خواص بلوبری خشک شده

آیا بلوبری خشک شده کالری و سدیم بسیار اندکی دارد؟ بایددر جواب بگوییم، خواص بلوبری خشک شده فوق‌العاده است، این نوع میوه به سادگی در دسترس افراد نیست، اما می‌توانید این میوه خشک خوشمزه را از سایت‌های معتبر فروش میوه خشک با قیمت مناسب تهیه کنید.

بسیاری از میوه‌های فصلی، مانند سیب، پرتقال و یا گیلاس و سایر میوه‌های فصل تابستان و زمستان، به سادگی در دسترس افراد قرار داده می‌شوند. میزان کشت سیب و پرتقال و میوه‌هایی از این دست، در کشور به وفور وجود دارد.

اما میوه بلوبری، یکی از میوه‌های خاص بشمار می‌آید. بنابراین دسترسی به آن و مصرف این نوع میوه، کار دشواری است. گران بودن بلوبری، به عنوان یک میوه لاکچری را نیز باید در نظر داشت.

ویژگی بلوبری خشک شده فوق‌العاده است، بلوبری به شکل خشک شده، طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. این میوه دارای ساختار گرد و بنفش رنگ است. بنابراین حالت گوشتی بی نظیری را نیز به خود اختصاص داده است. به همین دلیل، بلوبری به عنوان یک میوه خشک، قابلیت مصرف بسیار مناسب و استانداردی را به خود دارد.

با مصرف بلوبری خشک شده، به میزان قابل توجهی، کالری وارد بدن می‌شود؛ اما کلسترول اندکی را دریافت می‌کنید. تمامی مواد مغذی و مفیدی را که بدن در طول روز به آن نیازمند است؛ به کمک میوه بلوبری خشک شده قابل جبران است. البته بلوبری خشک شده را به همراه میوه‌های دیگر ترکیب می‌شود.

بلوبری خشک شده

خواص بلوبری خشک شده برای بدن

خواص بلوبری خشک شده برای بدن عبارت است از:

  1. سلامت استخوان
  2. جنگیدن با رادیکال‌های آزاد
  3. درمان دیابت
  4. جلوگیری از حملات و سکته‌های قلبی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. سلامت استخوان

خواص میوه خشک برای بدن فوق‌العاده است، مزیت‌های بیشماری برای مصرف بلوبری خشک شده وجود دارد. از این جهت، برای بالا بردن سلامت استخوان‌های خود، باید از این میوه به شکل استاندارد بهره‌مند شد.

بلوبری خشک شده دارای مقادیر زیادی ویتامین کا است. مصرف روزانه بلوبری، به شکل افزایشی ویتامین کا را وارد بدن انسان می‌کند. ویتامین کا، نقش بسیار مهمی در سلامت استخوان‌ها را به خود اختصاص داده است. این ویتامین مناسب برای استخوان و همین طور نقش بسیار مهمی برای رساندن کلسیم به بدن را دارد.

وارد شدن کلسیم به بدن برای استخوان سازی، بسیار ارزشمند است. مصرف ویتامین کا برای بدن، به میزان زیادی صدمه رساندن به استخوان‌ها را کاهش می‌دهد. مصرف بلوبری خشک شده، برای بانوان بسیار ارزشمند است. بانوانی که بعد از یائسگی خود، دچار مشکلاتی نظیر کمبود کلسیم و استخوان درد در بدن خود می‌شوند.

2. جنگیدن با رادیکال‌های آزاد

یکی از نکات مهم در بدن، شیوع رادیکال‌های آزاد است. شیوع بیش از اندازه رادیکال‌های آزاد منجر به بروز بیماری در بدن انسان می‌شود. به همین جهت، برای از بین بردن بیماری، بدن باید از خود آنتی اکسیدان قابل توجهی را بروز دهد.

برای این کار، با مصرف خوراکی‌هایی که به میزان زیادی آنتی اکسیدان در ساختار خود دارند؛ از بروز رادیکال‌های آزاد بیش از اندازه در بدن جلوگیری به عمل می‌آید.

ویتامین ث، یکی از ویتامین‌های پربار در داخل میوه بلوبری است. ویتامین ث، برای بالا بردن سیستم ایمنی و سلامت بدن افراد و همین طور برای التیام بخشیدن به زخم‌های بدن بسیار کارساز است. برای سلامت استخوان و ترمیم بافت‌های آسیب دیده بدن، مصرف ویتامین ث بسیار مهم است.

بنابراین بلوبری خشک شده، در ساختار خود به میزان قابل توجهی دارای ویتامین ث است. ویتامین ث، حتی برای بالا بردن پروتئین بدن مناسب است. این نوع از پروتئین، مناسب برای ساختار پوست است. کلاژن سازی برای پوست، به کمک ویتامین ث موجود در بلوبری خشک شده اتفاق می‌افتد.

کلاژن فعالیت بیش از اندازه برای رادیکال‌های آزاد در بدن را به کمک فعالیت آنتی اکسیدان از بین می‌برد. وجود رادیکال آزاد در بدن منجر به بروز بیماری‌هایی نظیر سرطان و بیماری‌های قلبی است.

3. درمان دیابت

برای افرادی که دارای بیماری دیابت از نوع دو می‌باشند مصرف بلوبری خشک شده بسیار مناسب است. بلوبری خشک شده، یکی از منابع بسیار از فیبر است. فیبر برای بخش‌های دیگر بدن نیز مهم است.

فیبر در بدن منجر به سلامت در دستگاه گوارش می‌شود. به دلیل کاهش میزان کالری در میوه بلوبری، با توجه به شاخص گلیسمی، منجر به بالا رفتن قند خون نمی‌شود. البته کربوهیدرات‌های بدن، به شکل آرام‌تری هضم بدن می‌شوند. طبق تحقیقات به دست آمده برای میوه بلوبری، بسیاری از افراد، با مصرف کردن این میوه، توانسته‌اند سطح گلوکز خود را بالا ببرند.

بلوبری تازه

4. جلوگیری از حملات و سکته‌های قلبی

میوه بلوبری به شکل خشک شده یا تازه آن، دارای مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان است. این میزان از آنتی اکسیدان برای بالا بردن میزان سلامت قلب بسیار مهم است. افزایش سلامت قلب و جلوگیری از حملات و سکته‌های قلبی، منجر به کم شدن ناراحتی‌های قلبی در افراد می‌شود.

مصرف بلوبری خشک شده برای بانوان، از میزان خطرات قلبی در بدن به شدت می‌کاهد. مصرف آنتی اکسیدان و همین طور، صدمه‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد به بدن و گرفتگی عروق را کاهش می‌دهد. مصرف بلوبری خشک شده، در هر فصل سال، برای بدن مناسب است.
افرادی که تمایل به بهره‌مندی از میوه خشک دارند باید مصرف بلوبری خشک شده را به شکل روزانه برای خود داشته باشند.

مصرف بلوبری خشک شده یا طبیعی کدام مناسب است؟

برای بسیاری از افراد، مصرف کردن میوه‌های تازه، بسیار مهم است. اما خشک کردن میوه، از تازه بودن آن نمی‌کاهد. با خشک کردن میوه، تنها زمان بهره‌مندی و مصرف میوه خشک افزایش پیدا می‌کند.

با توجه به این موضوع، مصرف میوه خشک، می‌تواند برای بدن به شدت مناسب باشد. البته آزمایش‌های زیادی بر روی میوه خشک‌ها و همین طور بلوبری خشک شده انجام گرفته است. با انجام دادن این نوع از آزمایشات بر روی میوه خشک، میزان آنتی اکسیدان و تمامی ویتامین‌های موجود در بلوبری خشک شده، در آن دیده می‌شود.

البته باید میزان زمان مصرف میوه خشک را نیز در نظر داشت. زمان استاندارد برای نگهداری میوه خشک نباید از سه ماه تولید آن گذشته باشد.
با گذشتن دو الی سه ماه از تولید میوه خشک، مزیت‌های مهم و مناسب برای بدن در آن‌ها قرار ندارد. بنابراین باید مصرف میوه خشک را از زمان تولید تا زمان مصرف آن، بین بازه زمانی دو الی سه ماه قرار داد.

برخی از میوه خشک‌های صنعتی، با افزودن مواد نگهدارنده، میوه خشک را به مدت یکسال قابل به استفاده می‌کنند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *