هستند که انرژی زیادی را بدن می‌رسانند. همچنین باعث بهبود وضعیت بدن می‌شوند میوه‌های خشک به علت داشتن قند طبیعی باعث قوت و نیروی بدن می‌شوند.
معمولا در بیشتر خانه‌ها بعد از مدتی مقداری میوه می‌ماند که دیگر خورده نمی‌شوند برای جلوگیری از هدر رفتن آن‌ها بهترین راهکار این است که میوه‌ها را  خشک کنید این کار چندان سخت نیست.
در صورتی که تمایل دارید که میوه خشک‌های آبنباتی تهیه کنید باید از مواد فراوری شده استفاده کنید.
فواید موز خشک برای سلامتی بدن فوق‌العاده است، چیپس و میوه خشک موز و دیگر چیپس‌های میوه در دسته میوه‌های خشک شده آبنباتی قرار می‌گیرند این مدل از میوه خشک‌ها تفاوت عمده‌ای با سایر میوه‌های حبه‌ای دارند، زیرا حبه‌های میوه که از میوه‌های پخته شده است. در روند تولید میوه خشک آبنباتی، میوه نمی‌پزد صرفاً پیش از خشک کردن مزه دار می‌شود.

این نوع میوه خشک نسبت به سایر نمونه‌های دیگر فرآوری می‌باشد، به همین دلیل قیمت میوه خشک آبنباتی نسبت به سایر نمونه‌های دیگر ارزان‌تر است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *