خاصیت پوملو خشک شده

پوملو خشک شده از نظر هزینه، یکی از گران‌ترین نوع میوه‌های خشک شده در مراکز فروش میوه خشک است. حتی پوست این میوه دارای مزه و طعم شیرین است. بیشترین وزنی که برای پوملو وجود دارد از مقدار ضخیم بودن پوست آن است.

برای خشک کردن این میوه، نیازی به پوست گیری آن نیست. البته این مورد، به شکل بسیار سلیقه‌ای است. سلیقه افراد در رابطه با این که بخواهند از پوست آن استفاده کنند بسیار متفاوت است.

البته طعم و مزه پوست پوملو، شیرین و مطبوع است. از پوست آن برای تهیه کردن مارمالاد و همین طور دسر و شیرینی به کار برده می‌شود. پوملو خشک شده، خاصیت‌های زیادی برای درمان کردن بیماری را دارد.

برای افرادی که به دنبال کاهش وزن می‌باشند؛ مصرف کردن میوه پوملو به شکل خشک شده به آن‌ها کمک زیادی می‌کند. پوملو و گریپ فروت، از دو نوع میوه‌ای می‌باشند که برای چربی سوزی بسیار فعال و مناسب است. برای کاهش وزن نیاز زیادی به چربی سوزی وجود دارد.

پوملو خشک شده، دارای آنزیم‌هایی می‌باشد که این آنزیم در مواد غذایی و میوه‌ها به شدت کم دریافت می‌شود. کارنیتین پالمیتیل ترانسفراز، از آنزیم‌های موجود در این میوه می‌باشد.

برای از بین بردن چاقی شکمی، بهره بردن از میوه پوملو خشک شده بسیار تاثیر گذار است. قرار دادن این میوه در رژیم غذایی افراد مستعد چاقی، برای از بین بردن چربی اضافی بدن، بسیار مناسب و کارآمد است.

خاصیت پوملو خشک شده

خاصیت پوملو خشک شده عبارت است از:

  1. قدرتمند سازی قلب
  2. پیشگیری از سرطان
  3. حفظ سلامت و طراوت پوست
  4. افزایش قدرت بینایی
  5. قدرتمند سازی دستگاه گوارش
  6. تقویت سیستم ایمنی بدن

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد. پوملو خشک شده

1. قدرتمند سازی قلب

میوه پوملو خشک شده، دارای میزان زیادی از پتاسیم است. پتاسیم موجود برای سلامتی قلب، بسیار مفید است. حتی برای تنظیم کردن فشار خون و از بین بردن یا کاهش دادن کلسترول در بدن، برای کاهش دادن خطرات سکته قلبی و مغزی می‌باشد.

2. پیشگیری از سرطان

خواص بی نظیر میوه خشک فوق‌العاده است، از جمله آنتی اکسیدان‌هایی که برای بدن بسیار ضروری می‌باشند بهره بردن از فلاونوئید‌ها هستند. میوه خشک پوملو، دارای مقادیر زیادی از فلاونوئید‌ها می‌باشد. سرطان‌هایی که به کمک این میوه می‌توان از بروز آن‌ها جلوگیری کرد شامل:

  • سرطان لوزالمعده
  • پستان

فیبر بسیار بالایی در این میوه نهفته است. بنابراین برای از بین بردن سرطان روده بزرگ نیز کارآمد است. در واقع، میوه خشک پوملو، برای از بین بردن بیماری‌های سرطانی بسیار مفید است از جمله سرطان‌هایی که در مطالب بالا به آن‌ها اشاره شد.

3. حفظ سلامت و طراوت پوست

پوستی شاداب با مصرف میوه خشک داشته باشید. میوه خشک پوملو، برای بالا بردن میزان طراوت و شادابی پوست بسیار مفید است. این میوه، دارای مقادیر زیادی از ویتامین آ است. ویتامین آ، برای سطح پوست بسیار کارآمد و مفید است. البته برای از بین بردن چین و چروک، استفاده کردن از ویتامین آ و همین طور بهره بردن از آن برای پوست بسیار مناسب است.

برای بالا بردن سطح کلاژن برای پوست، از میوه خشک پوملو بهره برده می‌شود. شادابی و نشاط برای پوست، به همراه کلاژن سازی در پوست اتفاق می‌افتد. برای افرادی که به دنبال زیبایی پوست خود می‌باشند بهره بردن از میوه خشک پوملو به آن‌ها کمک زیادی می‌کند.
این میوه، برای نشاط بیشتر پوست کارساز و مفید است. میوه خشک پوملو، برای افرادی که به دنبال یک تغذیه مناسب برای مو خود می‌باشند مناسب است.
ویتامین‌هایی که در این میوه وجود دارد شامل موارد زیر است:

  • ویتامین A
  • ویتامین B
  • ویتامین C

این سه نوع ویتامین فوق، هر کدام برای تقویت تار‌های مو بسیار مفید است. برای افزایش رشد و تحریک مو افراد، بدن باید از این ویتامین‌ها بهره‌مند باشد.
برای بالا بردن تراکم مو، میوه خشک پوملو، با دارا بودن این نوع ویتامین کار خود را به درستی انجام می‌دهد.

پوملو خشک شده

4. افزایش قدرت بینایی

ویتامین A برای سلامت قدرت بینایی لازم و ضروری است. این ویتامین نقش بسیار پر رنگی را برای سلامت بینایی ایفا می‌کند. حتی بهره بردن از سبزیجات دیگر مانند کدو حلوایی یا هویج به همراه ترکیب میوه پوملو برای این کار مناسب است.
حتی میوه خشک پوملو، دارای مقادیر زیادی از ویتامین A است که برای بدن بسیار ضروری است.

5. قدرتمند سازی دستگاه گوارش

از بیماری‌هایی که این روز‌ها، افراد زیادی به آن مبتلا می‌باشند؛ یبوست است. یبوست بیماری بسیار آزار دهنده‌ای برای انسان است. در واقع، بیماری یبوست، در رابطه با کارکرد نادرست روده‌ها اتفاق می‌افتد.

زمانی که روده، نتواند مواد مغذی را دریافت کند به نوعی بیماری یبوست شکل می‌گیرد. فیبر موجود در میوه پوملو خشک شده، برای از بین بردن بیماری یبوست بسیار مناسب است.

6. تقویت سیستم ایمنی بدن

برای داشتن سلامتی بدن، بهره بردن از میوه پوملو خشک شده، منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. وارد شدن ویتامین سی، به بدن به شکل روزانه، برای بالا بردن قوای بدنی و سیستم ایمنی بدن مهم است.

ویتامین سی، یک نوع آنتی اکسیدان، که برای جلوگیری از فعالیت رادیکال‌های آزاد در بدن است. برای جلوگیری از حمله رادیکال‌های آزاد در بدن، بهره بردن از ویتامین سی توصیه می‌شود. پوملو خشک شده، دارای مقادیر زیادی از ویتامین سی است که به شدت مصرف آن برای افراد توصیه می‌شود.

برای جلوگیری از بیماری‌های عفونی نیز از میوه خشک پوملو استفاده می‌‌شود. بیماری‌هایی نظیر، سرماخوردگی، سرفه، تب و عفونت‌های میکروبی و ویروسی، بسیار مناسب است.

ساختار پوملو خشک شده

این میوه از دسته مرکبات است. البته میوه پوملو، دارای آب و حالت گوشتی بسیار بالایی است. بنابراین شباهت زیادی به میوه گریپ فروت و پرتقال دارد. میوه پوملو، از نظر طعم، دارای مزه ترش و تند دارد. البته میزان تند و ترش بودن این میوه نسبت به گریپ فروت بسیار کمتر است. آبدار بودن آن، زمان زیادی برای خشک کردن احتیاج دارد. به همین دلیل، برای خشک کردن مناسب برای میوه پوملو، باید برش‌های ضخیم‌تری را به دست آورد. برش‌های ضخیم‌تر، می‌‌توانند در روند خشک کردن میوه مناسب است.
برای کاهش پیری زودرس، میوه پوملو، توصیه می‌شود. از جمله ویتامین و مواد مغذی دیگری که در ساختار این میوه وجود دارد شامل موارد زیر است:

  • آهن
  • کلسیم
  • منیزیم
  • فسفر
  • سدیم
  • نیاسین
  • تیامین
  • کربوهیدرات
  • کالری
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *