درمان دیابت با زردآلو خشک شده

یکی از بهترین روش‌های درمانی برای بیماری دیابت استفاده از زردآلو خشک است. شما به راحتی می‌توانید این میوه خوشمزه را در منزل تهیه کنید و مورد مصرف قرار دهید و از این طریق قند خون خود را کنترل کنید. درمان دیابت با زردآلو خشک شده را حتما امتحان کنید و از تاثیر فوق‌العاده‌ی آن استفاده کنید.
زردآلو یکی از میوه‌های تابستانی است که در کشورهای آسیایی تولید می‌شود. این میوه به علت داشتن طبع سرد و تر افراد زیادی طرفدار آن هستند و از آن لذت می‌برند. بعضی از افراد برای اینکه در بتوانند از میوه در سایر فصول سال استفاده کنند آن را خشک می‌کنند و به صورت خشک شده مورد مصرف قرار می‌دهند البته زردآلو خشک را می‌توانید در اغلب فروشگاه‌ها به راحتی تهیه می‌شود.

دقت داشته باشید که برای فرایند خشک کردن خوب است حتما از زردآلوهای مرغوب و باکیفیت استفاده کنید تا در نتیجه محصول شما از کیفیت لازم برخوردار باشد. برای استفاده از زردآلو خشک خواص زیادی مطرح شده است از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان برای تهیه مارمالاد، مربا و یا برای تزیین انواع دسرها، شیرینی‌ها و بستنی‌ها اشاره کرد. با مورد استفاده قرار دادن تنها چند عدد زردآلو خشک می‌توان مواد معدنی و ویتامین‌های بدن را تامین کنید.

مهم‌ترین خواص زردآلو خشک

مهم‌ترین خواص زردآلو خشک

فواید زردآلوی خشک عبارت است از:

  1. بهبود قلب و مبارزه با سرطان
  2. تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن
  3. درمان سرماخوردگی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. بهبود قلب و مبارزه با سرطان

خواص میوه خشک برای سلامتی فوق‌العاده است، زردآلو خشک به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی برای درمان بیماری‌هایی قلبی و سرطانی بسیار موثر است.

2. تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن

زردآلوی خشک سرشار از ویتامین A است که برای سلامت پوست، استحکام استخوان‌ها همچنین تقویت سیستم دفاعی بدن بسیار مناسب است. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید هر 100 گرم زردآلو خشک شده می‌تواند ویتامین‌های بدن شما را تامین کند.

3. درمان سرماخوردگی

زردآلوی خشک به دلیل داشتن ویتامین C به عنوان یک آنتی‌اکسیدان طبیعی است که مقاومت بدن را در برابر سرماخوردگی بالا می‌برد. زردآلوی خشک غنی از مواد معدنی شامل کلسیم، روی، آهن و پتاسیم است که برای تقویت قلب و بدن بسیار موثر و تاثیرگذار است. توصیه می‌شود که حتما میوه‌های خشک شده را در سبد غذایی خود قرار دهید؛ زیرا با مصرف آن‌ها شما می‌توانید به سلامت قلب خود کمک کنید.

روش‌های خشک کردن زردآلو خشک

روش‌های خشک کردن زردآلو خشک

زردآلو خشک یا قیسی به دو روش سنتی و صنعتی تولید می‌شود.

  1. روش سنتی
  2. روش صنعتی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. روش سنتی

خشک کردن زردآلو با روش سنتی به این صورت است که شما بعد از شستشوی زردآلوها آن‌ها را دو برش می‌زنید و هسته وسط آن را خارج می‌کنید سپس داخل یک سینی یا یک پارچه نخی تمیز آن‌ها را در معرض نور خورشید قرار می‌دهید تا کاملا آب میوه تبخیر شود و خشک شود. بعد از خشک شدن این میوه شما می‌توانید از آن برای درمان بیماری‌های مختلف به ویژه دیابت مورد استفاده قرار دهید حتی زردآلوی خشک برای خانم‌های باردار توصیه می‌شود تا بتوانند از دیابت بارداری جلوگیری کنند.

دیابت از جمله بیماری‌هایی است که با گذشت زمان باعث بروز بیماری‌های پوستی، بینایی و عدم بهبود زخم‌ها می‌گردد. در ضمن نیز تاثیر فوق‌العاده‌ای بر روی کاهش سیستم دفاعی بدن دارد. با مصرف نمودن دیابت در برخی از غذاها قند خون خود را کنترل کنید. اغلب میوه‌هایی که در فصل تابستان مورد استفاده قرار می‌گیرند سرشار از فیبر و ویتامین A هستند که با مصرف روزانه آن برای افراد دیابتی بسیار مفید است. این محصول دارای شاخص گلایسمی 31 است که سرشار از ویتامین A و C می‌باشد. قند موجود در این میوه تماماً طبیعی است و هیچ مشکلی را برای افراد ایجاد نمی‌کند.

خرید زردآلو خشک

2. روش صنعتی

زردآلو خشک به علت داشتن انواع مواد معدنی که دارد جز میوه‌های سلامتی به حساب می‌آید. البته باید توجه داشت که زردآلو به روش صنعتی با استفاده از تکنولوژی‌ها و ماشین‌آلات تهیه می‌شود بدون اینکه مواد و خاصیت مفید بیولوژیکی خود را از دست ندهد.

در واقع زردآلو خشک و دیابت نوع 2 مانند هم هر دو قند دارند اما برای دیابت بسیار مفید است زیرا قند موجود در آن مضر نیست و آسیبی به بدن نمی‌رساند همچنین دارای قند کاملا طبیعی می‌باشد. زردآلوی خشک شده را از مراکز فروش میوه خشک تهیه کنید و از خواص فوق‌العاده‌ی آن استفاده کنید.

خرید زردآلو خشک

دقت داشته باشید که در هنگام خرید زردآلو خشک به آن‌ها شکر اضافه نکرده باشند. همچنین نحوه خشک کردن برخی از زردآلوهای خشک به این صورت است که روی آن‌ها گوگرد می‌زنند.

این روش علاوه بر اینکه باعث جذابیت و زیباتر شدن میوه‌ها می‌شود؛ اما از خواص و ارزش غذایی آن کم می‌کند و برای سلامتی مضر است. بنابراین توصیه می‌شود که هنگام خرید میوه‌هایی را انتخاب کنید که در بهبود سلامتی شما نقش کلیدی داشته باشند. این محصول بسیار خوشمزه را شما می‌توانید از فروشگاه‌های مواد غذایی یا خشکبار فروشی‌های معتبر و مجاز تهیه کنید و از مصرف آن لذت ببرید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *