خواص کرنبری خشک‌ شده

کرنبری در آمریکای شمالی رشد می‌کند این میوه از درختچه‌های کوتاه یا بوته رونده کوتاهی است که ساقه‌های باریکی دارد چوب آن هم بسیار نازک است.
معمولا این میوه‌ها در مناطقی که آب‌ و هوای خنک و خاکی باتلاقی اسیدی دارند کشت می‌شوند، به همین دلیل کشورهای اروپای شمالی و کانادا بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کرنبری در جهان هستند. این میوه‌ترش مزه است.
بیشترین کاربرد و استفاده از کرنبری در تهیه و آماده‌سازی انواع سس، مربا، تهیه آب میوه و سایر کاربردهای دیگر که رایج‌ترین کاربرد آن در خشکبار است که این میوه را معمولا به صورت خشک مورد مصرف قرار می‌دهند.

کرنبری خشک شده

نحوه خشک کردن میوه کرنبری بسیار مشابه با مویز و کشمش است. زمانی که این میوه را خشک می‌کنید باید اجازه دهید تا کاملا آب آن تبخیر شود تا حجم آن کاسته شود و مواد مغذی باقیمانده در آن فشرده‌تر شود.
میوه‌های خشک نسبت به میوه‌های تازه از قند و کالری بیشتری برخوردار می‌باشند که به علت کم کالری بودن و کم قند بودن میوه‌های تازه، کرنبری خشک‌شده باعث کاهش وزن و تناسب اندام می‌شود از همین رو به افرادی که تصمیم به لاغری دارند توصیه می‌شود این میوه را از دست ندهند.
شاید برایتان جالب باشد که بدانید کرنبری خشک جایگزین بسیار مناسبی است به جای قند که برای بیماران دیابتی توصیه می‌شود.
برخی از افراد زمانی که کرنبری را خشک می‌کنند روی آن شکر می‌پاشند و باعث می‌شود که کالری آن بالا برود، به همین دلیل مصرف کرنبری‌های خشک‌شده با شکر را به هیچ عنوان به افراد دیابتی توصیه نمی‌شود.

کرنبری خشک شده

خواص شگفت‌انگیز کرنبری

خواص کرنبری خشک‌ شده بی‌نظیر است، 100 گرم کرنبری خشک تقریباً معادل 308 کالری انرژی دارد. میوه کرنبری سرشار از ویتامین A و ویتامین C است. با مصرف نمودن کرنبری خشک قند کمتری به بدن شما وارد می‌شود به همین علت شاخص گلیسمی کاهش می‌یابد، از همین رو بدن شما انسولین کمتری لازم دارد.

با مصرف کم کرنبری خشک‌ شده شما می‌توانید نیازهای روزمره بدنتان را که شامل منگنز و مقداری ماده معدنی مس را برطرف کنید همچنین مقادیر زیادی از ویتامین‌های K و E را نیز وارد بدن خود کنید. وجود پروتئین در کرنبری خشک سطح قند شما را کاهش می‌دهد.
طبع کرنبری تازه سرد و خشک است، اما کرنبری خشک‌ شده طبع سرد و معتدلی دارد. بر اساس تحقیقات و بررسی‌های انجام شده مصرف کرنبری و فرآورده‌های آن می‌تواند از بسیاری از عفونت‌های باکتریایی دهان، بیماری‌های لثه و پوسیدگی دندان جلوگیری کند. همچنین این میوه می‌تواند از تشکیل شدن پلاکت‌های دندانی نیز جلوگیری کند. با مصرف کرنبری می‌توانید بسیاری از عفونت‌های مجاری ادراری را برطرف کنید. همچنین از بروز خطر ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی، بهبود دستگاه گوارش و کاهش التهابات از دیگر خواص استفاده از کرنبری خشک‌ شده است که مصرف آن به صورت تازه و خشک‌ شده برای تمامی افراد توصیه می‌شود.

خواص شگفت‌انگیز کرنبری

مراحل خشک کردن کرنبری

کرنبری خشک‌ شده یک خوراکی بسیار خوشمزه و سرشار از خاصیت است. روش خشک کردن میوه مراحل مختلفی دارد، در صورتی که تمایل دارید که این میوه را در منزل خودتان خشک کنید بهتر است که میوه‌هایی که انتخاب می‌کنید سالم و بدون لکه باشند، سپس کاملا آن‌ها را با آب شستشو دهید و در سبدی قرار دهید تا آب آن کاملا گرفته شود.

در مرحله بعدی خوشه‌های کرنبری‌ها را بر روی یک طناب آویزان کنید کاملا شبیه به آویزان کردن خوشه‌های انگور که خشک می‌کنیم، اما باید توجه داشته باشید که خوشه‌های آویزان شده از هم فاصله داشته باشند تا کاملا سالم خشک شوند.

نکته مهمی که باید هنگام خشک کردن کرنبری توجه داشته باشید این است که باید بدانید نباید به هیچ عنوان کرنبری مقابل نور خورشید خشک شوند محلی که برای خشک کردن این میوه در نظر می‌گیرید باید یک اتاق کم نور یا زیر زمین باشد. مدت زمان خشک شدن کرنبری‌ها حدوداً یک ماه طول می‌کشد. هر از چند گاهی باید به میوه‌هایی که آویزان هستند سر بزنید و کرنبری‌هایی که خشک‌ شده‌اند را از هم جدا کنید و در ظرفی بریزید و نوش جان کنید.

مراحل خشک کردن کرنبری

کاربرد کرنبری خشک‌ شده

در فصل زمستان از کرنبری خشک‌ شده در کنار سایر آجیل‌ها و مغزیجات برای افزایش انرژی و تقویت قوای بدنی استفاده می‌شود. کرنبری طعم ترش دارد. با این میوه‌ترش مزه انواع دسرها تهیه می‌شود یکی از این دسرها به نام کرنبری کلافوتی است که در کانادا یکی از پرطرفدارترین دسرها است. از فروشگاه‌های فروش میوه خشک این محصول را تهیه کنید و از خواص بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید.

طرز تهیه دسر کرنبری کلافوتی

برای تهیه این دسر خوشمزه نیاز به نصف لیوان شکر همراه با 3 عدد تخم‌مرغ و ⅛ قاشق چایخوری وانیل که باید با هم کاملا مخلوط شوند در پایان یک خمیر کرم رنگ به دست می‌آید. سپس 1 لیوان آرد را با ¼ قاشق چایخوری بکینگ پودر مخلوط کنید. قابل را با کره چرب کنید سپس مایعی که آماده کردید را به آن اضافه کنید فر را در دمای 180 درجه فارنهایت قرار دهید سپس قالب را داخل فر قرار دهید بعد از 15 دقیقه قالب را خارج کنید. دسر کانبری کوفولاتی شما آماده است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *