خرید دستگاه میوه خشک‌ کن

دستگاه‌های خشک‌ کن میوه بهترین وسیله برای خشک کردن میوه‌ها و جلوگیری از فاسد شدن آن‌ها می‌‌باشد. دستگاه‌های خشک‌کن میوه انواع و مدل‌های مختلفی دارند و میوه‌ها را با کیفیت‌های متفاوتی خشک می‌‌کنند.
خشک کردن میوه‌ها در این دستگاه‌ها به راحتی و با سهولت انجام می‌‌شود. دستگاه حرارت را به صورت یکنواخت و یکدست منتشر می‌‌کند تا میوه‌های داخل دستگاه به خوبی خشک شوند.
دستگاه خشک‌ کن، میوه  را با کیفیتی بسیار بالا خشک می‎کند.

تاثیر میوه خشک در سبد غذایی

در حال حاضر با توجه به این که افراد به دنبال این هستند که سبد غذایی خود را از متنوع و رنگین کنند، به همین منظور استقبال مردم در خصوص میوه‌های خشک بیشتر شده و افراد زیادی از این نوع تنقلات استفاده می‌‌کنند. بعضی از میوه‌های خشک را می‌‌توان برای وعده‌های غذایی استفاده کرد که این موضوع می‌‌تواند به راحتی باعث شود تا درصد استفاده از تنقلات ناسالم کمتر شود.
از میوه‌های خشک برای دیزاین انواع دسرها می‌‌توان استفاده کرد. میوه‌های خشک را می‌‌توان به صورت مخلوط در آجیل نیز استفاده کرد.
به طور کلی، الگوی غذای سالم با مصرف میوه خشک محقق می‌شود و بهتر است در سبد غذایی خانواده‌ها میوه خشک وجود داشته باشد.

انواع دستگاه خشک‌کن

انواع دستگاه خشک‌ کن

دستگاه خشک‌کن انواع مختلفی دارد.
دستگاه میوه خشک‌ کن کابینتی یکی از پرفروش‌ترین ماشین آلات در زمینه خشک کردن مواد غذایی است.
مواد غذایی مانند انواع آلو، موز، هلو، توت فرنگی، پرتقال، آناناس، سیب و سبزیجاتی نظیر کاهو، کلم بروکلی و سایر سبزیجات دیگر در داخل دستگاه قرار می‎گیرد و در یک مدت زمان 2 الی 5 ساعته فرآیند خشک کردن توسط مشعل‌های حرارتی گازی یا برقی صورت می‌‌گیرد.

این دستگاه میوه خشک‌ کن در مدل‌های متفاوت و تعداد کابین‌ها و ظرفیت‌های مختلف در تعداد سینی طراحی و تولید می‌‌شود.
خشک‌ کن تک کابین معمولا برای کسب و کارهای کوچک و خانگی مورد استفاده قرار می‌‌گیرد.
خشک‌ کن دو کابین بیشتر برای کارخانه‌ها و صنعت‌های بزرگ پرکاربرد است.
برای تولید میوه خشک در اصفهان و شهرهای دیگر برخی از کارخانه‌‎ها از خشک‌ کن دو کابین استفاده می‎‌کنند.
دستگاه خشک‌ کن کانتینیوس یا خشک‌کن تونلی، یک نمونه از دستگاه‌های خشک‌ کن صنعتی میوه و سبزیجات کانتینیوس است که به میزان یک الی سه تن طراحی و تولید می‌‌شوند.

تکه‌های میوه، سبزی و حتی ماهی‌های کوچک مثل کیلکا و میگو را روی دستگاه تسمه نقاله داخل ماشین قرار داده و حرکت آرامی مواد غذایی باعث می‌‌شود که آب آن‌ها تبخیر و خشک شود.
دستگاه به وسیله مولد‌های هوای گرم با سوخت گاز طبیعی یا گازوئیل و یا برق تامین می‌‌شود.
از خصوصیات منحصر به فرد خشک‌ کن میوه تونلی مشخص کردن مقدار دقیق رطوبت مواد غذایی است که موجب می‌‌شود محصول با کیفیتی را ارائه دهیم.
نام دیگر این نوع خشک‌ کن‌ها پیوسته نواری نیز گفته می‌‌شود.

خرید دستگاه میوه خشک کن

هدف از خرید دستگاه میوه خشک‌ کن چیست؟

از دستگاه‌های میوه خشک‌ کن، برای ماندگاری بیشتر مواد غذایی و ویتامین‌های موجود در غذا بدون فاسد و خراب شدن آن‌ها می‌‌باشد.
نخستین علت فاسد و پوسیده شدن میوه و صیفی‌جات رطوبت موجود در آن‌ها است و بیشتر مواد غذایی دارای رطوبت هستند، این نوع رطوبت در مدت زمان طولانی باعث می‌‌شود که میکروب‌ها و قارچ‌ها بعد از چند روز یا حتی چند ساعت در آن محیط رشد می‌‌کند و مواد مصرفی را خراب نمایند.

اما با استفاده از این وسیله می‌‌توانید از رشد قارچ‌ها جلوگیری کنید. مدت زمان نگه‌داری و مصرف محصولات غذایی را 4 تا 7 سال افزایش دهید و همواره از مصرف میوه‌های خشک و طبیعی لذت ببرید.

چند روش برای ماندگاری مواد غذایی و افزایش بازده زمانی برای نگه‌داری و مصرف آن وجود دارد که شاید هر کدام قوانین جداگانه دارند.
اما هدف تمامی آن‌ها مانع شدن در مورد رشد میکروب‌ها می‌‌باشد. معمولا روش مورد استفاده اشخاص فریز نمودن مواد مصرفی است.

با قرار دادن غذا در دمای کمتر از صفر درجه می‌‌توانید از رشد میکروب‌ها پیشگیری کنید. در صورتی با استفاده از این روش مکان زیادی از فریزر شما را اشغال می‌‌شود، مواد مغذی و پروتئین‌های موجود در آن تقریبا از دست رفته و بلافاصله بعد از در آوردن مواد مصرفی، یخ آن آب شده و بعد از چند ساعت موجب فاسد شدن آن‌ها می‌‌گردد.

خشک کردن میوه با دستگاه میوه خشک کن

روش دیگر برای جلوگیری از فاسد نشدن میوه‌ها قرار دادن آن‌ها در محلول آب نمک یا آب سرکه است که از رسیدن هوا به آن و در نهایت خراب شدن آن خواهد شد.

از این طریق می‌‌توانید مواد مصرفی خود را تا چند سال نگه‌داری و مصرف کنید. اگر چه همه میوه را نمی‌توانید با این روش نگه‌داری نمایید.
در ادامه روش خشک کردن محصولات مصرفی بهتر و موثرتر است، چون به سادگی می‌‌توانید مواد مصرفی باقی مانده را خشک کنید و در کیسه فریزر نگه‌داری کنید.

خشک کردن غذا با استفاده از حرارت باعث تبخیر شدن رطوبت موجود در غذا می‌‌شود.
حرارت تولید شده بین 85 تا 160 درجه فارنهایت است، رطوبت توسط هوای گرم منجر به ماندگاری بیشتر مواد مصرفی می‌‌شود.
با استفاده از میوه خشک می‏‎توانیم انواع ترشی و کیک‏‎‎ها را درست کنیم.
کیک میوه خشک از خوراکی‎‌های خوشمزه‎‌ای است که اغلب افراد از طعم لذیذ آن خوششان می‎‌آید و با انواع میوه‎‌های خشک شده می‎‌توان آن را تهیه کرد.

میوه خشک شده با دستگاه

معیار‌های خرید دستگاه میوه خشک‌ کن

با آشنا شدن در خصوص معیار و مشخصات یک دستگاه میوه خشک‌ کن مناسب موجب می‌‌شود تا شما بهتر بتوانید تصمیم بگیرید و خرید کنید.

در زمان خرید دستگاه میوه خشک‌ کن باید تعداد طبقه‌های آن را در نظر بگیرید که فاصله آن‌ها نسبت به یک‌دیگر مناسب است یا خیر. برخی از آن‌ها به صورت طبقه‌های روی هم ساخته شده‌اند که به شکل کشویی به طرف جلو هستند.
برخی از ماشین آلات روی هم قفسه‌هایی دارند که برای استفاده از قفسه‌های پایین باید قفسه‌های بالا را بردارید.
هر دو مدل ویژگی‌های متمایز نسبت به هم دارند که هنگام خرید دستگاه میوه خشک‌ کن باید آن را در نظر بگیرید.

شما می‌‌بایستی نسبت به مقدار مواد مصرفی که در هر نوبت خشک می‌‌کنید، از دستگاهی با تعداد طبقه‌های بیشتر یا کمتری خریداری نمایید.
برای خرید دستگاه میوه خشک‌ کن باید نیازها و خواسته‌‎های خود را در نظر بگیرید و سپس دستگاه مورد نظر خود را خریداری کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *