میوه خشک هلو

آهن، پتاسیم و فیبر غذایی، همه مواد مغذی خوب و لازم برای زنان باردار است. تمامی این مواد، در میوه‌هایی مانند هلو یافت می‌‌‌شود که این مسئله می‌‌‌تواند زنگ هشداری باشد برای خانم‌‌‌های باردار که بیشتر از این میوه چه به شکل تازه و چه به شیوه‌‌‌‌ی میوه خشک استفاده کنند. میوه خشک هلو نیز مانند بسیاری از میوه‌‌‌های خشک دیگر دارای خواصی است که شما نمی‌‌توانید از آن چشم پوشی کنید. امروزه در بسیاری از کشورهای دنیا این میوه را تا اندازه‌‌‌‌ی زیادی زیر کشت برده‌‌‌اند تا مردم آن ملت بتوانند بیشتر از پیش از این میوه‌‌‌‌ی با ارزش استفاده نمایند.

این میوه به دلیل آبدار بودنش در دسته‌‌ای از میوه‌ها قرار گرفته است که شاید مصرف آن در تمامی اوقات برای ما امکان پذیر نباشد و باید آن‌ها را در مکان‌هایی استفاده نمود که راحت بتوانیم آن‌ها را مصرف کنیم. اما به دلیل داشتن فواید زیادی که در این میوه وجود دارد شما نمی‌‌توانید به این راحتی‌ها از آن دست بکشید، به همین دلیل  شما پیشنهاد می‌‌‌کنیم میوه خشک هلو را از مراکز فروش عمده میوه خشک تهیه کنید.
تنها نگرانی که ما درباره‌‌‌‌ی مصرف هلو در زمان بارداری داریم این است که، ممکن است برخی از کشت‌‌‌های هلو برای دفع آفات از سموماتی نیز استفاده کنند. به همین دلیل هم بهتر است در این دوران از هلوهای درجه یک و مطمئن استفاده کنید تا دچار مشکل نشوید. اما این مسئله نباید باعث نگرانی در شما شود که دیگر از این میوه استفاده‌‌ای نکنید، چرا که غافل شدن از این میوه در دوران بارداری خطای بزرگی است.

مصرف هلو در دوران بارداری

محتوی میوه خشک هلو

محتوی میوه خشک هلو عبارت است از:

  1.  ویتامین C
  2. سرشار از پتاسیم
  3. فیبر غذایی بالایی
  4. فسفر بالا
  5. منیزیم
  6. اسید فولیک
  7. بتا کاروتن

در ادامه هر یک از موارد فوق را توضیح خواهیم داد.

1. ویتامین C

بیشتر خانم‌‌‌های باردار مستعد کمبود آهن هستند و ویتامین C که در این میوه تازه و چه در میوه خشک آن وجود دارد باعث جذب آهن می‌‌‌شود. چرا که خانم‌‌‌های باردار در این دوران به دلیل داشتن فردی دیگر در بدن خود نمی‌‌توانند آهن زیادی را در بدن خود نگه دارند و اغلب دچار کمبود آهن می‌‌‌شوند.

2. سرشار از پتاسیم

محتوای بالای پتاسیم در هلو به ویژه در دوران بارداری به شدت مفید است. پتاسیم برای حفظ تعادل مطلوب مایعات در بدن مادر و نوزاد بسیار مفید است.
در واقع پتاسیم در مقابله با مسائل شایع بارداری مانند خستگی، گرفتگی و تورم بسیار مفید است. علاوه بر این، پتاسیم موجود در میوه هلو نیز باعث کاهش اضطراب، افسردگی و نوسانات خلقی در خانم‌‌‌های باردار می‌‌‌شود.
قیمت میوه خشک مناسب است، با خرید آن از فروشگاه‌های معتبر از خواص بی‌نظیر میوه خشک هلو بهره‌مند شوید.

3. فیبر غذایی بالا

زنان باردار به ویژه در مورد مشکلات گوارشی در دوران بارداری، از جمله یبوست، سوء هاضمه و سایر موارد حساس، مستعد هستند. صد گرم میوه هلو از بیشتر از پنج گرم و یا حتی بیشتر از فیبر غذایی تشکیل شده است. بنابراین مصرف منظم هلو در این دوران باعث حفظ حرکات روده و همچنین باعث کاهش موارد سوء هاضمه و یبوست می‌‌‌شود.

4. فسفر بالا

فسفر برای حفظ و یکپارچگی استخوان‌ها ضروری است. این امر نه تنها به کودک در ایجاد استخوان‌‌‌های قوی کمک می‌‌‌کند بلکه باعث حفظ یکپارچگی استخوانی مناسب برای مادر در طول باردار و بعد از آن می‌‌‌شود. میوه هلو حاوی بیست میلی گرم فسفر در هر صد گرم است.

مصرف هلو در دوران بارداری

5. منیزیم

منیزیم یکی از مهم‌‌‌ترین ویتامین‌هایی است که در این دوران باید به زنان باردار برسد. منیزیم از انقباضات زودرس رحم جلوگیری می‌‌‌کند و همچنین مشکل یبوست و گرفتگی‌‌‌های روده شما را نیز حل می‌‌‌کند.

6. اسید فولیک

اسید فولیک برای رشد مغز و ستون فقرات مادر و جنین به شدت ضروری است. با داشتن چهار میکروگرم اسید فولیک در صد گرم میوه هلو یکی از بهترین منابع اسید فولیک است.

7. بتا کاروتن

بتاکاروتن در میوه هلو به راحتی در ایجاد یک سیستم ایمنی قوی در مادر و نوزاد وجود دارد.

تا چه میزان مجاز هستید تا هلو مصرف کنید؟

علاوه بر فواید بی‌شمار مصرف میوه هلو در دوران بارداری، زنان باردار باید مقدار مصرف هلو را بیش از 500 گرم در روز محدود کنند. در حالت ایده آل، زنان برای حفظ این مقدار توصیه شده، باید از مصرف بیش از دو هلو در روز در این دوران خاص خود داری کنند. و میوه‌‌‌های دیگر را نیز جایگزین هلو کنند.

این میوه به دلیل داشتن ارزش غذایی بالا می‌‌‌تواند از چربی‌‌‌های ورودی به بدن شما به شدت جلوگیری کند. این مسئله می‌‌‌تواند باعث شود تا شما در این دوران اضافه وزن فاحشی را نداشته باشید. چیزی که در این دوران مادران زیادی را نگران کرده است.

اما همانطور که می‌‌‌دانید میوه‌‌‌‌ی هلو تنها در تابستان و اوایل پاییز قابل دسترسی است. به همین دلیل هم مادرانی که دوران بارداری خود را در زمستان می‌‌‌گذرانند، نمی‌‌توانند از این میوه استفاده‌‌‌های لازم را ببرند و این مسئله به ضرر آن‌ها است به همین دلیل هم است که ما به شما مصرف میوه خشک هلو را پیشنهاد می‌‌‌کنیم. امروزه بسیاری از فروشگاه‌ها به شکل تخصصی به عرضه‌‌‌‌ی میوه خشک می‌‌‌پردازند. بهتر است اگر شما نیز در دوران بارداری به سر می‌‌‌برید، از میوه خشک هلو برای خود استفاده کنید چرا که میوه خشک می‌‌‌تواند این امکان را به شما بدهد که در هر مکانی که هستید از میوه‌‌‌‌ی مورد علاقه‌‌‌‌ی خود به شکل میوه خشک استفاده‌‌‌‌ی لازم را داشته باشید. میوه خشک لزوما نباید خارج از فصل آن میوه استفاده شود بلکه شما می‌‌‌توانید به راحتی از تمامی میوه‌ها استفاده‌‌‌‌ی لازم را ببرید و به عنوان میان وعده و حتی در زمان‌هایی که مجبور هستید در مطب دکترها چند ساعتی را بنشینید می‌‌‌توانید از این میان وعده استفاده‌‌‌های لازم را داشته باشید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *