درمان یبوست با زردآلو خشک شده

یبوست یکی از بیماری‌های آزاردهنده‌ای است که یکی از درمان‌های خانگی و سنتی آن زردآلو خشک است که می‌توانید با مصرف آن برای همیشه از شر این بیماری خلاص شوید. زردآلو خشک و تازه از میوه‌های بسیار خوشمزه‌ای است که بسیار محبوب می‌باشد. این میوه یکی از میوه‌های تابستانی پرخاصیت است.
فواید زردآلوی خشک بسیار زیاد است، حتی در برخی از موارد با بررسی‌ها و تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است از آن برای درمان بعضی از بیماری‌ها و درمان برخی از مشکلات گوارشی استفاده می‌شود که نتایج اثربخش و مؤثری نیز به دست آمده است. درمان یبوست با زردآلو خشک شده یک روش درمان سنتی است که خیلی سریع جواب می‌دهد.

در سال‌های قدیم در فصل تابستان در باغ‌های زردآلو آنچه مورد استفاده قرار می‌دادند و ما باقی زردآلوها را به صورت سنتی در زیر نور آفتاب خشک می‌کردند. تمامی زردآلوها به روش کاملا طبیعی و ارگانیک خشک می‌شدند. اما امروزه از کلیه فروشگاه‌های فروش میوه خشک می‌توانید این محصول خوشمزه را با قیمت مناسب تهیه کنید.

خرید زردآلو خشک

چنانچه قصد خرید زردآلو را از فروشگاه‌های فروش میوه خشک در اصفهان و سایر شهرها دارید باید در ابتدای امر از سلامت ریشه کاملا آگاهی داشته باشید. همچنین از عدم داشتن قارچ و شته در آن مطمئن شوید. پس از خرید شرایط را به گونه‌ای فراهم کنید تا بتوانید نهال‌های زردآلو را کاشت کنید.

مهم‌ترین ویتامین‌های زردآلو

مهم‌ترین ویتامین‌های زردآلو عبارت است از:

  1. منبع ویتامین A
  2. ویتامین C
  3. املاح معدنی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

زردآلو به دلیل داشتن خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی، فیبر، انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی برای بیماری‌های مختلفی اعم از ناراحتی‌های قلبی و عروقی و جلوگیری از سرطان بسیار مفید و مؤثر است.

1. منبع ویتامین A

وجود ویتامین A در زردآلو باعث جذب آب بیشتر به بدن می‌شود همچنین این میوه تابستانی خوشمزه سرشار از ویتامین A است که برای سلامتی پوست و مقاومت استخوان‌ها همچنین تقویت سیستم دفاعی بدن بسیار مفید می‌باشد.

2. ویتامین C

زردآلو به دلیل خوش طعم بودن و داشتن آنتی‌اکسیدان طبیعی حاوی ویتامین C برای افزایش سیستم ایمنی بدن و قوای جسمانی بسیار مؤثر است. از همین رو متخصصان و پزشکان توصیه می‌کنند که در هنگام سرماخوردگی حتما این میوه را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

3. املاح معدنی

زردآلو به دلیل داشتن مواد معدنی زیاد از جمله آهن، پتاسیم، کلسیم و روی برای تقویت قلب و افزایش سیستم ایمنی بدن بسیار مفید و مؤثر است.

خواص زردآلو

درمان یبوست با زردآلو

یکی از بهترین خواص میوه خشک برطرف کردن مشکلات گوارشی است که بسیار شایع است و افراد در گروه‌های مختلف سنی را تحت تأثیر خود قرار داده است با مصرف زردآلو می‌توانید یبوست خود را به طور چشمگیری درمان کنید.

در صورتی که تمایل داشته باشید تا علت این مشکل را بدانید باید در ابتدا دلایل اصلی این اختلال را بدانید؛ زیرا با توجه به رژیم غذایی که مورد مصرف قرار می‌دهید مقادیر زیادی فیبر وجود دارد که باعث می‌شود شما کمتر آب بنوشید یا فعالیت‌های بدنی کمتری داشته باشید، برخی از خانم‌ها به علت بارداری، همچنین تغییراتی که در سبک زندگی وجود دارد باعث می‌شود تا عضلات شکم ضعیف شوند استرس و اضطراب افراد افزایش می‌یابد همچنین مصرف داروهای خاص نیز زیاد می‌شود یا منجر به بروز سوءتغذیه در افراد می‌گردد.

تمامی دلایل و مشکلاتی که مطرح شد همگی می‌تواند منجر به بروز ناراحتی و نارضایتی افراد گردد. راهکاری که برای درمان این دست از مشکلات در نظر گرفته شده است تماماً درمان سنتی و خانگی است. از مهم‌ترین مزیت‌های این نوع روش‌های درمانی این است که هیچ نوع عوارضی ندارد شما می‌توانید با مصرف نمودن محصولات طبیعی و ارگانیک به نتایج مؤثر و مطلوبی دست‌یابید.

درمان یبوست با زردآلو

درمان یبوست با مصرف زردآلو بسیار اثربخش است. این میوه به دلیل داشتن مواد مغذی و فیبرهای موجود سبب حفظ قند خون در اندازه طبیعی و کاهش کلسترول خون می‌گردد. فیبرهای موجود در زردآلو ایجاد یبوست در افراد پیشگیری می‌کند.
به طور کلی با مصرف زردآلو می‌توان عملکرد دستگاه گوارش و هضم را بهبود بخشید. با گنجاندن این میوه خوشمزه در رژیم غذایی می‌توانید مانع بروز بیماری‌های روده‌ای شوید. مصرف زردآلو با برگه آن هر دو خاصیت‌های یکسانی دارند تنها تفاوتی که وجود دارد این است که شما تنها با مصرف این تازه این میوه در تابستان نمی‌توانید از خواص آن بهره ببرید بلکه با خشک کردن زردآلو به روش‌های مختلف می‌توانید در سایر فصول سال از آن استفاده کنید.

با مصرف روزانه چند عدد زردآلو می‌توانید یبوست خود را درمان کنید برای بواسیر بسیار مفید و مؤثر است. زردآلو کال و نرسیده به هیچ عنوان مصرف نکنید زیرا باعث می‌شود تا معده شما را سنگین کند و دچار نفخ معده شوید در این شرایط موجب می‌شود تا مشکل یبوست شما تشدید یابد.

از آنجایی که زردآلو سرشار از فیبر است با مصرف آن در دوران بارداری می‌تواند به درمان یبوست کمک بسزایی کند همچنین در بهبود عملکرد دستگاه گوارش و هضم آسان آن نیز نقش بسزایی دارد. مزایای میوه خشک بسیار زیاد است، توصیه می‌شود که مصرف زردآلو یا برگه آن را در رژیم غذایی خود قرار دهید این میوه موجب می‌شود این میوه برای سلامت خود و رشد فرزندانتان بسیار مفید است.

روش‌های خشک کردن زردآلو

روش‌های خشک کردن زردآلو

روش‌های خشک کردن زردآلو عبارت است از:

  • خشک کردن زردآلو با نور مستقیم
  • خشک کردن با بخاری یا شوفاژ
  • خشک کردن زردآلو با دستگاه خشک‌ کن

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. خشک کردن زردآلو با نور مستقیم

برای خرید این میوه تابستانی لازم است تا حتما میوه‌های تازه و سالم خریداری کنید. سپس بعد از شستشوی کامل میوه‌ها آن را در با چاقی از وسط نصف کنید سپس داخل سینی با فاصله از یکدیگر قرار دهید و در معرض نور خورشید بگذارید تا آب آن کاملا تبخیر شود و فرایند خشک شدن کامل گردد.

2. خشک کردن با بخاری یا شوفاژ

مانند روش فوق عمل کنید اما این بار باید میوه‌ها را روی بخاری یا کنار شوفاژ با حرارت کم خشک‌کنید.

3. خشک کردن زردآلو با دستگاه خشک‌ کن

امروزه یکی از روش‌های جدیدی که کار افراد را بسیار راحت کرده است خشک کردن انواع میوه‌ها با استفاده از دستگاه میوه خشک کن است. مزایای دستگاه میوه خشک ‌کن بسیار زیاد است، تنها کافی است بعد از نصب کردن میوه‌ها آن‌ها را داخل سینی‌های مخصوص دستگاه با فاصله از یکدیگر بچینید سپس درجه دستگاه را تنظیم کنید تا میوه‌ها کاملا خشک شوند. برای نگهداری میوه خشک اجازه دهید تا میوه‌های خشک شده کاملا خنک شوند سپس داخل یک درب شیشه‌ای درب بسته قرار دهید و در یک محیط تاریک و خنک قرار دهید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *