بهترین میوه خشک استوایی

برخی از میوه‎های استوایی مثل آناناس، پاپایا و انبه امروزه در کشور خودمان قابل پرورش هستند و دیگر نیاز نیست به کشور وارد کنیم. در این گفتار ما بیشتر قصد داریم در خصوص میوه گواوا و نحوه خشک کردن و خواص آن بپردازیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

ویژگی‌های گواوا

یکی دیگر از میوه‌های استوایی و بومی به نام گواوا‌یا زیتون محلی است که‌ یک میوه برای خطه گرمسیری است که بسیار خوشمزه و از خانواده میرتاسه است.
از مشخصات ظاهری گواوا ‌می‌توان گفت که این میوه بسیار شبیه گلابی است و در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی از قبیل زرد، سبز، بنفش و نارنجی است. داخل و گوشت گواوا به رنگ سفید، صورتی‌ یا زرد رنگ است و داخل آن نیز دانه‌های سفت وجود دارد که قابل خوردن است.

روش‌های خشک کردن گواوا

از روش‌های خشک کردن گواوا عبارت است از:

  1. خشک کردن توسط آفتاب
  2. میوه خشک گواوا از طریق دستگاه خشک کن
  3. با استفاده از فر

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

میوه خشک استوایی

1. خشک کردن توسط آفتاب

برای این کار شما ‌می‌توانید‌ به صورت طبیعی میوه را خشک کنید در طول سال دغدغه نبودن آن را نخورید.

یکی از روش‌های خشک کردن گواوا از طریق آفتاب است این میوه که بسیار شبیه هندوانه است را ‌می‌توان به صورت برش‌های هندوانه برش دهید و داخل سینی در معرض آفتاب قرار دهید تا کاملاً آب آن گرفته شود سپس به همین صورت چند روز در برابر آفتاب قرار دهید تا کاملاً خشک شود پس از خشک شدن آن را داخل ظروف درب بسته بریزید و داخل‌ یخچال نگهداری کنید تا آسیبی نبیند.

2. میوه خشک گواوا از طریق دستگاه خشک کن

برای خشک کردن گواوا بهتر است بعد از شستشو آن را تکه تکه کنید و داخل دستگاه میوه خشک کن قرار دهید.
سپس داخل دستگاه‌های خشک کن میوه قرار دهید تا آب آن کاملاً گرفته شود و سپس خشک شود و برای مصرف آماده شود.

خشک کردن میوه استوایی

3. خشک کردن میوه با استفاده از فر

روش‌های دیگری برای خشک کردن میوه گواوا که جزء بهترین میوه خشک استوایی است، وجود دارد و آن این است که شما ‌می‌توانید با استفاده از دستگاه فر این عمل را انجام دهید.
به این صورت که شما ‌می‌توانید در ابتدا این میوه را بشویید و برش‌های کوچک و نازکی بزنید و آن‌ها را داخل سینی‌های فر با فاصله در کنار هم بچینید و سپس فر را در درجه مناسب خود تنظیم کنید و هر از گاهی‌ یک سری به آن‌ها بزنید و زیر و رو کنید تا ناگهان نسوزد بعد از خشک شدن میوه‌های آن‌ها را داخل فر بیرون بیاورید و روی سینی توری قرار دهید و اجازه دهید تا کمی سرد شود بعد از این که کاملاً سرد شد آن را داخل ظرف بچینید و در‌ یخچال نگهداری کنید.

خواص درمانی و دارویی گواوا

  • پاک سازی و جوان سازی پوست
  • درمان آکنه و جوش صورت
  • بهبود ریزش مو
  • تقویت بینایی
  • پیشگیری از سرطان
  • افزایش فشار خون
  • تسکین اسهال و‌یبوست
  • درمان سرماخوردگی و سرفه
  • بهبود تیروئید
  • کاهش وزن و لاغری
  • افزایش حافظه
  • کاهش تب

گواوا بسیار مفید و سرشار از خواص زیادی است و به سلامتی بدن کمک بسیار زیادی ‌می‌کند.

1. پاک سازی و جوان سازی پوست

میوه گواوا سرشار از ویتامین C ،A و پتاسیم است که باعث افزایش کلاژن و الاستیسیته پوست در بدن ‌می‌شود و تمامی چین و چروک‌های دور چشم را از بین ‌می‌برد و در نهایت منجر به جوان سازی پوست ‌می‌گردد.

بهترین میوه خشک در اصفهان

2. درمان آکنه و جوش صورت

یکی از بهترین درمان برای آکنه و جوش صورت دمنوش گواوا است.

3. بهبود ریزش مو

ریزش مو‌ یکی از بیماری‌هایی است که ‌می‌تواند به شما کمک کند تا به کمک گرفتن از این میوه خشک گواوا بتوانید به درمان این مشکل کمک کنید و موجب تقویت او افزایش فولیکول‌های موی سر شده است.

4. تقویت بینایی

گواوا سرشار از ویتامین A است که موجب تقویت و کمک به افزایش بینایی شما شده است و از بروز مشکلات و ناراحتی‌های چشمی از قبیل آب مروارید و دژنراسیون ماکولا پیشگیری ‌می‌کند.

5. پیشگیری از سرطان

طبق مطالعات و بررسی‌های صورت گرفته شده ‌می‌توان با استفاده از این میوه برای رشد و جلوگیری از متاستاز سلول‌های سرطانی و درمان بسیاری از سرطان‌های دیگر که شامل سرطان سینه، دهان و پروستات است کمک نمود.

6. افزایش فشار خون

میوه گواوا به دلیل داشتن مقادیر بسیار بالای پتاسیم و فیبر موجود موجب پایین آمدن فشار خون ‌می‌گردد.

فروش عمده میوه خشک

7. تسکین اسهال و‌ یبوست

میوه گواوا به طور چشمگیری کمک به درمان و پاک سازی دستگاه گوارش و سم زدایی بدن ‌می‌کند.
به دلیل مقادیر زیاد فیبر در میوه و دانه‌های گواوا که منجر به درمان حرکات روده ‌می‌شود و به پیشگیری و درمان‌یبوست و اسهال بهبود ‌می‌بخشد.
برای تهیه این میوه خشک می‎توانید از سایت‌های فروش آنلاین میوه خشک در اصفهان اقدام کنید.

8. درمان سرماخوردگی و سرفه

میوه گواوا به دلیل داشتن ویتامین C منجر به افزایش سیستم ایمنی بدن ‌می‌شود و از بروز سرماخوردگی و سرفه همراه با گلودرد و سینوزیت پیشگیری ‌می‌کند.

9. بهبود تیروئید

میوه گواوا به دلیل داشتن مقادیر بسیار بالای مس و جذب هورمون‌های تیروئید را تسکین ‌می‌دهد و به پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری‌هایی مانند پرکاری تیروئید و کم کاری تیروئید کمک ‌می‌کند.

10. کاهش وزن و لاغری

میوه گواوا به دلیل داشتن مقادیر بسیار بالای فیبر رژیمی موجب کم شدن اشتها و پیشگیری از پرخوری به لاغری در نهایت کاهش وزن ‌می‌شود.

11. افزایش حافظه

از دیگر خواص میوه گواوا ‌می‌توان به ویتامین B3، B6 موجود در آن اشاره کرد همچنین به دلیل داشتن ویتامین B6 ‌یا نیاسین موجود در گواوا ‌می‌توان باعث افزایش گردش خون در مغز شد که در نهایت باعث تقویت حافظه و عملکرد شناختی فرد موثر است.

وجود ویتامین B6 ‌یک ماده مغذی بزرگ برای عملکرد مغز و عصب‌های ‌می‌باشد.

12. کاهش تب

طبق پژوهش‌های و تحقیقات صورت گرفته شده توسط متخصصین و پزشکان دریافته‌اند که‌ یکی از بهترین درمان‌های طبیعی برای از بین بردن تب، آب گواوا است که توصیه ‌می‌شد برای این که نتیجه‌ی بهتری حاصل شود حداقل سه بار در روز آب گواوا بنوشید تا از دچار این عارضه نشوید.
کارشناسان شرکت‎‌های پخش عمده میوه خشک هنگام خرید کلیه اطلاعات این میوه را در اختیار شما قرار می‌دهند، بنابراین می‌توانید با خیال راحت میوه خشک گواوا را خریداری کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *