خاصیت پاپایا خشک شده

پاپایا به شکل خشک شده دوام و ماندگاری بسیار طولانی را به خود اختصاص داده است. البته در بیشتر کشور‌های استوایی از این میوه بهره می‌برند. کشور‌هایی که در آن مصرف میوه پاپایا، نسبت به بقیه کشور‌ها بیشتر است کشورهای برزیل، مکزیک و کلمبیا می‌باشد.
به شکل معمول این میوه به صورت درختی رشد می‌کند. بنابراین به شکل راحت‌تری از آن در یک دوره زمانی طولانی می‌توان استفاده کرد. خاصیت پاپایا خشک شده فوق‌العاده است که توصیه می‌شود در مصرف آن اقدام نمایید. فروشگاه‌های فروش عمده میوه خشک استوایی اغلب میوه خشک پاپایا را دارند.

بسیاری از کارشناسان تغذیه در رابطه با میوه پاپایا، عقیده دارند که این میوه دارای ویتامین و مواد مغذی بسیار زیادی است. لزوم این مواد مغذی و انواع ویتامین‌ها در این میوه، برای افزایش سلامتی بدن بسیار مهم است. به همین دلیل، بهره بردن از این میوه، برای افرادی که دچار کمبود ویتامین در بدن خود شده‌اند به شدت توصیه می‌شود.

خاصیت پاپایا خشک شده

این روز‌ها، میوه پاپایا، به شکل خشک شده در بازار فروش میوه خشک وجود دارد. برش‌هایی که برای این میوه ایجاد می‌شود به شکل حبه‌ای است. برش حبه‌ای، شکل و ظاهر ایده آلی را برای افرادی که به ساختار میوه اهمیت می‌دهند به وجود می‌آورد.

از جمله مواد مغذی که در میوه خشک شده پاپایا وجود دارد به شرح زیر است:

  • ویتامین سی
  • ویتامین آ
  • پکتین
  • فیبر
  • مس
  • منیزیم
  • کلسیم
  • آهن

از جمله مواردی که در مصرف کردن میوه خشک شده پاپایا باید به آن دقت داشت؛ حساسیت به وجود آمده در بدن است. در هر صورت قبل از مصرف میوه پاپایا، باید نسبت به حساس بودن بدن به آن اقداماتی را انجام داد. مقدار اندکی از این میوه را بخورید و بعد از مدتی اگر تغییر حالتی را در بدن خود احساس نکردید به مصرف خود در رابطه با این میوه ادامه دهید. البته برای پاپایا خشک شده، امکان بروز چنین حالت‌هایی وجود ندارد. کربوهیدرات، کالری و پروتئین، از جمله موارد و فاکتور‌هایی است که برای سلامتی بدن بسیار کارساز است.

تکه های پاپایا خشک شده

خاصیت پاپایا خشک شده عبارت است از:

  1. بهبود گردش خون
  2. تقویت بینایی
  3. تقویت سیستم ایمنی بدن
  4. کاهش کلسترول
  5. جلوگیری از بیماری‌های مزمن در بدن

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. بهبود گردش خون

خواص میوه خشک برای افرادی که بدن آن‌ها دچار کم خونی شده است، فوق‌العاده است.  این میوه، دارای مقادیر قابل توجهی آهن در ساختار خود است. آهن موجود در این میوه، برای ساخت سلول‌های قرمز در بدن مناسب است. سلول‌های قرمز در بدن برای انتقال دادن اکسیژن و مواد غذایی را بر عهده دارند.

هر چه تعداد و میزان سلول‌های قرمز در بدن افزایش پیدا کند؛ منجر به خون رسانی بهتر و مفید‌تر در بدن می‌شود. پاپایا سرشار از آهن می‌باشد و برای رشد سلول‌های قرمز بسیار مناسب و تاثیر زیادی در بهبود گردش خون دارد.

2. تقویت بینایی

از جمله ویتامین‌هایی که در پاپایا خشک شده وجود دارد ویتامین آ است. این ویتامین برای کارکرد چشم بسیار مناسب و مفید است. با وارد شدن ویتامین آ در بدن، تاثیرات زیاد آنتی اکسیدانی در ساختار بدن شکل می‌گیرد. حتی آسیب‌هایی که به سلول‌های چشمی وارد می‌شود از جمله صدمات استرس اکسیداتیو را به شدت کاهش می‌دهد.

یکی از دلایل پیری چشم، کم شدن میزان ویتامین آ در بدن است. کم شدن ویتامین آ در بدن به کمک پاپایا از بین می‌رود. البته مقادیر زیادی از بتاکاروتن نیز در ساختار این میوه وجود دارد. بتاکاروتن موجود در میوه پاپایا، منجر به جلوگیری از بروز بیماری چشمی می‌شود. از بین بردن بیماری‌های چشمی و همین طور آب مروارید به کمک میوه خشک شده پاپایا امکان دارد. از نکات جالب توجه در رابطه با میوه پاپایا، موجود بودن مقادیر زیادی از ویتامین آ است. این ویتامین در میوه پاپایا، بسیار زیاد است به نوعی که از ویتامین آ موجود در هویج نیز پیشی گرفته است.

پاپایا خشک شده

3. تقویت سیستم ایمنی بدن

پاپایا خشک شده برای تقویت سیستم ایمنی بدن و دفاع از سلول‌های آسیب دیده آن بسیار مناسب است. مهم‌ترین بخش در سیستم دفاعی بدن، گلبول‌های سفید می‌باشند.

گلبول‌های سفید، منجر به قدرتمند سازی بدن در برابر انواع بیماری‌ها می‌باشند. البته با توجه به میزان بالایی از ویتامین سی در این میوه، خاصیت کلاژن سازی برای پوست نیز رقم می‌خورد. ساخت کلاژن برای پوست، خاصیت کشسانی برای پوست را نیز افزایش می‌دهد. بنابراین گلبول‌های سفید، نقش دفاعی در بدن را دارند و باید با مصرف مواد غذایی آن‌ها را تقویت کرد.

4. کاهش کلسترول

برای جلوگیری از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی در بدن، باید میزان کلسترول بد بدن را کاهش داد. برای این کار مصرف کردن میوه پاپایا، به شدت توصیه می‌شود.

پاپایای خشک شده، برای کم شدن میزان کلسترول بدن بسیار مفید است. فیبر بسیار زیادی در این میوه وجود دارد که ویژگی چسبندگی بسیار بالایی را به خود اختصاص داده است. این میزان از چسبندگی برای میوه پاپایا، منجر به از بین رفتن میزان کلسترول بد در بدن می‌شود. حتی برای کنترل کردن دیابت در زمان بارداری نیز کمک می‌کنند. در واقع، زنان باردار نیز می‌توانند برای جلوگیری از دیابت در زمان بارداری، از میوه پاپایا خشک شده بهره‌مند شوند.

5. جلوگیری از بیماری‌های مزمن در بدن

بروز بیماری‌های مزمن در بدن به دو عامل بستگی دارد. وجود التهاب و رادیکال‌های آزاد در بدن، برای شکل گیری این نوع بیماری می‌باشند. پاپایای خشک شده سرشار از آنتی اکسیدان است که به میزان زیادی وجود رادیکال‌های آزاد در بدن را کاهش می‌دهد و از رشد آن‌ها جلوگیری به عمل می‌آورد.

برای جلوگیری از بروز بیماری آرتریت نیز مناسب است. پاپایا، از انواع میوه‌های خشک استوایی در بازار است. این میوه خشک، طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. به همین دلیل، از این میوه، برای مجالس و دورهمی‌ها استفاده می‌شود. این نوع از میوه استوایی در ایران نیز کشت می‌شود.

استان سیستان و بلوچستان، محل مناسبی برای پرورش دادن پاپایا است. ویژگی پاپایا خشک شده حبه‌ای، علاوه بر دارا بودن طعم و مزه بی نظیر برای آن، برای هر نوع ذائقه‌ای هماهنگ و مناسب است. کلسیم بالایی که برای میوه خشک پاپایا به شکل حبه‌ای، برای استخوان بندی سیستم بدن مناسب است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *