خواص هلو خشک

یکی از خواص هلو خشک وجود آنتی اکسیدان بالا در آن است. خاصیت‌های درمانی زیادی برای هلو خشک معرفی شده‌ است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. هلو خشک با توجه به ترکیبات مفید آن، از بدن در برابر صدمه‌های موجود در استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند. از مصرف هلو خشک غافل نشوید و از فروشگاه‌های معتبر فروش میوه خشک این محصول را تهیه کنید.

استرس اکسیداتیو، از عدم وجود و یا ناکافی بودن آنتی اکسیدان در بدن به وجود می‌آید. حتی بیماری‌هایی نظیر: سرطان، دیابت و همین طور بیماری‌های قلبی از بروز طولانی مدت اکسیداتیو بروز می‌کنند. هنگامی که تعادل درستی بین رادیکال‌های آزاد بدن و همین طور آنتی اکسیدان به وجود نمی‌آید؛ سلول بدن رادیکال آزاد تولید می‌کند.

بنابراین بدن باید بتواند در زمان تولید رادیکال‌های آزاد توسط سلول‌های بدن، نقش متعادلی را بین آنتی اکسیدان و رادیکال‌های آزاد را به وجود آورد.

عوامل زیادی برای به وجود آمدن استرس اکسیداتیو در بدن نقش دارند که شامل:

  • رژیم غذایی
  • سبک زندگی
  • شرایط خاص
  • آلودگی هوا
  • نور بیش از اندازه خورشید

هلو خشک، سرشار از آنتی اکسیدان می‌باشد که برای از بین بردن آسیب‌های اکسیداتیو برای بدن بسیار مفید می‌باشد. نحوه خشک کردن هلو کار سختی نیست و در خانه و با استفاده از دستگاه میوه خشک کن می‌توان این میوه را خشک کرد.

هلو تازه و خشک شده روی میز

خواص هلو خشک

مهم‌ترین خواص هلو خشک عبارت است از:

  1. جلوگیری از سرطان
  2. جلوگیری از حساسیت
  3. افزایش ایمنی بدن
  4. تقویت قلب

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. جلوگیری از سرطان

یکی از خاصیت‌های درمانی دیگری که برای هلو خشک بیان شده است؛ جلوگیری از سرطان در بدن می‌باشد. پوست هلو خشک، دارای مقادیر زیادی از کاروتنوئید و اسید کافئیک است.

کاروتنوئید و اسید کافئیک دو مدل از آنتی اکسیدان می‌باشند؛ که برای جلوگیری و درمان سرطان به شدت مفید هستند. پلی فنول، دسته دیگری از آنتی اکسیدان در بدن می‌باشد که نقش مهمی را در از بین بردن سلول‌های سرطانی ایفا می‌کند. پلی فنول با ظرافت خاصی و بی نظیر به جای آسیب رساندن به سلول‌های سالم، سلول‌های سرطانی را از بین می‌برد. پلی فنول، یک آنتی اکسیدان قدرتمند برای از بین بردن سرطان پستان می‌باشد.

افرادی که به صورت روزانه به میزان پنجاه درصد، هلو خشک را مصرف کنند؛ به میزان زیادی از بروز بیماری سرطان پستان در بدن جلوگیری نموده‌اند. قیمت میوه خشک هلو مناسب، با خرید این محصول از فواید فوق‌العاده‌ی آن بهره‌مند شوید.

2. جلوگیری از حساسیت

خواص بی نظیر میوه خشک برای سلامتی فوق‌العاده است، برخی از افراد دارای علامت‌های زیادی از آلرژی در بدن خود می‌باشند. زمانی آلرژی در بدن شکل می‌گیرد که بدن افراد به یک ماده حساسیت نشان دهند. هلو خشک، دارای مقادیر زیادی از هیستامین است. هیستامین سیستم ایمنی بدن را از بروز حساسیت در امان نگه می‌دارد. هیستامین علامت‌هایی را که موجبات آلرژی را در بدن فراهم می‌کند را کاهش می‌دهد.

علامت‌هایی که در بدن نشان دهنده آلرژی می‌باشد شامل:

  • عطسه
  • خارش
  • سرفه

با توجه به بررسی‌هایی که بر روی هلو خشک انجام شده است؛ بیشتر محققین در این زمینه به وجود هیستامین در هلو خشک اشاره کرده‌اند. هنگامی که هیستامین وارد خون می‌شود به کم شدن آلرژی کمک می‌کند.

هلو خشک

3. افزایش ایمنی بدن

هلو خشک در افزایش سطح ایمنی بدن بسیار موثر است و با باکتری‌های زیادی در بدن مبارزه می‌کند. از بین بردن سم‌های بدن، به واسطه مصرف هلو خشک برای افرادی که تمایل به استفاده از سیگار دارند توصیه شده است. با توجه به این که هلو خشک سم را در بدن از بین می‌برد؛ برای افرادی که سیگاری هستند گزینه مناسبی می‌باشد.

هلو خشک، نیکوتین را در بدن از بین می‌برد و این که نیکوتین از راه ادرار از بدن خارج می‌شود. افرادی که دارای سطح خون بالایی می‌باشند؛ می‌توانند هلو خشک میل کنند. هلو خشک میزان قند خون را کاهش می‌دهد.

4. تقویت قلب

مصرف هلو خشک به صورت روزانه برای سلامتی قلب به شدت مفید می‌باشد. مواردی که به بروز بیماری‌های قلبی در بدن کمک می‌کند؛ از جمله: فشار خون بسیار زیاد و کلسترول می‌باشد. اسید صفراوی که از وجود کلسترول در بدن تولید می‌شود؛ با مصرف هلو خشک از بدن دفع می‌شوند.

اولین عملکردی که اسید صفراوی در بدن انجام می‌دهد؛ جذب کلسترول می‌باشد. کلسترول و اسید‌های صفراوی از سلول‌های کبدی و همین طور مجرای روده گذر می‌کنند. هلو خشک، سطح کلسترول مضر برای بدن به همراه فشار خون و میزان تری گلیسیرید را به شدت کم می‌کند.

بنابراین برای افرادی که دچار بیماری‌های قلبی هستند؛ مصرف هلو خشک به شدت توصیه می‌شود. هلو خشک، فاقد چربی مضر برای بدن است و از این رو، برای افرادی که بیماری‌های قلبی و همین طور چربی دارند؛ بسیار مفید است.

برای بیماری‌های قلبی مصرف چربی توصیه نمی‌شود؛ زیرا باعث بالا رفتن سطح چربی خون مضر در بدن می‌شود. هنگامی که رگ‌های خون توسط چربی مضر خون، مسدود شدند؛ قلب کارکرد اولیه خود را از دست می‌دهد. با این حال، مصرف مواد غذایی مفید برای بدن، به کاهش ابتلا به بیماری قلبی اثر می‌گذارد. با توجه به این موضوع، هلو خشک و خواص بی نظیری که برای آن ارائه شده است؛ به عنوان یک میان وعده به شدت توصیه شده است.

هلو خشک، باعث تامین سلامت بدن و ایجاد انرژی برای انجام دادن فعالیت‌های روزانه می‌باشد. هلو خشک شده اسلایس را به صورت یک میان وعده و در طول روز مصرف کنید. قرار دادن میوه خشک، به عنوان یکی از میان وعده‌های اصلی در طول روز، به روند سلامت بدن و جلوگیری از بروز بیماری کمک می‌کند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *