خاصیت درمانی خرمالوی خشک

خرمالو میوه‌ای پاییزی و بسیار خوشمزه است. معمولا طعم گسی دارد و همه افراد تمامی به خوردن این میوه ندارند. از خرمالو بیشتر برای تهیه انواع غذاهای مختلف مانند کیک‌ها، دسرها استفاده می‌شود. طبع این میوه گرم و تر است و از بهترین میوه‌هایی است که می‌توانید در فصل‌های پاییز و سرد مصرف کنید. خاصیت درمانی خرمالوی خشک بسیار زیاد است؛ زیرا زمانی که می‌رسد فورا باید مصرف شود در غیر این صورت خراب می‌شود. معمولا تولیدکنندگان قبل از رسیدن این میوه آن را از درخت می‌چینند و به فروش می‌رسانند.

خرمالو، میوه‌ای ارگانیک

پیدایش خرمالو به کشور یونان می‌رسد که در بسیاری از کتب آن‌ها از این میوه به عنوان “لوتوس” یا “میوه خدایان” نام برده‌اند. خرمالو محبوبیت زیادی در نزد کشورها دارد در کشورهایی مانند ژاپن با این میوه غذاهایی مانند سوئجونگ وا تهیه می‌کنند. از برگه این میوه نیز به عنوان دمنوش استفاده می‌کنند.

دلیل گس بودن طعم خرمالو پیش از رسیدن آن این است که باعث می‌شود تا مانع از جذب آفت‌ها و حشرات گردد این موضوع سبب می‌شود تا برای کنترل آفت‌های آن از سموم کمتری در مقایسه با سایر میوه‌ها استفاده شود. این عامل موجب بالا رفتن ارگانیک بودن خرمالو می‌گردد. خرمالو به دلیل اینکه تنها در فصل زمستان پرورش می‌یابد برای اینکه بتوانیم در طول سال از خواص آن بهره‌مند شویم می‌توانیم آن را به صورت خشک شده مصرف کنیم.

مهم‌ترین خاصیت درمانی خرمالوی خشک

ارزش غذایی خرمالوی خشک بسیار بالا است، این میوه خشک به عنوان یک میوه کم کالری است. مصرف خرمالو خشک برای همه افراد در سنین مختلف توصیه می‌شود.

  1. سلامت چشم با مصرف خرمالو خشک
  2. خرمالو خشک سرشار از آنتی‌اکسیدان
  3. کاهش کلسترول با خرمالو خشک
  4. تأثیر خرمالو خشک در کاهش فشار خون
  5.  بهبود قلب با خرمالو خشک
  6.  تأمین انرژی با خرمالو خشک
  7. از بین بردن سموم و خواص خرمالو خشک
  8. خرمالو خشک محافظ کننده قدرتمند

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

فواید خرمالو خشک برای هضم غذا

1. سلامت چشم با مصرف خرمالو خشک

خرمالو خشک سرشار از ویتامین A است که برای تقویت بینایی بسیار مهم است. علت نارنجی بودن خرمالو خشک بتاکاروتن موجود در آن است. وجود ویتامین A به مقدار لازم موجب می‌شود تا شما در شب دید کافی داشته باشید و بینایی شما را بهبود می‌بخشد.

2. خرمالو خشک سرشار از آنتی‌اکسیدان

بیشتر ویتامین‌ها و مواد معدنی از آنتی‌اکسیدان‌های بسیار مقوی محسوب می‌شوند. وجود آنتی‌اکسیدان‌ها باعث می‌شود تا بدن را در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کند. رادیکال‌های آزاد کارایی سلول‌های بدن را با مشکل مواجه می‌کنند و از جذب مواد غذایی مورد نیاز به بدن جلوگیری می‌کنند. با مصرف خرمالو خشک می‌توان انواع بیماری‌ها و سرطان‌ها را بهبود بخشید. مصرف خرمالو خشک شده مانع از جذب فعالیت‌های رادیکال آزاد می‌شود. وجود آنتی‌اکسیدان‌ها، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و سلول‌های سرطانی را مهار می‌کند. در صورت وجود التهابات در بدن با آن مبارزه می‌کند.

3. کاهش کلسترول با خرمالو خشک

کلسترول از دیگر مواد مورد نیاز بدن است که در اثر تجمع این ماده باعث مسدود شدن رگ‌های خونی می‌شود که باعث بروز بسیاری از مشکلات خواهد شد. افزایش کلسترول موجب می‌شود تا رگ‌های قلب باریک شوند همچنین باعث مسدود شدن عروق می‌گردد که در نهایت منجر به خطر افتادن سلامت قلب می‌شود؛ زیرا قلب باید خون بیشتری را پمپاژ کند به همین دلیل این کار را با فشار زیادی انجام می‌دهد. با مصرف خرمالو خشک شده به دلیل داشتن فیبر می‌توان از کلسترول مضر در بدن جلوگیری کرد.

تأثیر خرمالو خشک در کاهش فشار خون

4. تأثیر خرمالو خشک در کاهش فشار خون

فشار خون باعث بروز مشکلات زیادی مانند ناراحتی‌های قلبی و عروقی، سکته می‌شود. خرمالو خشک حاوی مقادیر تانن است که می‌تواند فشار خون را کاهش دهد. وجود این ماده در خرمالوی سفت بیشتر است. بر اساس نتایج موجود و تحقیقات و مطالعاتی که در این مورد انجام شده است هنوز به صورت قطع در مورد تأثیر خرمالو خشک در کاهش فشار خون مطرح نکرده‌اند.

5. بهبود قلب با خرمالو خشک

قلب از مهم‌ترین بخش‌های بدن است که وظیفه خون‌رسانی به سایر اعضای بدن را بر عهده دارد. با زیاد شدن بیماری‌های قلبی موجب شده است که به رژیم غذایی توجه ویژه‌تری می‌شود.
خواص میوه خشک نقش بسزایی در حفظ و درمان بیماری‌های قلبی و افزایش گردش خون در بدن دارد. این میوه خوشمزه موجب تقویت قلب می‌شود که نباید از خوردن آن غافل شد. فرصت را از دست ندهید و از فروشگاه‌های معتبر فروش میوه خشک این محصول را با کیفیت بالا تهیه کنید.

6. تأمین انرژی با خرمالو خشک

وجود انرژی موجود در تکه‌های خشک شده خرمالو موجب حفظ انرژی مورد نیاز بدن می‌شود. وجود انرژی مورد نیاز به بدن باعث شادابی، نشاط افراد می‌شود. وجود تکه‌های موجود در تکه‌های خشک شده خرما، باعث از بین رفتن  خستگی و افسردگی در افراد می‌شود. این میوه خوشمزه غنی از مواد معدنی و ویتامین‌ها است و با داشتن قند طبیعی می‌توان یک میان وعده مقوی و مفید برای تمامی  سنین باشد.
خرمالو خشک یک خوراکی مفید و مقوی برای کودکان، مادران باردار و شیرده همچنین ورزشکاران و سالمندان می‌باشد.

تأمین انرژی با خرمالو خشک

7. از بین بردن سموم و خواص خرمالو خشک

از دیگر خواص خرمالو خشک می‌توان به ادرارآور بودن آن اشاره  کرد. اگر می‌خواهید کبد خود را پاکسازی کنید و تمامی سموم را از بدن دفع کنید توصیه می‌شود که حتما خرمالو خشک را در رژیم غذایی خود قرار دهید این کار باعث می‌شود تا از بیماری سنگ کلیه در امان بمانید. دفع سموم در بدن باعث می‌شود تا فعالیت‌های کبد از بین برود و به منجر به تقویت قلب می‌گردد. خرمالو خشک در کاهش کلسترول و بهبود عملکرد کبد کمک می‌کند و سبب از بین رفتن تأثیرات مخرب رادیکال‌های آزاد در بدن می‌شود.

8. خرمالو خشک محافظ کننده قدرتمند

خرمالو خشک نقش بسزایی در حفظ ایمنی بدن دارد. به دلیل وجود خواص این میوه خشک برای ترمیم و بازسازی انواع زخم‌ها و خونریزی‌های لثه مناسب می‌باشد. خرمالو خشک تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن و از ایجاد تومور و سرطان پیشگیری می‌کند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *