پوستی شاداب با مصرف میوه خشک

انواع میوه خشک، دارای میزان زیادی از رطوبت در ساختار خود می‌باشند. اثرات مهم مصرف میوه خشک برای حفظ رطوبت و سلامتی پوست بسیار موثر و کارآمد است.

حفظ رطوبت و تامین آب بدن، یکی از ارکان مهم برای جلوگیری از به وجود آمدن بیماری و پیری زودرس در بدن انسان است. بروز خستگی یا سردرد، از جمله فاکتور‌هایی از بی آبی بدن انسان است. حتی به وجود آمدن مشکلات پوستی، از بی آبی در بدن است.

بی آبی برای بدن و نداشتن رطوبت، سلامت و زیبایی را در ساختار بدن از بین می‌برد. به همین جهت، توصیه شده که انسان همواره در طول روز از آب زیادی استفاده نماید. بنابراین برای افرادی که در طول روز تمایل به مصرف آب بیش از اندازه ندارند توصیه شده از میوه خشک استفاده کنند.

میوه خشک شده، با دارا بودن میزان آب مورد نظر در خود، خاصیت و ویتامین‌های بیشماری را در خود دارد. ویتامین‌های موجود در میوه خشک، منجر به ایجاد رطوبت سازی برای بدن و پوست می‌شود.

پوستی شاداب با مصرف میوه خشک

برای داشتن پوستی سالم و شاداب، بهره‌مندی از میوه خشک، یکی از گزینه‌های موثر برای سالم و جوان ساختن پوست است. برای داشتن پوستی سالم، شاداب و جوان، رساندن رطوبت و آبرسانی به آن بسیار مهم است. تغذیه مناسب و استاندارد، یکی از گزینه‌های مهم برای رسیدن به میزان رطوبت ایده آل برای پوست است. مصرف میوه خشک مناسب برای پوست معجزه می‌کند.

1.  گیلاس خشک شده

یکی از میوه‌های بی نظیر در فصل تابستان، بهره بردن از گیلاس است. گیلاس، یکی از پرطرفدار‌ترین نوع میوه‌های تابستانی است. این میوه در فصل تابستان به صورت تازه و در فصل‌های دیگر به شکل خشک شده می‌توان از آن بهره‌مند شد.

گیلاس خشک تایلندی به عنوان یکی از میوه‌های آبرسان و مرطوب کننده پوست شناخته شده است. گیلاس خشک شده، دارای مواد مغذی و ویتامین‌های بسیار زیادی در داخل آن است. البته مواد مغذی در داخل گیلاس، برای از بین بردن التهابات موجود در پوست و جلوگیری از سرطان بسیار کمک کننده است.

گیلاس خشک شده، برای جلوگیری از سرطان و جلوگیری از پیری برای پوست بسیار کمک کننده است. گیلاس خشک شده، دارای میزان زیادی از بتاکاروتن در خود است. بتاکاروتن، یک ترکیب شیمیایی است. این ترکیب دارای میزان زیادی از ویتامین آ است. ویتامین آ، برای محافظت از لایه‌های پوست و ایجاد سلامت و شادابی برای پوست بسیار مناسب است.

توت خشک

2. توت فرنگی خشک شده

بهترین میوه خشک برای پوست و مو توت فرنگی خشک شده است. توت فرنگی دارای میزان زیادی از آب است. درصد بالایی از این میوه را آب تشکیل می‌دهد.

البته در صورت خشک شدن میزان آب موجود در آن کاهش یافته، اما مواد مغذی برای افزایش رطوبت پوست، در توت فرنگی ماندگار می‌ماند. توت فرنگی خشک شده، دارای مقادیر زیادی از مواد معدنی و ویتامین‌ها می‌باشد.

فیبر، فولات، منگنز و همین طور وجود آنتی اکسیدان در توت فرنگی خشک شده، برای از بین بردن برخی از بیماری‌ها مفید است. بنابراین جدای مراقبت از میزان رطوبت و شادابی پوست، برای درمان بیماری کارساز است. بیماری‌های قلبی و عروقی و همین طور افراد دیابتی، سرطان و حتی برای درمان بیماری‌های پوستی نیز به شدت کارساز است.

3. توت خشک شده

یکی از میوه‌های شیرین دیگر به شکل خشک شده، توت خشک است. خواص فوق‌العاده توت خشک برای از بین بردن التهابات پوستی بسیار مناسب است. همین طور، آبرسانی فوق العاده‌ای را برای پوست به وجود می‌آورد. از بین بردن التهابات پوستی، به کمک توت خشک میسر است. قیمت میوه خشک بسیار مناسب است، با مصرف میوه خشک پوستی شاداب خواهید داشت.

انواع میوه خشک برای جوان شدن پوست

یکی از نکات مهم در رابطه با میوه خشک، مصرف آن،علاوه بر بالا بردن میزان رطوبت برای پوست، در اصل، شادابی بی نظیری را نیز برای پوست به وجود می‌آورد.

شاداب بودن پوست و ماندگاری آن، یکی از ارکان مهم برای جلوگیری از پیری زودرس برای پوست است. البته میوه‌های خشک شده قرمز رنگ، برای از بین بردن چین و چروک‌های صورت و همین طور جلوگیری از به وجود آمدن چین و چروک برای پوست مناسب هستند.

میوه‌های خشک شده قرمز، برای بالا بردن میزان تنفس پوستی نیز کمک کننده هستند. منافذ پوست، با دریافت کردن مواد مغذی و مفید، اکسیژن بهتری را دریافت می‌کنند. دریافت اکسیژن برای پوست، برای حفظ شادابی و طراوت آن بسیار مهم است. میوه خشک نیز اکسیژن رسانی خوبی را برای پوست به وجود می‌آورد.

مویز ریخته شده در کاسه و سینی چوبی

مویز مناسب برای پوست

مویز نیز یکی از میوه‌های خشک است. البته برای این میوه، فرایند خشک کردن شکل نگرفته است. مویز، خود میوه‌ای که بسیار خشک و کم آب است. این میوه برای درمان آفتاب سوختگی به کار می‌رود.

به کار بردن مویز، برای هر پوستی کارایی خود را دارد. برای پوست چرب، مصرف مویز، یکی از ارکان مهم است. مویز چربی موجود در پوست را گرفته و حالت متعادلی را برای پوست به وجود می‌آورد. در هر فصل، مصرف میوه خشک برای پوست کارایی مناسب برای خود را به جا می‌گذارد. البته در فصل تابستان، مصرف برخی از میوه‌های خشک شده کارایی بهتری دارند.

مصرف میوه‌های آبدار برای فصل تابستان ایده آل‌تر است. در واقع، مصرف میوه خشک نیز انتخاب شایسته‌ای برای فصل تابستان است. اما نکته مهم برای تابستان، میزان گرمای بیش از اندازه در این فصل است. گرمای موجود برای فصل تابستان، نیاز بدن به مصرف آب را افزایش می‌دهد.

از این نظر، مصرف میوه‌های آبدار نسبت به میوه‌های خشک شده، انتخاب خوبی هستند. البته می‌توان دو میوه خشک و آبدار را در کنار هم مصرف کرد. به این شکل، از خاصیت هر دو نوع میوه هم در فصل تابستان و هم در فصل زمستان بهره برده شده است.

انجیر و خرما خشک شده، برای فصل زمستان گزینه بسیار ایده آلی هستند. در فصل زمستان با مصرف انجیر و خرما خشک شده، میزان زیادی از قند را برای بدن خود دریافت می‌کنید. زیبایی پوست با انجیر خشک تضمین می‌شود.

دریافت قند برای بدن، خاصیت خارق العاده‌ای را برای پوست به ارمغان می‌‌آورد. به این شکل، پوست قادر به دریافت مواد قندی و متعادل سازی آن است. کمبود قند در پوست، مشکلات پوست زیادی را به وجود می‌آورد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *