میوه خشک بِه

احتمالا همه شما با چای بِه آشنایی دارید. چای بِه یکی از دمنوش‌هایی است که با میوه خشک بِه درست می‌شود و یکی از دمنوش‌های سنتی و پر طرفدار است. میوه بِه در سبد غذایی ما ایرانیان جایگاه ویژه‌ای دارد.
از تازه این میوه برای درست کردن انواع خورش‌ها و رب استفاده می‌شود و میوه خشک بِه می‌تواند به تنهایی مورد استفاده قرار بگیرد و یا اینکه می‌تواند با میوه‌های خشک دیگر مخلوط شده و ترکیبی عالی برای ایجاد یک دمنوش خاطره‌انگیز بسازد.
از خواص بِه همین بس که برای افرادی که دچار بیماری‌های قلبی شده‌اند، مناسب است و حتی بوی بِه می‌تواند روی سلامت قلب و مغز ما اثرگذار باشد.

اواخر زمستان زمانی است که شما می‌توانید به بازار رفته و به را خریداری کنید.
استفاده از بِه به قدری مهم و مفید است که برای استفاده از آن در تابستان تدابیری اندیشیده شده است مانند خشک کردن و تهیه دمنوش از آن.
دمنوش بِه یکی از دمنوش‌های خوش عطر و پر خاصیتی است که عموما اکثر افراد میوه و چای آن را دوست دارند.

دمنوش بِه

تصور کنید در یک عصر بهاری می‌خواهید به صرف عصرانه دوستان خود را به خانه دعوت کنید، برای پذیرایی از عزیزانتان چه چیزی بهتر از شربت‌ها و دمنوش‌های میوه‌ای و خوش طعم است؟

به نظر می‌رسد استفاده از میوه خشک بِه می‌تواند این عصرانه دوستانه را برای شما و دوستانتان دل‌انگیز‌تر کند.
تهیه دمنوش بِه کار سختی نیست و می‌توان آن را به راحتی در منزل تهیه کرد و با انواع کیک‌های خانگی سرو کرد.
از سایت‎های معتبر که د رحوزه آنلاین مارکت فعالیت دارند، می‎توانیم میوه خشک بِه را تهیه کنیم.
فروش آنلاین میوه خشک در اصفهان متقاضیان زیادی دارد و علاقه‎‌مندان به انواع میوه خشک می‌‎توانند در کم‌ترین زمان محصول خود را سفارش دهند.

دمنوش چیست؟

دمنوش از دو واژه دم و نوش ایجاد شده است و به معنی نوشیدنی‌هایی است که حاصل از دم کشیدن گیاهان به دست می‌آید.
استفاده از دمنوش‌ها می‌تواند خواص آن گیاه را به بدن ما برساند. دمنوش‌ها عموما از برگ‌های خشک برخی از گیاهان که دارای طعم و عطر خوبی هستند تهیه می‌شود.
همچنین می‌توان برای درست کردن آن میوه‌های خشک شده‌ای را برای این کار تهیه کرد. برای تهیه دمنوش‌های گیاهی می‌توان مقداری از برگ‌های خشک شده معطر مانند نعنا و آویشن استفاده کرد که علاوه بر خواص بیشماری که برای سلامتی دارد، می‌تواند به عنوان یک میان وعده مورد استفاده قرار بگیرد.

خرید بٍه خشکدمنوش‌های گیاهی عموما طعم تندی دارند که برای بهتر کردن طعم‌شان از عسل و نبات بهره می‌گیرند. همچنین می‌توانیم انواع دمنوش‌ها را با استفاده از کیک میوه خشک میل کنیم.
البته مانند چای می‌توان دمنوش‌ها را با قند و شکر مورد مصرف قرار داد. اما به نظر می‌رسد استفاده از قند و شکر خام می‌تواند برای سلامتی مضر باشد.

شاید از خودتان بپرسید نبات هم از این مواد است پس چرا می‌توان همراه با دمنوش‌ها آن را مورد استفاده قرار داد؟
موضوع مهمی که در تهیه نبات وجود دارد این است که نبات دارای فرآیندی برای تهیه است که در این پروسه شکر حرارت می‌بیند و به نظر می‌رسد طبعش تغییر می‌کند. همان‎طور که می‌دانید نبات دارای طبع گرمی است، در حالی که خود شکر طبعی مخالف با این دارد.
در مورد دمنوش‌ها، می‌توان از دمنوش‌های میوه‌ای به عنوان نوشیدنی مفید و مغذی یاد کرد، زیرا استفاده از میوه خشک برای دمنوش می‌تواند در کنار طعم خوبی که دارد، خواص منحصر به فرد آن میوه را نیز به بدن ما برساند.

یکی از این دمنوش‌های میوه‌ای که طرفداران زیادی را دور خود جمع کرده است. دمنوش میوه‌ای بِه است. چای بِه را به صورت تنها و به صورت ترکیبی با سیب می‌توان مورد استفاده قرار داد که البته هر دو نوع میوه دارای بویی مطبوع و آرامش بخش هستند.

از دمنوش بِه و سیب می‌توان دارویی برای آرامش اعصاب درست کرد. برای تهیه دمنوش‌های میوه‌ای ابتدا باید آن‌ها را خشک کنیم و در واقع از میوه خشک آن‌ها دمنوش را تهیه کنیم.
برای تهیه میوه خشک بِه و یا حتی سیب می‌توانید تا آخر با ما باشید.

خواص بِه

خواص بِه

از میوه بِه، به دلیل خواص بیشمار آن می‌توان در بسیاری از موارد استفاده کرد. جالب است بدانید که حتی برگ این درخت می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

دمنوشی که از برگ بِه درست می‌شود، می‌تواند ورم‌های موجود در چشم را درمان کند.
همین‎طور با استفاده از این دمنوش می‌توان زخم‌ها را شست و ضد عفونی کرد. این دمنوش قابض است و برای رفع اسهال و خونریزی می‌تواند مفید باشد.
محققان روی این میوه تحقیقات زیادی را انجام داده‌اند که در طی مطالعات آنان، این میوه و برگ آن می‌تواند روی بیماری‌های کرونر قلبی اثر مثبت بگذارد.

همینطور میوه و حتی دانه بِه نیز از این قاعده مستثنی نیست و برای سلامت قلب و عروق بسیار مفید می‌باشد و کاربرد‌های فراوانی را به دنبال دارد.
برگ و میوه بِه می‌تواند روی عملکرد خونی ما تأثیر گذاشته و کلسترول خون را کاهش دهد، از طرفی این میوه دشمن لخته خون است.

از برگ بِه علاوه بر خواص خوراکی و درمانی می‌توان به عنوان زیبا کننده اشاره کرده و با ضماد آن روی موها، می‌توانیم رنگ موها را کدر‌تر کنیم.

تهیه دمنوش بِه

برای تهیه دمنوش برگ ب،ه می‌توانید مانند چای آن را به مدت 15 دقیقه در آبی که جوشیده قرار دهید و اجازه دهید تا دم بکشد. پخش عمده میوه خشک به اکثر فروشگاه‌ها و خریدهای اینترنتی دسترسی ما به میوه خشک بِه را خیلی راحت کرده است. بنابراین به راحتی می‌‎توانیم میوه خشک بِه را برای یک عصرانه و میان وعده خریداری کنیم.

تهیه دمنوش بِه

برای تهیه دمنوش ابتدا باید بِه را خشک کرده و سپس از آن به عنوان چای استفاده کنید. این میوه می‌تواند به روش‌های مختلفی خشک شود.
یکی از معمول‌ترین روش‌ها در تهیه میوه خشک بِه، به این صورت است که می‌توانید مقداری بِه، هر مقدار که نیاز دارید را تهیه کنید و آن را با رنده درشت رنده نمایید.
بعد از اینکه میوه‌های بِه را رنده نمودید، می‌توانید به چند طریق این میوه‌های رنده شده را خشک کنید. صورت اول اینکه می‌توانید این میوه‌ها را در مقابل آفتاب قرار داده و آن‌ها را خشک کنید یا اینکه می‌توانید آن را در دستگاه میوه خشک کن، سولاردام، فر و آون توستر قرار داده و خشک کنید.

روش آخر برای تهیه‌‎ی میوه خشک بِه این است که می‌توانید این میوه‌ها را در سینی روی بخاری قرار داده و آن‌ها را خشک کنید. بعد از اینکه میوه خشک بِه، تهیه شد، می‌توانید مانند چای مقداری از این میوه خشک را در قوری ریخته و دم کنید. در برخی موارد برای بهتر رنگ دادن چای میوه خشک، مقداری آن را بدون روغن روی حرارت تفت می‌دهند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *