میوه خشک آلو

امروزه میوه خشک آلو بسیار مورد استقبال قرار گرفته است به همین دلیل هم است که ما می‌‌‌‌‌‌توانیم بگوییم آلو در میوه خشک حتی در میان افراد غیر باردار نیز دارای محبوبیت است چه برسد در میان خانم‌‌های باردار!
آلو به دلیل ترش مزه بودن آن‌‌‌ها می‌‌‌‌‌‌توانیم بگوییم که نه تنها در میان افراد باردار دارای محبوبیت است بلکه در میان کودکان نیز می‌‌‌‌‌‌تواند بسیاری مورد توجه واقع شود. اما واقعیت این است که یک خانم باردار به دلیل حساسیت‌هایی که در این دوران برای او وجود دارد مرتبا نگران است که چه مواد خوراکی برای او مفید و یا مضر است؟

در این دوران اطرافیان او طبق تجربه‌‌های شخصی که داشتند برای او انواع پیشنهاد‌‌‌ها را دارند اما یک خانم باردار به هیچ عنوان نباید بدون مشورت با پزشک خود دست به خوردن این مواد خوراکی کند چرا که تنها پزشک شما است که می‌‌‌‌‌‌تواند تشخیص دهد که چه مواد خوراکی اعم از میوه‌‌های خشک و تازه برای شما مفید است.

شاید با خود بگویید که میوه و یا حتی میوه‌‌‌ی خشک برای سلامتی مفید است و مصرف کردن آن به هر اندازه و با هر نوع آن مشکلی را پیش نمی‌‌آورد اما واقعیت این است که شما به هیچ عنوان نمی‌‌توانید سر خود از این مواد خوراکی ولو از دسته‌‌‌ی میوه‌‌‌ها استفاده کنید.

خانم‌‌های باردار حتما می‌‌‌‌‌‌بایست در استفاده از هر نوع از خوراکی‌‌‌ها حتی میوه‌‌‌ی خشک زیاده روی نکنند. اما این نکته را نیز باید در نظر داشته باشند که به هیچ عنوان نباید آن را ترک کنند و یا آن‌‌‌ها را از وعده‌‌های غذایی خود حذف کنند.
امروزه در بسیاری از فروشگاه‌‌های فروش میوه خشک می‌‌‌‌‌‌توانید مشاهده کنید که تا چه اندازه خانم‌‌های باردار به میوه خشک استقبال نشان می‌‌‌‌‌‌دهند. چراکه میوه خشک توانسته در بسیاری از مکان‌‌های حتی رسمی جایگاه خود را به دست آورده است.

فواید آلو در بارداری

در میان این میوه‌‌های خشک انواع آلو‌‌‌ها درخششی دیگر دارد و بیشتر مورد توجه قرار می‌‌‌‌‌‌گیرد. چرا که آلو‌‌‌ها به دلیل داشتن طعمی ترش باعث می‌‌‌‌‌‌شوند تا در هر موقعیتی بتوانیم آن‌‌‌ها را استفاده کنیم. اما شرایط خانم‌‌های باردار کاملا متفاوت است به همین دلیل هم بهتر است با فواید و مضرات آن‌‌‌ها آشنا شوید تا بتوانید در دوران بارداری با اطمینان خاطر بیشتر از آن‌‌‌ها استفاده کنید.

اطلاعات بیشتر درباره‌‌‌ی آلو

آلو یکی از میوه‌هایی است که برای بسیاری از افراد به شدت دلپذیر است و همچنین مواد مغذی که دارد برای خانم‌‌های باردار بسیار مفید است. این میوه در کشور ما کاملا شناخته شده است و بیشتر در فصل تابستان مصرف می‌‌‌‌‌‌شود. انواع مختلفی از آن در سراسر کشور موجود است. یکی از معروف‌‌ترین آلوهای موجود در کشور هند “آلو بخارا” است.
این میوه که به شکل میوه خشک آلو بیشتر رایج است توانسته در کشور ما نیز جایگاه خود را به دست بیاورد و میان مردم به شدت محبوب شود. این میوه خشک می‌‌‌‌‌‌تواند ترش و یا شیرین نیز به همین دلیل هم با بسیاری از سلیقه‌‌‌ها مطابقت دارد.

آیا در دوران بارداری می‌‌‌‌‌‌توانیم آلو مصرف کنیم؟

آلو انتخاب مناسبی در میان میوه خشک‌‌‌ها است که باید در دوران بارداری مصرف شود. آن‌‌‌ها به دلیل کیفیت بالای مواد غذایی توانسته‌اند در جایگاه مناسبی میان میوه خشک داشته باشند.

فقط در صورت حساس بودن به مشکلات کلیوی باید احتیاط کرد و بهتر است قبل از وارد کردن آن به رژیم غذایی خود در دوران بارداری از پزشک معالج خود درباره میوه خشک آلو مشورت بگیرید.

فواید آلو در بارداری

ارزش غذایی میوه خشک آلو

ویتامین C این میوه آنچنان بالا است و فواید زیادی را برای سلامتی هم برای مادر و هم برای کودک دارد. این ماده از مواد معدنی دیگری مانند پتاسیم، ویتامین‌هایی مانند ویتامین K حداقل می‌‌‌‌‌‌رساند. هرچند که آلو در میوه خشک به شدت مورد استفاده قرار می‌‌‌‌‌‌گیرید اما شما می‌‌‌‌‌‌توانید آلو را نیز به شکل تازه نیز مصرف نمایید.

آلوها علاوه بر طعم خوبی که دارند از کالری بسیار کمی برخوردار هستند. آن‌‌‌ها به هیچ عنوان چربی ندارند و بیشتر با مواد معدنی پر شده‌‌‌اند. آن‌‌‌ها حتی به افزایش جذب آهن در بدن شما کمک می‌‌‌‌‌‌کنند. قیمت میوه خشک آلو نسبت به سایر میوه‌های خشک دیگر مناسب و مقرون به صرفه است.

مزایای شگفت انگیز از خوردن آلو در دوران بارداری

خواص آلو خشک منبع خوبی برای تغذیه و یکی از میوه‌هایی است که باید به رژیم غذایی بارداری اضافه شود زیرا این مواد بسیار مورد نیاز هر مادری است که نوزادی را در بطن خود می‌‌‌‌‌‌پروراند.

تنظیم فشار خون: تنظیم فشار خود در دوران بارداری بسیار مهم است. فشار خون بالا در دوران بارداری می‌‌‌‌‌‌تواند منجر به چندین عارضه خطرناک در دوران بارداری شود. آلوها سرشار از فیبر به تنظیم فشار خون در دوران بارداری کمک می‌‌‌‌‌‌کند.

فواید آالو در بارداری

آلود دارای ویتامین‌‌های حیاتی بدن است: این ویتامین‌‌‌ها به محافظت از سلول در برابر صدمات کمک می‌‌‌‌‌‌کند و انرژی بیشتری که در طول دوره بارداری به آن احتیاج دارید را برای شما فراهم می‌‌‌‌‌‌آورد.

وزن بارداری را کنترل می‌‌‌‌‌‌کند: به دلیل آنکه آلو کمترین میزان کالری را دارد، بنابراین می‌‌‌‌‌‌تواند این میوه را بدون نگرانی در مورد اضافه وزن در دوران بارداری مصرف شود.

از بیماری‌‌های قلبی جلوگیری می‌‌‌‌‌‌کند: آلو از نظر چربی کم است. همچنین، مقدار چربی اشباع این میوه خشک صفر است. این امر به کاهش وقوع بیماری‌‌های قلبی کمک می‌‌‌‌‌‌کند.

به رفع یبوست کمک می‌‌‌‌‌‌کند: آلوها از فیبر خوبی برخوردار هستند که به سیستم گوارش کمک می‌‌‌‌‌‌کنند و به دلیل این که در طبیعت مسهل است در تسکین یا به حداقل رساندن مشکلات یبوست کمک می‌‌‌‌‌‌کند.یبوست و بواسیر از مواردی است که به شدت آن‌‌‌ها را آزار می‌‌‌‌‌‌دهد.

از زایمان زودرس جلوگیری می‌‌‌‌‌‌کند: آلو سرشار از منیزیم است. منیزیم به آرامش و در نتیجه انقباضات زایمان کمک می‌‌‌‌‌‌کند. بنابراین، خوردن آلو در دوران بارداری می‌‌‌‌‌‌تواند به عضلات دهانه رحم کمک کند تا آرام شوند و از زایمان زودرس جلوگیری نماید.

موثر در حافظه‌‌‌ی کودک: هنگامی که شما در دوران بارداری از میوه خشک آلو استفاده می‌‌‌‌‌‌کنید، به دلیل داشتن آنتی اکسیدان‌‌های قوی موجود در میوه خشک آلو می‌‌‌‌‌‌توانید حافظه‌‌‌ی کودک‌تان را تا چند برابر افزایش دهید.

شما می‌توانید آلو را به شکل خشک تهیه نمایید تا در هر مکان و زمانی که دوست داشتید مصرف کنید چرا که میوه خشک به طور کلی توانسته است مصرف میوه برای ما را آسان کند، به همین خاطر هم است که امروزه انواع مختلفی از میوه خشک در بازار وجود دارد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *