میوه خشک پرتقال در دوران بارداری

پرتقال‌‌‌‌‌ها به طور قطع یکی از بهترین میوه‌‌هایی هستند که می‌‌‌توانید در رژیم غذایی بارداری خود قرار دهید. برای به دست آوردن حداکثر فواید این میوه باید کل میوه را همراه با پالپ‌‌های آن مصرف نمایید.

بسیاری از پزشکان معتقد هستند که پوست پرتقال نیز می‌‌‌تواند به شما کمک کند اما به دلیل آنکه مصرف پوست پرتقال آنچنان کار راحتی نیست، ما به شما خرید میوه خشک را پیشنهاد می‌‌‌دهیم چراکه شما می‌‌‌توانید به راحتی پوست پرتقال را همراه با پوست آن مصرف کرده و نه تنها مشکلی برای شما پیش نمی‌‌آید بلکه، می‌‌‌تواند به شما در رسیدن ویتامین بیشتر یاری برساند.

امروزه بسیاری از افراد این مسئله را تجربه کرده‌‌اند که میوه‌‌های خشک می‌‌‌تواند در بسیاری از مواقع به کمک آن‌‌‌‌‌ها بیاید در واقع شما میوه خشک را می‌‌‌تواند در مکان‌‌هایی که خوردن میوه‌‌های طبیعی کار مشکلی است مصرف نمایید. بهترین میوه خشک استوایی می‌‌‌تواند میان وعده‌‌‌‌‌‌‌ی مناسبی برای کودکان شما باشد همچنین شما می‌‌‌تواند این میوه خشک را برای کودکان خود به عنوان تغذیه در مدرسه با آن‌‌‌‌‌ها همراه کنید.

در واقع میوه و سبزیجات تازه و حتی میوه خشک امروزه بخشی از رژیم غذایی یک زن باردار است. هنگامی که یکی زن باردار است، باید در مورد عادات غذایی خود بیشتر مراقب باشد. زیرا یک غذای اشتباه می‌‌‌تواند منجر به مشکلات جدی شود.

اگر برای اولین بار است که بارداری را تجربه می‌‌‌نمایید، طبیعی است که، قبل از خوردن هر چیزی بیشتر به آن فکر کنید. آیا می‌‌‌توانیم در بارداری پرتقال مصرف کنیم؟ در حین بارداری، ممکن این سوال برای شما پیش بیاید که آیا می‌‌‌توانید مرکباتی مانند: پرتقال مصرف کنید یا خیر؟

پرتقال منبع غنی است و خوردن آن‌‌‌‌‌ها می‌‌‌تواند به شما این امکان را بدهد که ویتامین ث بدن خود را بیشتر از هر میوه‌‌‌‌‌‌‌ی دیگری از پرتقال دریافت کنید. امروزه در بسیاری از فروشگاه‌‌‌‌‌ها علاوه بر میوه‌‌های تازه میوه خشک نیز به فروش می‌‌‌رسد که شما می‌‌‌توانید از میوه خشک پرتقال نیز برای تمامی اوقات استفاده نمایید.
فواید پرتقال در بارداری

فواید میوه خشک پرتقال در دوران بارداری

مصرف پرتقال در سه ماه اول بارداری بسیار توصیه می‌‌‌شود. زیرا به رشد مغز جنین کمک می‌‌‌کند. در ادامه بیشتر درباره‌‌‌‌‌‌‌ی فواید این میوه صحبت خواهیم کرد.

  1. افزایش تقویت سیستم ایمنی بدن
  2. رشد مغز کودک
  3. جلوگیری از یبوست
  4. کنترل فشار خون با مصرف پرتقال
  5. تعادل هیدراته در بدن با مصرف پرتقال
  6. پرتقال کلیه‌‌های شما را پاکسازی می‌‌‌کند
  7. تقویت قلب با مصرف پرتقال

در ادامه هر یک از موارد فوق را توضیح خواهیم داد.

1. افزایش تقویت سیستم ایمنی بدن

پرتقال سرشار است از ویتامین‌‌های سیستم ایمنی بدن، که این امر برای خانم‌‌های باردار بسیار ضروری و مهم است، به همین دلیل هم است که ما به شما میوه خشک پرتقال را پیشنهاد می‌‌‌کنیم تا در این دوران به طور مداوم مصرف نمایید.
مصرف پرتقال، می‌‌‌تواند به کاهش خطر آلرژی در حین بارداری کمک می‌‌‌کند. همچنین می‌‌‌تواند از رشد غضروف، بافت ها، رگ‌‌های خونی و استخوان در نوزادان حمایت کند.

2. رشد مغز کودک

خوردن پرتقال در حین بارداری به رشد مغز کودک شما کمک می‌‌‌کند ویتامین B12 می تواند  که به نظر می‌‌‌رسد باعث ناهنجاری مغزی و نخاع کودک می‌‌‌شود. محتویات داخل پرتقال باعث می‌‌‌شود تا در ایجاد جفت سالم کمک شایانی داشته باشد. قیمت میوه خشک مناسب است و به هر میزانی می‌توانید این میوه خشک خوشمزه را خریداری کنید و از خواص بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید.

3. جلوگیری از یبوست

پرتقال سرشار از فیبر و سلولز محلول و نامحلول است که می‌‌‌تواند روده‌‌‌‌‌‌‌ی شما را روان کند و همچنین به درمان یبوست شما نیز کمک کند. به طور کلی یبوست در خانم‌‌های باردار بسیاری شایع است و به شدت آن‌‌‌‌‌ها را آزار می‌‌‌دهد.

فواید پرتقال در بارداری

4. کنترل فشار خون با مصرف پرتقال

وجود محتوای بالای پتاسیم موجود در پرتقال می‌‌‌تواند به تنظیم فشارخون در مادر باردار کمک کند و فشار خون بالای آن را به حد تعادل برساند. این کنترل فشار خون می‌‌‌تواند تاثیرات مثبتی را نیز بر روی فرزند در حال رشد شما بگذارد.

5. تعادل هیدراته در بدن با مصرف پرتقال

میوه خشک پرتقال و یا حتی میوه تازه پرتقال علاوه بر کمک به مصرف روزانه مایعات، سدیم و پتاسیم را برای حفظ تعادل سطح مایعات در بدن فراهم می‌‌‌کند. در واقع پرتقال با داشتن 88% آب، به تعادل آب و هیدراتاسیون در بدن کمک می‌‌‌کند.

6. پرتقال کلیه‌‌های را پاکسازی می‌‌‌کند

با توجه به فشار دستگاه ادراری در زنان باردار، مستعد ابتلا به بیماری‌‌های مرتبط با کلیه هستند. برای خلاص شدن از شر سموم موجود در بدن، در PH ادرار بسیار موثر است.
خوردن پرتقال می‌‌‌تواند به پاکسازی کلیه‌‌‌‌‌ها و مثانه کمک کند. پرتقال‌‌‌‌‌ها مقدار داده و از این طریق دفع سیتریک را از بدن افزایش می‌‌‌دهد و به عنوان درمانی برای سنگ کلیه عمل می‌‌‌کند.

7. تقویت قلب با مصرف پرتقال

زنان باردار فشار زیادی بر قلب و سیستم تنفسی دارند که به دلیل رشد جنین از بین می‌‌‌رود. سطح پتاسیم موجود در پرتقال به بازسازی و تقویت رگ‌‌‌‌‌ها خونی قلب می‌‌‌کند. آن ملزومات اساسی و حیاتی را در اختیار دارند که سیستم گردش خون و تنفس را قوی نگه می‌‌‌دارد.

میوه خشک پرتقال می‌‌‌تواند به نفع پوست شما باشد

پرتقال‌ها، آنتی اکسیدان‌‌های قدرتمندی را در خود دارند به همین دلیل هم است که ما به شما برای داشتن پوستی زیبا پرتقال را مصرف نمایید. از فروشگاه‌های معتبر فروش میوه خشک می‌توانید میوه خشک پرتقال را خریداری کنید.

بهترین زمان برای مصرف پرتقال چه زمانی است؟

شما در این دوران حساس می‌‌‌توانید پرتقال را در هر زمانی که دوست داشته باشید میل نمایید. بهتر است این میوه با ارزش را در ابتدای صبح که جذب ویتامین می‌‌‌تواند بیشتر باشد مصرف نمایید. بهتر است این نکته را به خاطر داشته باشید که شما می‌‌‌توانید با مصرف میوه خشک، در هر زمانی که صلاح بدانید از آن‌‌‌‌‌ها استفاده کنید. چرا که میوه خشک نه تنها می‌‌‌تواند خواص یک میوه را به شما بدهد بلکه می‌‌‌تواند میان وعده‌‌‌‌‌‌‌ی مناسبی به خصوص برای خانم‌‌های باردار باشد.
چرا که در این دوران عموما بهانه‌‌گیری‌‌های غذایی به شدت بیشتر می‌‌شود به همین دلیل هم شما می‌‌توانید جایگزین بسیاری از خوراکی هایی که در طول روز مصرف می‌‌کنید میوه خشک را قرار دهید. با این روش شما می‌‌توانید از ویتامین بیشتری برخوردار باشید. اما متاسفانه به دلیل کمبود اطلاعات از این روش استفاده نمی‌کنند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *