مردم سراسر دنیا از میوه خشک به‌ عنوان میان وعده، برای تهیه‎‌ی دسر، کیک و غذاهای متنوع استفاده می‎‌کنند. جایگاه میوه خشک در کشورهای مختلف، متفاوت است، اما مردم کشورهای مختلف از میوه خشک استقبال فروانی کرده و از خواص و مزایای آن مطلع هستند. تولید میوه خشک در اصفهان، ایران و سراسر دنیا با جدیدترین روش‌ها و استانداردها تولید می‌شود.
قرن‌هاست که در سراسر دنیا از میوه‎های خشک و آجیل برای پخت و پز استفاده می‌شود.
در گذشته یکی از متداول‌ترین روش‌ها برای نگهداری مواد غذایی، روش خشک کردن بود.
رایج ترین میوه‎‌های خشک شده که در پخت و پز استفاده می‎شود، عبارتند از: زردآلو، کشمش، خرما، گیلاس، سیب، گلابی، آلو و انجیر هستند.
محبوب‎‌ترین آجیل‌‎ها عبارتند از: بادام، پسته و گردو که اضافه کردن آن‌ها با توجه به خواص فوق‌العاده‎‌ی آجیل نه تنها ارزش غذایی بالایی دارد بلکه طعم و مزه‎‌ی منحصر به فردی به غذا می‎‌دهد.
محبوب‎‌ترین میوه‎‌های خشک شده در آشپزخانه‎‌های ایتالیایی عمدتا برای تهیه‎‌ی دسر‌ها استفاده  می شود، ایتالیایی‎‌ها از انواع توت‌‎ها، انجیر خشک شده، گلابی خشک شده، گیلاس خشک شده، سیب خشک شده و آلوی خشک برای تهیه‎‌ی دسر و کیک استفاده می‌‎کنند و طعم منحصر به فرد و جدیدی خلق می‌کنند.

در غذاهای فرانسوی از آجیل عمدتا برای تهیه‌ی دسر و نان یا تهیه‌ی روغن استفاده می‌شود.

تولید میوه خشک در اصفهانبادام، پسته، گردو و فندق، آجیل‌هایی هستند که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.
به‎ طور عمده از میوه‌‎های خشک شده در دسر استفاده می‎‌شود و یا برای عطر و طعم بهتر کیک و انواع شرینی‎‌ها از میوه‌های هلو خشک شده، زردآلو خشک شده، سیب خشک شده، آلو خشک شده و … استفاده می‎‌کنند.

عناب در غذاهای اندونزیایی مصرف می‌شود و بسیار محبوب است.
میوه‌های خشک شده معمولا به عنوان یک دسر یا میان وعده در طول وعده‌های غذایی خورده می‌شوند که شایع‌ترین آن‎ها در کشور اندونزیا موز خشک شده، آناناس خشک شده و … است.
متخصصان پیشنهاد می‌‎کنند، میوه‌های خشک را جایگزین تنقلات مضر کنید تا همیشه تندرست و سالم بمانید.

ژاپنی‌‎ها در غذاهای خود از آجیل زیاد استفاده نمی‎‌کنند، اما معمولا از بادام زمینی برای تهیه‎‌ی سس استفاده می‌کنند.
در کشور ژاپن استفاده از میوه خشک شده بیشتر از آجیل مرسوم است و محبوب‎‌ترین میوه‌‎های خشک شده سیب، گیلاس و انجیر هستند.

آجیل در غذاهای اسپانیایی بسیار استفاده می‎‌شود. در آشپزی کشور اسپانیا بادام و فندق برای طعم دادن به سس‎‌ها و سوپ‎‌های غلیظ کاربرد دارد.
از بادام زمینی، گردو و پسته برای پر کردن مرغ و ماهی استفاده می‌شود.

میوه خشک | پارسیا پخشدر آشپزی کشور اسپانیا از میوه‌های خشک شده سیب، کشمش، گیلاس، خرما و انجیر بیشتر مصرف می‌شود و دسرها و نوشیدنی‌‎های خود را با این میوه‎‌های خشک شده‎‌ی خوشمزه، لذیذ می‌کنند.
در کشور کره به‌طور معمول از میوه‌‎های خشک استفاده می‌‎شود که عبارتند از موز، نارگیل، انبه و آناناس. استفاده از انواع میوه‎‌های خشک شده در آشپزی ملل‎‌های مختلف بسیار رایج است و هر کشوری با توجه دستور غذایی که دارد از میوه‎‌های خشک شده و انواع آجیل برای طعم دار کردن غذاها استفاده می‌کنند.
استفاده از میوه‌‎های خشک و انواع آجیل در طبخ غذا و پختن شرینی و کیک، نشان‎‌دهنده‎‌ی آگاهی مردم سراسر دنیا از قدرت میوه خشک و آجیل است.

چینی‎‌ها برای متعادل کردن طعم غذاهای مختلف از میوه خشک استفاده می‎‌کنند. زنجبیل میوه خشکی است که  در طبخ غذاهای چینی بسیار مصرف می‌شود.
از آجیلی مانند بادام زمینی و بادام برای طعم‌دار کردن سس‌ها بیشتر استفاده می‌‎کنند.

در کشور ما استفاده از انواع میوه‎‌های خشک شده برای پختن کیک‎‌ها و دسرهای متنوع بسیار رایج است و استاد قنادکار با مهارت کامل از ترکیب میوه خشک و با کیک‎‌ها طعم منحصر به فردی خلق می‌کند. میوه‌‎های خشک شده در تزیین انواع دسر‎ها و شیرینی‌‎های مختلف بسیار کاربرد دارند.
پخش عمده میوه خشک به سراسر ایران دسترسی به انواع میوه خشک را بسیار راحت کرده است.
استفاده از کشمش، گردو و … برای طبخ غذاهای مختلف بسیار رایج است.
میوه خشک در کشور ایران به عنوان یک میان وعده‎‌ی با ارزش شناخته شده است.

میوه خشک | پارسیا پخشدر هر کجای ایران که باشیم با فروش آنلاین میوه خشک در اصفهان می‌‎توانیم میوه خشک دلخواه و مورد نظر خود را به هر میزانی که نیاز داریم و در مدت زمان کوتاهی خریداری کنیم و از طعم و مزه‎‌ی منحصر به فردی که دارد لذت ببریم.

آلمانی‎‌ها به طبخ غذاهای خوشمزه و دلپذیر شناخته شده‎‌اند، آن‎‌ها همچنین دسر‎های خوشمزه‌‎ای تهیه می‌کنند که در دستور بسیاری از آن‎‌ها آجیل استفاده شده است.
فندق، بادام، شاه بلوط و گردو برای تهیه‎‌ی‌ کیک و دسر بیشتر استفاده می‌شود.
میوه‌های خشک شده در غذاهای آلمانی و برای تهیه‎‌ی سس، جایگزین‎‌های مغذی برای محصولات مختلف گوشتی و دسرها بسیار متداول است.
پرکاربردترین میوه‎‌های خشک در کشور آلمان عبارتند از گیلاس، توت فرنگی، تمشک و زغال اخته.
شاید آلمانی‏‎ها متوجه شدند که سلامت روان با مصرف میوه خشک تضمین می‌شود و با آگاهی از این مساله میوه‎‌های خشک شده را برای تهیه غذا و دسر به کار می‌برند.

در غذاهای هند، اغلب از آجیل استفاده می‎‌شود.
بادام، پسته، و بادام زمینی در غذاهای مختلف و به عنوان افزودنی و طعمز‎دهنده برای طعم ‎دار کردن غذاها استفاده می‌شوند.
سرآشپزان هندی از سبزیجات و میوه‎‌های خشک زیاد مصرف می‌کنند.
محبوب‌ترین میوه‎‌های خشک شده در کشور هند عبارتند از: سیب، زردآلو، موز، انجیر، انبه و کشمش می‌باشد.

میوه خشک | پارسیا پخشدر غذاهای تایلندی، مصرف میوه‎‌های خشک عمدتا به‎ عنوان یک دسر و یا میان ‎وعده رایج است. خواص بی‌‌نظیر میوه‌ خشک شده طی تحقیقات مختلف ثابت شده است و با توجه به ارزش غذایی بالایی که دارد، انرژی از دست رفته را تامین می‎‌کند.
از این رو مصرف میوه خشک به‎ عنوان یک میان وعده سالم بسیار مفید است.
میوه‎‌های خشک شده نارگیل، انبه، آناناس، موز و … بیشتر از سایر میوه‎‌های خشک دیگر برای تهیه‌‎ی غذا و دسر مصرف می‌شود.
آجیل بادام زمینی در غذاهای تایلندی به روش‎‌های مختلفی استفاده می‎‌شود، از بادام زمینی برای تهیه‎‌ی انواع سس، طبخ غذا، پختن شیرینی و کیک، تزیین دسر و … کاربرد فراوانی دارد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *