فواید سیب خشک شده

از آنجایی که زخم معده یک بیماری بسیار دردناک و ناخوشایند است که همراه با درد شدید شکم همراه است و بر روی معده و روده بزرگ تأثیر می‌گذارد. زمانی اتفاق می‌افتد که لایه‌ای ضخیم مخاطی که از مایعات گوارشی معده محافظت می‌کند، کاهش می‌دهد. در واقع به اسیدهای گوارشی این اجازه را می‌دهد تا به بافت‌های روده که داخل معده قرار دارند آسیب و صدمه وارد کنند. در صورتی که زخم معده به طور صحیح و درست درمان نشود منجر به تشدید شدن آن می‌گردد. اما از فواید سیب خشک شده برای درمان این بیماری غافل نشوید.

دلایل به وجود آمدن زخم معده

در بیشتر مواقع زخم معده ناشی عفونت با باکتری‌ها می‌باشد. مصرف داروهای زیاد ضدالتهابی غیراستروئیدی نظیر آسپرین، ایبوپروفن یا ناپروکسن منجر به آسیب و صدمه زدن و تشدید بیماری سندرم Ellison zollinger می‌کند که باعث تولید اسید معده در بدن می‌شود که در نهایت منجر به زخم معده و روده می‌گردد. این سندرم منجر به ایجاد کمتر از یک درصد زخم‌های گوارشی می‌گردد.

نشانه‌های زخم معده

به صورت کلی درد زخم معده از یک ساعت به بعد از غذا خوردن شروع می‌شود و تا ساعت‌های متمادی ممکن است ادامه یابد. در ضمن در طول شب نیز درد آن تشدید خواهد شد و به فرد اجازه خوابیدن نمی‌دهد. زمانی که شکم فرد بیمار خالی باشد درد آن افزایش می‌یابد، بنابراین باید در طول روز وعده‌های غذایی پی در پی استفاده شود تا از بروز گرسنگی در فرد جلوگیری شود.
شایع‌ترین نشانه‌های زخم معده سوزش در قسمت جناغ سینه تا قسمت فوقانی ناف است که همراه با درد شدید است. با افزایش سوءتغذیه این درد تشدید می‌یابد و فرد بعد از غذا خوردن آروغ می‌زند یا دچار سکسه می‌شود.
البته زخم معده علائم مختلف زیادی دارد که به دلیل تغییراتی که در حجم مایعات معده فرد شده است منجر به تهوع شدید یا خفیف خواهد شد. در اکثریت مواقع افراد در حالت ناشتا دچار تهوع می‌شوند. رایج‌ترین نشانه‌های زخم معده، درد یا سوزش در وسط شکم و قفسه سینه است. هنگامی که معده شما خالی است دردهای شدیدتری خواهید داشت.

دیگر نشانه‌های زخم معده

  1. کاهش وزن
  2. نفخ معده شدید
  3. احساس سیری
  4. حالت تهوع
  5. استفراغ خونی
  6. تیره شدن مدفوع
  7. سوزش معده یا رفلاکس اسید
  8. درد خفیف در معده

فواید اصلی سیب برای زخم معده

فواید سیب خشک شده برای زخم معده

با توجه به افزایش غلظت مواد مغذی ضروری در بدن که سیب از پرطرفدارترین میوه‌های است که خاصیت دارویی دارد. این میوه به دلیل داشتن اسیدهای آلی موجود منجر به تنظیم شدن سیستم گوارش خواهد شد. با مصرف نمودن سیب در سبد غذایی خود می‌توانید درد ناشی از زخم معده را کاهش دهید، گاستریت، برای درمان یبوست و اسهال بسیار مؤثر و مفید خواهد بود.

افرادی که دچار زخم معده هستند اگر میوه خام و درسته نمی‌توانند مصرف کنند می‌توانند میوه‌ها را در قطعات کوچک تقسیم کنید سپس بعد از خشک کردن آن می‌توانید آن‌ها را به عنوان میان وعده برای اینکه معده‌تان در طول روز خالی نباشد مصرف کنید. روش دیگری که وجود دارد این است که شما می‌توانید سیب را رنده کنید بدون اینکه نیاز داشته باشید آن را بپزید میل کنید.

سیب و تقویت معده

سیب به علت وجود مواد قلیایی، اسید اوریک در بدن را حل می‌کند و بر روی ترشح و غدد بزاقی تعادل برقرار می‌کند. سیب دارویی مؤثر برای برطرف نمودن ورم معده است. همچنین ترشی سیب نیز می‌تواند منجر به ترشح غدد فراوان در بدن شود که در نهایت باعث برطرف شدن ترشی و اسید معده می‌گردد. سیب خشک شده یا تازه برای جلوگیری از سوءتغذیه بسیار مفید است.

به نقل از امام علی (ع): «خوردن سیب موجب پاکیزگی و پاک شدن معده از آلودگی‌ها می‌باشد.»

خواص سیب خشک

طرز تهیه دمنوش سیب خشک شده

برای درست کردن دمنوش سیب ابتدا یک عدد سیب خشک شده را همراه با یک لیوان بزرگ آب به مدت 25 دقیقه روی حرارت قرار دهید تا به نقطه جوش برسد سپس آن را از صافی عبور دهید. حالا دمنوش آماده است. روزی یک لیوان از این دمنوش را میل کنید. این دمنوش برای تقویت معده و درمان زخم معده بسیار مؤثر است. بهترین و با کیفیت‌ترین سیب خشک را از مراکز معتبر فروش میوه خشک تهیه کنید و از فواید سیب خشک شده استفاده کنید.

درمان زخم معده با ترکیب سیب و جوش شیرین

تحقیقات و پژوهش‌های صورت گرفته شده در این باره حاکی از این است که مقداری جوش شیرین همراه با دو فنجان آب و دو قاشق غذاخوری سرکه سیب برای برطرف کردن اسید معده و درمان زخم معده بسیار مؤثر است و که می‌توان به عنوان تنظیم‌کننده مؤثر دستگاه گوارش عمل نماید. برای از بین رفتن کامل درد باید این معجون را روزی دو مرتبه استفاده کنید.

غذاهای ممنوع برای زخم معده

با توجه به وجود غذاهای اسیدی فراوان می‌تواند منجر به تشدید درد معده گردد از همین رو مهم‌ترین غذاهایی که باید از خوردن آن‌ها تا درمان کامل پرهیز کنید شامل:

  • انواع نوشیدنی‌های گازدار
  • غذاهای پر ادویه و تند
  • غذاهای سرخ شده
  • قهوه و نوشیدنی‌های کافئین دار
  • انواع فست فود
  • شیرینی‌ها و شکلات‌ها
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *