میوه‌های خشک‌ پروتئین دار

میوه‌های خشک‌ پروتئین دار که منجر به افزایش سلامتی عمومی در بدن می‌شوند را میل نمایید. برای اضافه کردن یک میان وعده بسیار لذیذ و خوشمزه، قرار دادن انواع میوه‌های خشک یک فرایند بهینه است.

میوه خشک، منبع بسیار عظیمی از انواع پروتئین‌ها در بدن است. بسیاری از افراد، نسبت به انواع سبزیجات و میوه‌های سرشار از پروتئین اطلاعاتی در دست ندارند.

میوه خشک به عنوان یکی از وعده‌های غذایی رژیمی برای بدن بسیار مطلوب است. میوه خشک، چیز عجیب و خارق العاده‌ای نیست. میوه خشک، همان میوه‌های تازه و آبدار می‌باشند که در فصل‌های سال از آن‌ها استفاده می‌کنیم.

البته میوه خشک، تنها فاقد آب و دارای میزان زیادی ساختار گوشتی است. البته مقدار اندکی از ویتامین سی میوه‌ها، در فرایند خشک شدن از بین می‌روند. با این حال، هنوز نیز میوه خشک، منبع بسیار عظیمی از ویتامین سی است.

البته مواد معدنی زیادی از جمله فیبر، آنتی اکسیدان و سایر اسید‌های ارگانیک در ساختار میوه خشک باقی می‌ماند. به دلیل خواص بی نظیر میوه خشک و افزایش آگاهی افراد از مزایای میوه خشک، خرید میوه خشک نسبت به سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده است.
بسیاری از میوه خشک‌های به دست آمده، دارای وزن کمی می‌باشند. از این جهت، میوه خشک، با ساختار ایده آل خود، زمان ماندگاری بالا تری را نیز به خود اختصاص داده است. البته حجم میوه خشک، در زمان خشک شدن، به شدت کاهش پیدا می‌کند.

کشمش در داخل قاشق چوبی

میوه‌های خشک‌ پروتئین دار

میوه‌های زیادی وجود دارند که در ساختار خود دارای میزان زیادی از پروتئین می‌باشند. به همین دلیل برای افرادی که نیاز به پروتئین موجود در میوه‌ها دارند باید نسبت به نوع آن‌ها دقت داشته باشند.

میوه‌های خشک‌ پروتئین دار شامل میوه‌های خشک زیر می‌باشند:

  1. سیب خشک شده
  2. زردآلو خشک شده
  3. گلابی خشک شده
  4. کشمش
  5. بلوبری خشک شده
  6. هلو خشک شده
  7. آلو خشک شده
  8. انجیر خشک شده
  9. زغال اخته

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. سیب خشک شده

سیب خشک شده، دارای مقادیر زیادی از پروتئین است. میزان پروتئین مناسب برای سیب خشک شده به مقدار دو گرم است. البته دویست و هشت گرم آن برای کالری موجود در سیب خشک شده است.

میزان هفت درصد فیبر و منبع سرشار از ویتامین‌ها است. سیب خشک شده با دارا بودن میزان زیادی از پروتئین برای هضم کردن غذا و مناسب برای دستگاه گوارش است، همچنین بهترین میوه خشک برای پوست و مو می‌باشد.

البته بسیاری از افراد از سیب خشک شده برای کم کردن وزن خود نیز بهره می‌برند. کالری اندکی برای سیب خشک شده نسبت به میوه‌های دیگر وجود دارد. بهره بدن از سیب خشک شده برای منتقل کردن رشته‌های عصبی و کم کردن فشار خون بسیار مفید است. میزان اسید اسکوربیک در سیب خشک شده، به میزان قابل توجهی، منجر به تقویت کردن دستگاه ایمنی بدن می‌شود.

2. گلابی خشک

یکی از میوه‌های لذیذ و خوشمزه و البته کمیاب در میان میوه‌های دیگر، گلابی است. گلابی دارای ساختار بسیار فوق العاده‌ای از نظر طعم و مزه است. گوشتی بودن گلابی، بسیار مناسب و مفید است. خواص گلابی خشک برای بدن فوق‌العاده است.

این میوه می‌تواند فاکتور بسیار خوبی برای افزایش آب و پروتئین رسانی برای بدن باشد. گلابی خشک شده دارای دو گرم پروتئین است. البته مقادیر قابل توجهی از ویتامین‌ها و همین طور میزان ویتامین کا، ویتامین ث، و مقادیر زیادی از پتاسیم را در ساختار خود دارد.

گلابی خشک شده با مقادیر پروتئین بالای خود، برای بدن منجر به پایین آوردن فشار خون می‌شود. با مقادیر زیاد پتاسیم در این میوه، منجر به گشاد شدن عروق‌های خونی در بدن انسان می‌شود. گلابی خشک شده، منجر به بهبود استخوان‌ها و همین طور منجر به استحکام و مقاومت آن‌ها می‌شود. البته با توجه به تمامی ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در گلابی خشک شده، درصد پروتئین بسیار زیادی برای گلابی خشک شده وجود دارد.

بلوبری تازه و خشک در کنار هم

3. زردآلو خشک شده

یکی از میوه‌های دیگر که طرفداران زیادی را در بین میوه‌های تابستانی به خود اختصاص داده است؛ زرد آلو می‌باشد. میوه زردآلو، با ساختار گوشتی خود، قابلیت خشک کردن دارد.

این میوه، به میزان زیادی پروتئین را در خود گنجانده است. درصد پروتئین موجود در زردآلو خشک شده، 4.4 گرم است. البته مقادیر دیگری از آن را فیبر و همین طور میزان قابل توجهی از زرد آلو خشک شده را کالری پوشانده است.
برای افرادی که به دنبال پروتئین مورد نیاز برای بدن و سلامت پوست خود می‌باشند؛ مصرف زردآلو خشک شده به شدت به آن‌ها توصیه می‌شود. حتی برای بالا بردن میزان دید و بینایی افراد، مصرف زردآلو خشک شده به شدت توصیه می‌شود. با دارا بودن میزان زیادی از ویتامین کا در این میوه، سطح دید و بینایی افراد نیز تقویت می‌شود. همچنین درمان یبوست با زردآلو خشک شده خیلی سریع جواب می‌دهد.

4. هلو خشک شده

یکی از نکات مهم در رابطه با هلو خشک شده، مقادیر اندک پروتئین نسبت به میوه‌های دیگر است. این میوه به صورت خشک شده، دارای 1.5 گرم پروتئین است.
البته کم بودن میزان پروتئین در هلو خشک شده، از خاصیت‌های بیشمار دیگر آن کم نمی‌کند. هلو خشک شده، دارای مقادیر زیادی از انرژی و کالری برای بدن است. البته سیزده گرم فیبر به شکل خوراکی در این میوه وجود دارد. برای بهینه‌تر شدن دستگاه گوارش در بدن، مصرف هلو خشک شده به شدت توصیه می‌شود.

خواص هلو خشک برای افرادی که دارای دستگاه ایمنی ضعیفی می‌باشند؛ عالی است، مصرف کردن هلو خشک شده به آن‌ها توصیه می‌شود. بازسازی سلولی در بدن به کمک ویتامین ث انجام می‌شود. بنابراین برای تقویت و رشد سلولی، باید مصرف ویتامین ث را با خوردن هلو خشک شده افزایش داد.

5. انجیر خشک

یکی از میوه‌های خشک‌ پروتئین دار انجیر خشک شده است. انجیر خشک، دارای مقادیر زیادی از پروتئین است. میزان پروتئین موجود برای انجیر، به میزان پنج گرم است.
بنابراین پروتئین روزانه برای بدن به کمک مصرف انجیر به خوبی تامین می‌شود. انجیر خشک، خواص انجیر خشک به میزان قابل توجهی، نیاز‌های روزانه افراد به پتاسیم، ویتامین‌های دیگر از جمله ویتامین کا، آهن و منیزیم را تامین می‌کند.

برای افرادی که دارای کلسترول بالا در بدن خود می‌باشند مصرف کردن انجیر خشک برای آن‌ها به شدت توصیه شده است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *