دستگاه اسلایسر میوه

از مهم‌ترین کاربردهای دستگاه اسلایسر میوه برای تولید میوه خشک به صورت صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پیش از اینکه شروع به خشک کردن میوه نمایید بهتر است تمامی میوه‌ها را با دستگاه اسلایسر صنعتی، برش دهید یا به شکل ورقه‌ای با ضخامت متوسط تولید کنید با استفاده از این وسیله شما می‌توانید به راحتی میوه‌ها را خشک کنید.

در صورتی که میوه‌ها بدون برش و کامل در داخل دستگاه قرار دهید اصلاً خشک نخواهند شد و قابل استفاده نیستند؛ بنابراین با استفاده از دستگاه‌های اسلایسر میوه شما می‌توانید نقش بسزایی در تولید میوه خشک که یکی از بهترین خشکبار محسوب می‌شود و فروش خوبی در فروشگاه‌های فروش میوه خشک دارند، ایفا کنید.

کاربرد اصلی دستگاه اسلایسر میوه

از مهم‌ترین و اصلی‌ترین کاربردهای دستگاه‌های اسلایسر صنعتی میوه که عمدتاً شرکت‌های تولیدی میوه خشک از آن استفاده می‌کنند. پیش از اینکه شروع به خشک کردن میوه‌ها کنید لازم است که تمامی میوه‌ها را با استفاده از دستگاه اسلایسر صنعتی میوه به شکل ورقه‌ای باضخامت‌های کم برش دهید تا به سهولت و سریع فرایند خشک شدن انجام شود. دستگاه اسلایسر میوه اهمیت فوق‌العاده‌ای در خشک کردن میوه‌ها بر عهده دارد که یکی از بهترین و خوشمزه‌ترین و در عین حال پرطرفدارترین خشکبار در بین مردم محسوب می‌شود و نمی‌توان خواص بی نظیر میوه خشک را نادیده گرفت.

اسلایسر میوه

موارد استفاده از دستگاه اسلایسر میوه

دستگاه‌های اسلایسر میوه بیشترین کاربرد را در آشپزخانه‌های صنعتی، کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولید میوه خشک دارند. خوب است بدانید که یکی از دلایل اصلی تولید محصولات با کیفیت میوه خشک استفاده از دستگاه‌های اسلایسر است که با برش‌های مناسب موجب تولید محصولات یکدست و باکیفیت می‌شود و این مسئله باعث شده است تا محصولات در طول فرایند خشک شدن، به صورت یکنواخت و یکدست خشک شوند و محصول نهایی در بسته‌بندی‌های شکیل و زیبا در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد. با توجه به اینکه میوه خشک یک محصول تقریباً لوکس و تجملی است؛ اما بسته‌بندی زیبای آن در فروش و کسب درآمد بسیار حائز اهمیت است.

انواع دستگاه اسلایسر میوه

انواع دستگاه‌های اسلایسر در مدل‌ها و طرح‌های مختلف در بازار وجود دارد که عبارتند از:

  1. اسلایسر میوه
  2. اسلایسر دستی
  3. اسلایسر صنعتی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

دستگاه اسلایسر میوه صنعتی

1. اسلایسر میوه

بهترین وسیله برای برش دادن میوه‌ها و صیفی‌جات مختلف به شکل ورقه‌ای یا حلقه‌ای و غیره است. این دستگاه بیشترین کاربرد را برای تولید انواع میوه‌های خشک یا چیپس میوه است که با استفاده از آن می‌توان فرایند تولید را سرعت بخشید و محصولات بیشتری تولید و به بازار عرضه کنید.

2. اسلایسر دستی

با تهیه اسلایسرهای دستی می‌توانید برش‌های دقیق و منظمی در با هر شکل و مدلی که مدنظرتان است بدون اینکه میوه‌ها له شوند و یا از بین بروند. در واقع برای اسلایس کردن گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی و سایر مدل‌های مختلف میوه از این نوع دستگاه استفاده می‌شود که معمولا در اغلب کارگاه‌های کوچک یا رستوران‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

3. اسلایسر صنعتی

اسلایسرهای صنعتی برای کارگاه‌های بزرگ یا رستوران‌های بزرگ و شلوغ کاربرد دارد تا بتوانند برش‌های منظم و یکنواخت متناسب با اندازه مورد نیاز مشتری طراحی و تولید کنند.

قیمت دستگاه اسلایسر

قیمتی که برای دستگاه اسلایسر در نظر گرفته شده است به عوامل مختلفی بستگی دارد اعم از سایز دستگاه، سرعت خرد کردن میوه‌ها همچنین در صورتی که راندمان آن‌ها بیشتر باشد قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت. چنانچه که قصد خرید دستگاه‌های اسلایسر در هر نوع و مدلی را دارید توصیه می‌شود که حتما به فروشگاه‌های معتبر و قابل‌ اعتماد در این حوزه مراجعه کنید.

بهترین بسته‌بندی برای میوه‌های خشک

نکاتی در مورد بسته‌بندی میوه خشک

از نکات بسیار حائز اهمیتی که در مورد میوه‌های خشک وجود دارد نحوه بسته‌بندی آن است که در صورتی که بسته‌بندی مناسب داشته باشد از نفوذ اکسیژن، گردوخاک و یا هرگونه رطوبت و نور به داخل آن محافظت می‌کند. باید توجه داشته باشید که برای ماندگاری و طول عمر میوه‌های خشک آن‌ها را در فضاهای خشک و تاریک نگهداری کنید. در صورتی که میوه‌های خشک را در محیط‌های مناسبی مانند یخچال و فریزر نگهداری کنید می‌توانید به مدت 6 الی 12 ماه از آن‌ها استفاده کنید و باعث افزایش ماندگاری آن‌ها خواهد شد.

برای نگهداری میوه خشک و برای اینکه رنگ، بو، طعم و ویتامین‌های آن حفظ شود باید حتماً این محصولات را دور از دسترس گرما، رطوبت و نور قرار گیرد تا مدت‌ زمان ماندگاری آن حفظ شود.

بهترین بسته‌بندی برای میوه‌های خشک

هر کدام از میوه‌های خشک به مواد خاصی حساس هستند که این عامل موجب می‌شود تا مدت‌ زمان عمر این میوه خشک‌ها کاهش پیدا کند. برای کاهش میزان حساسیت و مشکلات ناشی از مصرف میوه خشک باید چه اقداماتی را انجام داد.
به ‌عنوان مثال میوه‌های خشک میزان رطوبت بالایی دارند؛ بنابراین نیاز به محافظت کمتری دارند، در حالی که محصولات با رطوبت حداقل حساس هستند و باید در یک بسته‌بندی مناسب که بهترین نوع بسته‌بندی برای میوه خشک استفاده از پاکت‌های کاغذی است که به ‌خوبی می‌تواند رطوبت را به خود بگیرد.
به‌ عنوان مثال بسته‌بندی گوجه فرنگی خشک شده که نیاز به بسته‌بندی دقیق دارد در صورتی که به شکل فله‌ای ارائه شود در بسته‌بندی‌های بزرگ نگهداری می‌شوند و بیشتر در بسته‌بندی‌های این ماده غذایی از ماده جذب‌ کننده رطوبت استفاده می‌کنند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *