دستگاه میوه خشک کن

شاید تا به حال با فرزند بد غذ داخل فامیل یا خانواده رو به رو شده‌اید که از خوردن میوه‌، اجتناب می‌کند یا حتی به جایی مسافرت کرده‌اید و در طول مسیر بدن شما به ویتامین‌های حاصل از میوه نیاز داشته اما چند روز طول کشیده تا توانسته‌اید به یک میوه فروشی برسید و یا حتی ممکن است در فصل زمستان باشید و هوس میوه‌های تابستانه به سرتان بزند. مشکلات بالا و مشکلاتی از این قبیل با وجود مقداری میوه خشک و یا داشتن دستگاه میوه خشک کن حل می‌شود، میوه خشک و انواع ویتامین‌های آن می‎تواند انرژی موردنیاز بدن را تامین کند.
زیرا شرایط نگهداری میوه خشک آسان‌تر است و دیرتر خراب می‌شود و در اکثر مکان‌ها و همه زمان‌ها این قابلیت را حفظ می‌کند.

شاید قبل از اینکه بحث میوه‌های خشک را پیش بکشیم برخی از شما راه حل فریز کردن میوه‌ها به ذهنتان رسیده باشد. اما این راه خیلی مناسب نیست زیرا سبب می‌شود خواص میوه در دراز مدت از دست برود اما کاری که خشک کردن با میوه‌ها می‌کند این است که مواد مغذی را داخل آن حفظ می‌کند و از خراب شدن آن جلوگیری می‌کند، در واقع می‌توان گفت با خشک کردن میوه‌ها درصد مواد محلول در آن را، در هر واحد افزایش می‌دهیم. بنابراین بهتر است در مورد انواع میوه خشک بیشتر بدانیم.

مثلا ویتامینی که از خوردن یک کیلو میوه زردآلو قرار بود به بدن ما برسد از خوردن دو پر زردآلو تامین می‌شود.

خشک کردن میوه | پارسیا پخشالبته برای نگهداری بلند مدت میوه روش‌های دیگری وجود داشته مانند مربا درست کردن، مثلا فکر کنین روز سرد زمستانی خود را با خوردن نان داغ در کنار کره محلی و مربای آلبالو شروع کنید، احتمالا با خواندن این جمله دهانتان آب افتاده ولی باید بگوییم این روش در عین خوشمزه بودن نیاز به شکر فراوانی دارد که برای دیابتی‌ها و یا کسانی که مشکل قند و چربی خون دارند مناسب نیست و با درست کردن مربا آنها را از چشیدن مزه ناب آلو خشک و آلبالو خشک در فصل زمستان محروم می‌کنیم.

گذشته از آن ممکن است افرادی را در خانه داشته باشیم که دارای اضافه وزن هستند و آنها نیز از خوردن شکر باید ممانعت کنند. از آن جا که مردم در این زمان به اهمیت میوه‌های خشک پی برده‌اند و اکثرا خانم‌های خانه درگیر مشاغلی هستند که وقت زیادی را از آنان می‌گیرید، وسیله‌ای به نام دستگاه میوه خشک کن اختراع شده که کار خشک کردن میوه را برای خانم‌های خانه داری که شاغل هستند، آسان کرده است، از طرفی بچه‌ها و یا بزرگتر‌ها در جامعه امروز عادت به خوراکی‌هایی دارند که سریع آماده می‌شوند و برای درست شدن میوه خشک نمی‌توانند مدت‌ها صبر کنند.
در ادامه طرز استفاده از دستگاه میوه خشک کن را برایتان توضیح می‌دهیم و علاوه بر آن در مورد مزایا و معایب میوه دستگاه میوه خشک کن صحبت می‌کنیم.

تولید میوه خشک در اصفهان

چگونگی استفاده از دستگاه میوه خشک کن

دستگاه میوه خشک کن به دو صورت خانگی و صنعتی وجود دارد. تقریبا طرز کار سبک دستگاه میوه خشک کن خانگی و صنعتی هر دو یکی است و تفاوتی که این دو با هم دارند در تولید حجم میوه خشک است.

گونه‌ای دیگر از دستگاه میوه خشک کن وجود دارد که میوه‌ها را با گردش هوا خشک می‌کند که به آنها هواپز هم می‌گویند. در هواپز می‌توان علاوه بر خشک کردن میوه، مواد غذایی را یخ زدایی، سرخ کرد و یا حتی می‌توان در آنها کیک و کلوچه پخت.

استفاده از دستگاه میوه خشک کن هوایی با گردش هوا سطح میوه‌ها و مواد غذایی را کریستاله کند و بو و رنگ و مزه میوه‌ها در آن بیشتر ثابت می‌ماند.
تولید میوه خشک در اصفهان با دستگاه‌های پیشرفته و با جدیدترین روش‎ها تهیه می‌شود.

قیمت این محصولات که به آنها هواپز هم می‌گویند از دستگاه میوه خشک کن گران‌‌تر است، اما علاوه بر خشک کردن میوه کارهای زیادی انجام می‌دهد.
معمولا دستگاه میوه خشک کن از یک محفظه شیشه‌ای یا پلاستیک فشرده نسوز با چندین طبقه ایجاد شده‌اند. برای استفاده از دستگاه میوه خشک کن ابتدا باید میوه‌ها را خوب بشوییم، سپس آنها را قاچ کرده و در طبقات میوه خشک کن قرار دهیم.
اغلب افراد طرفدار خوراکی خوشمزه‌ی میوه خشک هستند که با کمک دستگاه میوه خشک کن می‌توانیم هر میوه‌ای را خشک کنیم و از خوردن آن لذت ببریم.

می‌توانیم میوه‌ها را با پوست یا بدون پوست قاچ کنیم و در طبقه‌های میوه خشک کن قرار دهیم، طوری که بین آنها حتما فضای خالی باشد.
بعد از اینکه دستگاه میوه خشک کن را به برق می‌زنیم، هیترهای برقی شروع به گرم شدن و داغ شدن می‌کنند و به وسیله فن‌هایی که در دستگاه تعبیه شده است، هوای گرم در داخل آن به حرکت در آمده و در سر تا سر دستگاه می‌چرخد. به این صورت هوای گرم را به همه جای میوه‌ها و همه میوه‌ها می‌رساند.

با برخورد هوای گرم به میوه‌ها، آب آنها تبخیر شده و بعد از مدت کوتاهی مثلا 2 ساعت با توجه به درجه دستگاه میوه خشک کن، میوه‌ها خشک و آماده مصرف می‌شوند.

خشک کردن میوه | پارسیا پخشبا استفاده از این میوه خشک کن‌ها در خانه، ما می‌توانیم حجم مصرفی میوه خشک را برای خانواده خودمان تامین کنیم و در تمام مدت روی فرآیند خشک شدن میوه نظارت کرده و سلامت آنها را تضمین کنیم.
علاوه بر این پخش عمده میوه خشک به سراسر فروشگاه‌ها، دسترسی ما به انواع میوه خشک را آسان کرده است.

اگر بخواهیم با دستگاه میوه خشک کن در تابستان برای فصل زمستان میوه خشک کنیم، مدت زمان زیادی باید دستگاه در برق باشد ، به همین دلیل برق مصرفی زیادی هدر می‎رود و به انشعابات برق در ساختمان فشار می‌آید.
در این مواقع خرید میوه خشک شده از مراکز معتبر به نظر به صرفه می‌آید، زیرا دستگاه‌های صنعتی خشک کردن میوه نسبت به میوه‌ای که خشک می‌کنند برق کمتری مصرف می‌کنند.

این مراکز معتبر در اکثر شهرهای ایران مانند اصفهان وجود دارند و یا حتی برخی از آنان خرید اینترنتی دارند. با مراجعه به وبسایت مراکز معتبری که در زمینه‌ی فروش آنلاین میوه خشک در اصفهان فعالیت می‎‌کنند، می‌توانیم بدون رفتن به مغازه و صرف وقت، میوه خشک موردنظر خود را تهیه کنیم.

برای خشک کردن میوه روش‌های دیگری هم وجود دارد که به صورت طبیعی این کار را برای ما انجام می‌دهد، اما امکان دارد باعث از دست رفتن مواد مغذی داخل میوه شود.
مثلا پهن کردن میوه‌های اسلایس شده در زیر آفتاب می‌تواند باعث خشک شدن میوه‌ها شود، اما این کار چند ضرر دارد، یکی از ضرر‌ها از دست رفتن ویتامین C داخل میوه است و ضرر بعدی در معرض گرد و خاک قرار گرفتن و یا هجوم حشرات موذی به میوه‌های پهن شده در زیر آفتاب است.

خشک کردن میوه | پارسیا پخشاز میوه‌های خشک می‌توان در درست کردن انواع دمنوش‌ها استفاده کرد، به طور مثال احتمالا در طول عمر خود نام دمنوش آلبالو را شنیده یا حتی چشیده‎اید و قطعا یکی از تجربیات خوب زندگی شما بوده است.

شما با دم کردن میوه‌های خشک، می‎‌توانید انواع دمنوش‌ها در طعم‌های مختلف را داشته باشید و از مهمانان و خانواده خود پذیرایی کنید. استفاده از دمنوش‌های میوه، به عنوان یک عصرانه خوش طعم می‎‌تواند برای شما خاطره بسازد.

به عنوان یک توصیه، از میوه‌های خشک به صورت متعادل استفاده کنید تا از مزایای آن بهره‌مند شوید و دچار ضرر‌های ناشی از زیاده روی در مصرف میوه خشک نشوید. میوه‌های خشک نسبت به میوه‌های معمولی قند بالایی دارند و به دلیل اینکه میزانی از آب خود را از دست داده‌اند، سیر کننده نیستند، از این رو فردی که میوه خشک می‌خورد، ممکن است در مصرف آن زیاده‎‌روی کند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *