میوه خشک انبه

همانطور که می‌دانید هنگامی که بانویی قرار است مادر شود، در دوران بارداری خود تا اندازه‌‌ی زیادی دچار استرس است.
بیشتر این استرس مربوط به این مسئله است که چه مواد غذایی را باید مصرف کنند تا بتوانند فرزندی سالم‌تر به دنیا بیاورند به همین خاطر هم اطرافیان این مادر برای او نسخه‌های زیادی می‌پیچند که باید برای یک فرزند سالم چه چیزهایی مصرف کند. اما واقعیت این است که بسیاری از این توصیه‌ها از طرف افراد غیر متخصص می‌تواند به شدت خطرناک باشد به همین دلیل هم بهتر است از افراد متخصص و مقاله‌های علمی در این رابطه کمک بگیرید.

اما چیزی که برای همه ما روشن است این است که یک مادر در هنگام بارداری می‌بایست از میوه‌ها استفاده کند تا بتواند نه تنها فرزندی سالم‌تر را به دنیا بیاورد بلکه می‌تواند فرزندی زیباتر را با خوردن میوه‌ها برای خود داشته باشد.

یکی از میوه‌هایی که به شدت مورد علاقه‌‌ی مادران باردار است همان انبه است که به دلیل شیرینی و طعم متفاوتی که دارد امروزه توانسته جای خود را در میان بانوان باردار پیدا کند.
به دلیل محبوبیت این میوه ما بسیاری از افراد به این فکر افتادند تا این میوه را به شکل میوه خشک نیز ارائه دهند، چرا که این میوه علیرغم طعم بی نظیر آن مصرف آن کمی سخت است و نمی‌توان در هر شرایطی آن را مصرف کرد.

فواید انبه خشک در بارداری

امروزه در بسیاری از مراکز فروش میوه خشک انبه جزء یکی از پرطرفدارترین میوه‌های خشک است.
در ادامه به خواص انبه در دوران بارداری می‌پردازیم تا شما بتوانید با خیال راحت‌تری از این میوه استفاده کنید حتی شما می‌توانید از میوه خشک انبه برای مصرف روزمره‌‌ی خود استفاده نمایید.

در واقع اگر شما بتوانید یک انبه‌‌ی تازه و شاداب را بیابید، به هیچ عنوان نمی‌توانید در برابر آن مقاومت کنید.
به دلیل داشتن طعم شیرین و ترش زنان باردار تمایل دارند حتی به جای مصرف غذا، از میوه خشک انبه استفاده کنند. اما این مسئله را باید بدانید که آیا مصرف انبه در دوران بارداری مفید است یا خیر؟

مصرف میوه خشک انبه در دوران بارداری

در واقع باید به شما بگوییم که خوشبختانه شما می‌توانید نه تنها میوه خشک انبه را مصرف نمایید بلکه می‌توانید تازه‌‌ی آن را نیز در برنامه‌‌ی غذایی خود جای دهید. البته همانطور که می‌دانید، انبه یک میوه‌‌ی فصلی است که در تمامی فصول یافت نمی‌شود اما امروزه به دلیل به وجود آمدن شرایط جدید و همچنین به وجود آمدن فضاهای جدید، ما انبه را در بسیاری از فصول دیگر مشاهده نماییم.
اما این نکته بسیار حائز اهمیت است که شما در هنگام بارداری می‌بایست از این میوه دقیقا در فواصل زمانی خودش از آن استفاده نمایید. البته این برای استفاده از میوه تازه است اما شما می‌توانید به راحتی از میوه خشک آن در تمامی فصول استفاده کرده و از میوه خشک مورد علاقه تان لذت ببرید. قیمت میوه خشک انبه مناسب است و اکثر فروشگاه‌های معتبر میوه خشک انبه را دارند.

فواید انبه خشک در بارداری

چه تعداد انبه می‌توانید مصرف کنید؟

همانطور که می‌دانید استفاده‌‌ی بیش از اندازه از هر چیز ممکن است شما و فرزندتان را در این دوران تهدید کند به همین دلیل هم بهتر است از هر میوه و یا دیگر مواد غذایی به اندازه مصرف کنید. انبه نیز هرچند می‌تواند در سلامت شما و فرزندتان بسیار نقش مهمی داشته باشد اما، بهتر است از این میوه بیش از اندازه استفاده نکنید. بهترین مقداری که شما می‌توانید از انبه تازه استفاده کنید،
حداکثر روزی یک دانه انبه است. اما باید متذکر شد که میوه خشک آن را می‌توانید بیشتر مصرف کنید به همین دلیل هم است که ما به شما در این دوران حساس میوه خشک را بیشتر مصرف کنید.

در واقع 100 گرم انبه حدودا جاوی 13.66 گرم شکر است که باعث می‌شود مصرف بیش از اندازه‌‌ی انبه در دوران بارداری یک ایده‌‌ی خطرناک برای شما باشد. علاوه بر قند، انبه دارای مواد مغذی دیگری نیز هست که به راحتی این میوه را چه به شکل میوه خشک و چه به صورت تازه برای زنان باردار مفید می‌داند.

فواید میوه خشک انبه در دوران بارداری چیست؟

آهنی که در انبه موجود است، می‌تواند برای زنان باردار بسیار مفید و همچنین بسیار واجب باشد چرا که در این دوران حساس بانوان باردار به شکل بسیار پیگیرانه‌‌ای میزان آهن خون خود را تحت کنترل دارند به همین دلیل هم است که ما به شما خوردن انبه را در این دوران پیشنهاد می‌کنیم.
در واقع انبه چه در حالت تازه و چه به شکل میوه خشک، دارای ویتامین C است که می‌تواند کم خونی مادر را تا اندازه‌‌ی زیادی برطرف نماید.

فواید میوه خشک انبه در دوران بارداری عبارت است از:

  1. دارای اسید فولیک
  2. دارای فیبر غذایی بالا
  3. آنتی اکسیدان‌های غنی

در ادامه هر یک از موارد فوق را توضیح خواهیم داد.

فواید انبه خشک در بارداری

1. دارای اسید فولیک

میوه خشک انبه جزء بهترین میوه خشک استوایی است. در واقع انبه دارای منبع عالی اسید فولیک است که برای رشد مغز جنین و نخاع ضروری است. مصرف انبه به شکل تازه و به شکل میوه خشک از نقص لوله‌‌ی عصبی جلوگیری می‌کند که می‌تواند در اوایل بارداری رخ دهد.

2. دارای فیبر غذایی بالا

میزان فیبر موجود در انبه به شما کمک می‌کند تا مدت بسیار طولانی‌تری را احساس گرسنگی نکنید. میوه خشک انبه همچنین به هضم غذا کمک می‌کند و از یبوست که زنان در سه ماه اول تجربه می‌کنند به شدت جلوگیری می‌کند. اگر شما نیز دچار یبوست شده‌اید بهتر است در هر مکانی که قرار دارید میوه خشک انبه را نیز به همراه داشته باشید تا بتوانید این مشکل را هرچه سریع‌تر برطرف نمایید.

3. آنتی اکسیدان‌های غنی

ویتامین C موجود در میوه خشک انبه به عنوان یک آنتی اکسیدان قدرتمند عمل می‌کند و به ایجاد مقاومت در برابر رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند همچنین میوه خشک انبه می‌تواند خطر زایمان زودرس را به دلیل همان ویتامین C کاهش دهد. با تمامی این تفاسیر بهتر است هنگام مصرف میوه خشک انبه و یا مصرف میوه تازه‌‌ی آن با پزشک خود مشورت نمایید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *