روش تهیه چیپس نارگیل

یکی از روش‌های ماندگاری بالا نارگیل خشک کردن آن است با استفاده از روش تهیه چیپس نارگیل شما هر زمانی که می‌خواهید، می‌توانید این میوه خوشمزه را خشک کنید.

روش‌های خشک کردن نارگیل

انواع روش‌های خشک کردن نارگیل عبارت است از:

  1. خشک کردن نارگیل با کمک فر
  2. طرز تهیه چیپس نارگیل در فضای باز

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. خشک کردن نارگیل با کمک فر

در ابتدای امر پوست سخت نارگیل را جدا کنید. سپس میوه نارگیل را به تکه‌های کوچکی تقسیم کنید. در صورتی که می‌خواهید نارگیل را پودر کنید لازم است که پوست قهوه‌ای که به میوه نارگیل است را بگیرید تا کاملا سفید باشد برای این کار از دستگاه پوست‌کن استفاده کنید.

سپس با استفاده از غذاساز نارگیل را برش دهید و کف سینی را با کاغذ روغنی بپوشانید، سپس نارگیل‌های برش داده شده را روی آن بریزید داخل دستگاه فر که از قبل روشن کرده‌اید قرار دهید دمای مورد نظر برای خشک کردن نارگیل 250 درجه فارنهایت یا 121 درجه سلسیوس است. بعد از خشک شدن کامل نارگیل‌ها سینی را از فر خارج کنید تا خنک شود سپس آن را داخل یک ظرف دربسته قرار دهید، زیرا نگهداری میوه خشک شرایط خاصی دارد، سپس آن را در مکانی خشک و خنک مانند یخچال نگهداری کنید.

2. طرز تهیه چیپس نارگیل در فضای باز

بعد از فرایند پوست‌کنده و تکه‌تکه کردن نارگیل‌ها آن‌ها را برش دهید و در جای گرم و خشک مجاور شومینه، شوفاژ یا بخاری قرار دهید تا رطوبت نارگیل به طور کامل گرفته شود بعد از خشک شدن کامل آن را رنده یا داخل دستگاه غذاساز پودر کنید. سپس داخل یخچال در ظرف دربسته نگهداری کنید.

روش‌های خشک کردن نارگیل

روش تهیه چیپس نارگیل

بعد از اینکه پوست نارگیل سخت و قهوه‌ای آن را جدا کردید لازم است که میوه آن را به شکل خلالی برش دهید. برای خشک کردن آن از دستگاه فر استفاده کنید با استفاده از تکنیک‌های خشک کردن نارگیل شما می‌توانید مدت زمان نگهداری آن را بالا ببرید اما مراقب باشید زمانی که برای خشک کردن این میوه از دستگاه فر یا ماکروفر استفاده می‌کنید بایستی دمای فر خیلی پایین باشد تا نارگیل‌های شما نسوزد در غیر این صورت مزه خوبی نمی‌دهد.

برشته کردن نارگیل

اگر تمایل دارید که نارگیل‌های خود را برشته کنید لازم است که این کار را با دستگاه میوه خشک کن یا فر انجام دهید زمانی که نارگیل‌ها طلایی شدند آن‌ها را از روی حرارت بردارید تا نسوزند زیرا در این صورت مزه خوبی ندارند.

فواید استفاده از پوست قهوه‌ای نارگیل

شاید برایتان جالب باشد که بدانید با پوست قهوه‌ای نارگیل چه کاری می‌توان انجام داد. پوست نارگیل را هم مانند میوه آن پودر کنید. سپس خشک کنید، سپس از آن می‌توانید به عنوان یک لایه‌بردار پوست برای صورت خود استفاده کنید تا یک پوستی شفاف و زیبا داشته باشید.

از دیگر فواید استفاده از پوست قهوه‌ای نارگیل خشک شده این است که شما مقداری از آن را داخل آب جوش بریزید و از آن برای حالت دادن موهای خود استفاده کنید.

موارد مصرف پودر نارگیل

از پودر نارگیل می‌توان برای تزیین بسیاری از دسرها، حلواها، خرما، بستنی، شیرینی‌ها و کیک‌ها در ایام عید و عزا استفاده کرد. در ضمن می‌توانید به عنوان یک میان وعده بسیار مقوی و مفید مصرف کنید.

خواص چیپس نارگیل خشک

خواص چیپس نارگیل خشک

از خواص بی نظیر میوه خشک و انواع مختلف میوه‌های خشک شده مثل نارگیل خشک نمی‌توان گذشت، مهم‌ترین خواص نارگیل خشک شده عبارت است از:

  1. بهبود سلامت قلب
  2. کنترل قند خون با کمک نارگیل خشک
  3. چیپس نارگیل به عنوان رژیم غذایی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. بهبود سلامت قلب

طبق مطالعات انجام شده بر روی افرادی که در جزایر پولینزی ساکن هستند و به صورت مداوم میوه نارگیل مصرف می‌کنند در مقایسه با سایر افرادی که از رژیم غربی استفاده می‌نمایند، به میزان حداقلی به بیماری قلبی مبتلا می‌شوند؛ با توجه به این پولینزیایی‌های بومی ماهی و غذاهای دریایی را در سبد غذایی خود به میزان کمتری استفاده می‌نمایند؛ از همین رو مشخص نیست که آیا این مقدار کم به علت خوردن نارگیل یا سایر جنبه‌های رژیم غذایی آن‌ها است.
تحقیقات دیگری که در این راستا انجام شده بر روی 1837 زن فیلیپینی افرادی که از روغن نارگیل زیاد استفاده می‌کنند نسبت به سایر افراد دیگر کلسترول بالاتری دارند همچنین سطح کلسترول بد و تری گلیسیرید آن‌ها نیز بسیار بالا است. با توجه به تحقیقات و بررسی‌های انجام شده محققان دریافته‌اند که روغن نارگیل نقش خنثی بر میزان کلسترول دارد.

استفاده از روغن نارگیل مرغوب و استاندارد که از میوه نارگیل خشک شده تولید می‌شود؛ می‌تواند موجب پایین آوردن چربی شکم شود. به این دلیل که چربی بیش از حد شکم خطر و آسیب مبتلا شدن به بیماری‌های قلبی و دیابت را بالا می‌برد. طبق مطالعاتی که بر روی 20 نفر افرادی که از اضافه وزن رنج می‌بردند نشان داد که سایز دور کمر مردان بعد از مصرف یک 30 میلی‌متر روغن نارگیل در طول روز به مدت 4 هفته به صورت میانگین نزدیک به 3 سانتی‌متر کاهش‌یافته است. خانم‌ها نیز در طول 12 هفته روزانه 30 میلی‌متر روغن نارگیل تصفیه‌شده مصرف کرده‌اند که به صورت میانگین 1.4 سانتی‌متر از سایز دور کمرشان کاهش‌یافته است.

چیپس نارگیل به عنوان رژیم غذایی

2. کنترل قند خون با کمک نارگیل خشک

نارگیل سرشار از کربوهیدرات، فیبر و چربی فراوان است؛ بنابراین باعث ثابت ماندن قند خون در بدن می‌شود. طبق آزمایشی که بر روی موش‌ها انجام شد نارگیل به دلیل داشتن خاصیت ضد دیابتی و به علت آرژنین که یک اسید آمینه است نقش بسزایی در عملکرد سلول‌های پانکراس ایفا می‌کند از همین رو هورمون‌های انسولین را برای تنظیم و کنترل سطح قند خون آزاد می‌کند.

زمانی که موش‌های دیابتی با نارگیل تغذیه شدند قند خون، سطح انسولین ون دیگر علائم متابولیسم گلوکز از موش‌هایی که پروتئین نارگیل مصرف نمی‌کنند بسیار خوب است؛ از همین رو سلول‌های بتا در پانکراس آن‌ها شروع تولید انسولین زیاد می‌کند. پژوهشگران اقدام به تولید و بهبود عملکرد سلول‌های بتا به علت مقادیر فراوان آرژنین موجود در نارگیل موافق هستند. به دلیل داشتن محتوای زیاد فیبر گوشت نارگیل موجب کاهش هضم غذا همچنین بهبود به مقاومت انسولین کمک می‌کند از همین رو موجب تنظیم سطح قند خون می‌شود.

3. چیپس نارگیل به عنوان رژیم غذایی

نارگیل خشک شده به دلیل داشتن طعم و مزه مطلوب همچنین بافتی که دارد در انواع غذاها قابل استفاده است. در نظر داشته باشید که در برخی از برندها به نارگیل خشک شده شکر اضافه می‌کنند پیش از مصرف حتما روی بسته‌بندی آن را مطالعه کنید. بهترین و با کیفیت‌ترین نارگیل خشک را از فروشگاه‌های معتبر فروش میوه خشک تهیه کنید.
از مواد مصرف نارگیل خشک برای تهیه انواع شیرینی‌ها و نان و کلوچه‌ها استفاده می‌شود که بافت و رطوبت طبیعی به آن می‌دهد. همچنین از این ماده غذایی موثر برای اضافه وزن است.

آرد نارگیل خشک بدون گلوتن است. استفاده آن برای افرادی که دارای رژیم paleo هستند بسیار مفید است که نمی‌توانند از محصولاتی که با آرد گندم تهیه می‌شود استفاده کنند. از دیگر مزیت‌های روغن نارگیل خشک مقاومت بالای آن در برابر حرارت است که می‌توان در پخت، سات کردن یا بو دادن مورد استفاده قرار داد.

هشدارهای مهم در مورد مصرف نارگیل خشک

نارگیل به دلیل داشتن چربی فراوان و کالری زیاد می‌تواند باعث اضافه وزن در افراد شود. در صورتی که دچار ناراحتی قلبی هستید لازم است پیش از مصرف حتما با پزشک خود مشورت کنید. بعضی از افراد به این ماده غذایی حساسیت دارند؛ بنابراین به افرادی که مبتلا به آلرژی هستند مصرف این ماده و یا مشتقات آن توصیه نمی‌شود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *