خواص فوق‌العاده‎ی آجیل

آجیل از خوراکی‎‌های خوشمزه‎‌ای است که انر‎ژی بدن ما را برای مدت زمان طولانی تامین می‌کند. خواص فوق‌العاده‌‎ی آجیل آن را به یک میان وعده‎‌ی عالی تبدیل کرده است. زیرا چربی‌های موجود در آجیل برای حمایت از سلامت کلی سیستم دفاعی ما بسیار ارزشمند است.
عناصر در برخی از مواد غذایی، اسیدهای چرب منحصر به فرد نیستند. شناخته شده‌‎ترین آن‌‎ها اسیدهای palmitoleic و oleic هستند، اما انواع دیگر نیز وجود دارد.

این اجزای چربی در آجیل، از چربی‌های موجود در غذاهای فرآوری شده که به افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی کمک می‌کند تا سطح کلسترول را بالا ببرد، بسیار متفاوت عمل می‎‌کنند.
با این حال، آن‎‌ها به‎ عنوان چربی، سطح کلسترول شما را افزایش می‌دهد اما تفاوت در نوع کلسترول است.

ضروری است که نقش واقعی کلسترول در زیست‎شناسی سیستم بدن انسان را درک کنیم. این ماده پوشش داخلی عروق خونی را پوشانده و در اصل، این چیزی است که سبب حفظ یکپارچگی و انعطاف‌پذیری در بدن می‌شود.
ارزش سلامت آجیل از این واقعیت نشات می‌‎گیرد که نوع کلسترول موجود در آن‌ها این تابع خاص را ترویج می‎‌دهد.

میوه خشک اصفهاننوع دیگری که LDL یا کلسترول بد نامیده می‌شود شرایط سختی را در بدن به‌ وجود می‎‌آورد.
کلسترول بد باعث مسدود شدن عروق خفیف می‌شود. در طول سال‌‎ها رژیم غذایی نامناسب، کلسترول بد انباشته می‌شود که یکی از عوامل اصلی خطر بیماری قلبی عروقی است.
خوشبختانه آجیل و انواع میوه‌های خشک در جلوگیری در خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی نقش پر‌رنگی دارند.
طبق تحقیقات مختلف مزایای میوه خشک و آجیل برای سلامت قلب و تیروئید اثبات شده است.

یکی دیگر از انواع مهم اسیدهای چرب موجود در آجیل، چربی‌های امگا3 است. این عناصر ضروری، به بدن در مقابل التهاب در سطح سلولی کمک می‌کند.
اکثریت قریب به اتفاق بیماری‌ها به‌وسیله فرایندهای التهابی مزمن ایجاد یا پیچیده می‌شوند.
بنابراین، افزایش سطح چربی‌های امگا3 ضروری است تا بدن ما سالم بماند.

متاسفانه افرادی که گیاه‌خوار هستند و در رژیم غذایی خود از گوشت و ماهی استفاده نمی‎‌کنند، از منبع اصلی اسید‎های چرب امگا 3 که بیش‎تر در ماهی‌‎ها وجود دارد، بی‌بهره می‎‌مانند.
بر‎اساس رژیم غذایی گیاهان‎‌خواران، آجیل عامل اصلی این عناصر خاص در رژیم غذایی این افراد است. وضعیت امگا3 با این واقعیت پیچیده می‌شود، این عناصر باید با اسیدهای چرب امگا 6 که بدن ما از روغن‎‌های گیاهی، غذاهای فرآوری شده و دانه‌‎ها دریافت می‌‎کند، متعادل شود.

میوه خشک | پارسیا پخشبر‎خلاف امگا 3، این چربی‌‎ها باعث التهاب می‎شوند. مشکل زمانی رخ می‌دهد که سطوح این اسید‌های چرب در بدن متعادل نباشد. در این مورد، اثر ضد‌التهابی امگا 3 نمی‌تواند واکنش‌های امگا6 را در سطح سالم حفظ کند، بنابراین التهاب شروع به گسترش می‌کند. بنابراین ارزش سلامتی آجیل، قابل اندازه‌گیری و توصیف نیست، زیرا اسیدهای چرب امگا موجود در آن‌ها برای بدن ضروری است. مصرف آجیل به‌ طور مرتب سبب بازگرداندن تعادل مناسب این عناصر حیاتی مهم در بدن می‌شود.

میوه خشک به همراه آجیل از میان وعده‌های ارزشمند برای همه‌ی افراد و در رده‌‎های سنی مختلف است.
فروش آنلاین میوه خشک در اصفهان این فرصت را در اختیار ما قرار می‎دهد تا در هر کجا که هستیم میوه خشک دلخواه خود را انتخاب کنیم تا درکوتاه‌‎ترین زمان به ‎دست ما برسد.

وجود هر یک از مواد معدنی برای بدن ضروری است و تعداد انگشت‌ شماری از آن‌ها برای تامین نیازهای تغذیه‌ای روزانه شما خوب هستند.
بعضی از این مواد معدنی، از جمله مواد غذایی مثل منیزیم، سلنیوم، مس و روی از جمله مواد معدنی هستند که در همه‌‎ی انواع  مواد غذایی یافت نمی‌شوند.
اما آجیل حاوی مقداری آهن است که مصرف آن برای خانم‎‌های باردار و کودکان در حال رشد مفید است. مهم‎‌تر از همه، آجیل‌ها حاوی طیف گسترده‌ای از آنتی اکسیدان‌های متنوع هستند که از بدن شما در برابر آسیب‌های رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

همان‎طور که می‌‎بینید، غذاهایی مثل آجیل سالم هستند، بنابراین لازم است آن‌‎ها را به‌ طور منظم در رژیم غذایی خود قرار دهیم.

میوه خشک | پارسیا پخش

آجیل خام یکی از سالم‌ترین غذاهایی است که می‎‌توانیم مصرف کنیم. مصرف آجیل خام برای افراد مسن گزینه‌‎ی خوبی است، اما با توجه به این‎که آجیل سنگین است نباید در خوردن آن زیاده‎‌روی کرد.
اگر به دنبال یک میان وعده‎‌ی‌ کامل و بی‎ نقص هستید، آجیل را در برنامه‎‌ی غذایی خود قرار دهید. خوردن تنها چند عدد آجیل در طول روز انرژی از دست رفته‌‎ی شما را احیا می‎‌کند.

مزایای آجیل خام چیست؟

بر اساس نتایج برخی از مطالعات، افرادی که به‌طور منظم آجیل خام می‌خورند مزایای زیر را دریافت می‌کنند:

  • فشار خون سیستولیک آنها پایین‌تر است.
  • آجیل برای حفظ وزن سالم‌، مفید است.
  • با مصرف آجیل خطر ابتلا به سندرم متابولیک بسیار پایین می‌‎آید.
  • آجیل‎‌ها فشار خون پایین و سطح کلسترول خوب (HDL) را افزایش می‌دهند.
  • خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری قلبی عروقی را به‎طور قابل توجهی پایین می‌‎آورد.
  • قلب افراد قوی‎‌تر و سالم‌‎تر می‎‌ماند.

به‌ طور خاص بادام به‌ عنوان یکی از بهترین مواد برای سلامت قلب شناخته شده است.
بسیاری از مغزها حاوی یک اسید آمینه مرتبط با مزایای متعدد هستند.

بنابراین، کدام نوع آجیل‎‌ها سالم هستند؟

این یک سوال دشوار است برای پاسخ دادن به این که هر کدام از انواع آجیل مانند بادام، گردو، فندق و … دارای مزایای خاصی هستند.
بنابراین، هر کدام از مغزها دارای خواص بی ‎نظیر متعددی هستند و ما می‎‌توانیم طعم‌های مورد نظر خود را خریداری کنیم و از خوردن آن‎‌ها لذت ببریم.

اما آن‎چه که مسلم است، آجیل بهترین گزینه برای سلامت بدن می‎‌باشد.

میوه خشک | پارسیا پخشما بر این باوریم که در واقع انواع مغزها بیش‎ترین مزایا را برای سلامت جسم و روح ما تامین می‎‌کنند. بادام دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان‌ها (فلاونوئیدها، فنل‌ها و اسید فنلی) هستند. به ‎علاوه بادام به محافظت از بدن در برابر آسیب‌‎های رادیکال‎‌های آزاد کمک می‎کنند و خطر ابتلا به سرطان و بسیاری از بیماری‎‌های خطرناک را کاهش می‌‎دهند.

گردو بهترین منبع گیاهی اسیدهای چرب امگا 3 است. ارزش این چربی‌ها برای سلامت واقعا استثنایی است. گردو به کاهش التهاب کمک می‌کنند و به‌ معنای واقعی کلمه مغز شما را تغذیه می‌کنند.

مادرانی که نگران تغذیه‌‎ی فرزندان خود در مدرسه هستند می‌‎توانند از گردو و انواع آجیل به ‎عنوان تغذیه‌‎ی فرزندان استفاده کنند.
همان‌‎طور که اشاره کردیم، انواع میوه‎‌های خشک و آجیل با خواص استثنایی که دارند، بهترین میان وعده و خوراکی برای دانش‌آموزان هستند که در افزایش تمرکز و تجدید انرژی آن‎ها بسیار موثر می‎‌باشند.
امروزه پخش عمده میوه خشک و آجیل به سراسر کشور انجام می‌گیرد و ما می‎‌توانیم میوه خشک و آجیل دلخواه خود را به صورت کلی و جزیی از فروشگاه‌‎های معتبر تهیه کنیم.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *