قدرت میوه خشک و آجیل

به دلایل بسیاری مردم میوه‌های خشک را دوست دارند. میوه‌های تازه و خشک دارای مزایای مشابهی هستند اما در مقادیر قند، ویتامین‎ها و مواد معدنی باهم تفاوت دارند. طبق تحقیقات مختلف، قدرت میوه خشک و آجیل برای حفظ سلامتی ثابت شده است.
هر دو میوه تازه و خشک سرشار از انواع ویتامین‌ها، فیبر و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که برای سلامتی ما مفید می‌باشند.
مطالعات نشان داده‌اند که برخی از میوه‌های خشک از جمله آلو و انجیر دارای کیفیت برتر و مقدار بیشتری آنتی اکسیدان‌ها هستند. برای دریافت بهتر خواص میوه‎ خشک شده، میوه‌های خشک شده‎‌ی بدون مواد نگهدارنده و شکر اضافه شده مناسب‌‎ترین انتخاب است.
اما شکی نیست که انواع میوه‌های خشک، منبعی غنی از فیبر و مواد معدنی هستند.
بهتر است از مقدار مشخصی میوه خشک برای مصرف استفاده کنیم. مقدار استاندارد مصرف میوه‌های خشک باید تقریبا برابر با 1/4 فنجان باشد و مصرف میوه‌های تازه باید 1 فنجان باشد.
اگر این اندازه‎‌ی استاندارد رعایت شود، در نتیجه میوه‌های تازه و خشک شامل مقادیری مشابهی از قند و کالری خواهند بود. به عنوان مثال، 1/4 فنجان هلو خشک تقریبا برابر با یک فنجان هلو تازه است.

میوه خشک اصفهان میوه‎‌های خشک سالم هستند، اما همان‌طور که اشاره کردیم، باید به‌ میزان مشخصی از میوه‌‎های خشک شده برای رژیم غذایی خود مصرف کنیم. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در فصل زمستان باید بیشتر به آن اهمیت دهیم، حفظ سلامتی است.
مصرف منظم انواع سبزیجات، میوه‎‌های تازه و خشک در این فصل، در پیشگیری از سرماخوردگی‌ها و آنفولانزا تاثیر زیادی دارند.
می‎‌توانیم انواع دسرها و سالادهای مختلف را با‌ کمک میوه‌‎های خشک و انواع آجیل‌‎ها تهیه کنیم و به‌ عنوان غذا و میان وعده‎‌ی مغذی در طول روز مصرف کرده و ایمنی بدن خود را بالا ببریم.
با‌ مصرف منظم میوه خشک اصفهان در فصل زمستان، نه تنها میان وعده‎‌ی خوشمزه‌‎ای مصرف می‌کنیم بلکه مقاومت بدن خود را در برابر انواع بیماری‌ها بالا می‌‎بریم، پس بهتر است در فصل زمستان میوه‌های خشک بخوریم.
در سرکار یا دورهمی‌ها می‌توانیم از انواع میوه‌های خشک شده‎ی تازه نظیر توت خشک، کشمش، انجیر و … به جای قند استفاده کنیم و همراه چایی از خوردن آنها لذت ببریم.

امروزه مزایای آجیل خام به خوبی شناخته شده است و میلیون‎‌ها نفر هر روز آن‎ها را به عنوان میان وعده می‎خورند.
یک عده به آجیل خام علاقه دارند ولی، اکثریت قریب به اتفاق بسته‌های موجود در فروشگاه‌ها که حاوی آجیل پاستوریزه می‌باشند را برای مصرف انتخاب می‌کنند.
از دیگر تنقلات سالمی که برای میان وعده‌ی در کنار میوه خشک می‌‎توانیم مصرف کنیم، انواع آجیل‎‌های خوشمزه و پر‌خاصیت است.

میوه خشک | پارسیا پخشچنان‌چه برای تولید میوه خشک، کلیه‌ی استانداردها و شیوه‎‌ها به ‎درستی انجام شود، میوه خشک باکیفیت خواهیم داشت.
برای مثال تولید میوه خشک در اصفهان از میوه‌های تازه و با‌ استفاده از انواع دستگاه‌ میوه خشک کن و آخرین استاندارهای جهانی تولید می‌شود.
استفاده از میوه‌‎های خشک و آجیل بسته‌بندی شده، مطمئن‌تر است. توجه داشته باشید که فرایند پاستوریزه کردن آجیل و میوه خشک باعث افزایش طول عمر و ماندگاری آن‌ها می‎‌شود. بسیاری از شرکت‌ها به‌ منظور افزایش ماندگاری و مرغوبیت مواد غذایی از این روش استفاده می‌کنند تا رضایت مشتری را به‌ دست آوردند.
علاوه‌ بر این هنگام پخش میوه خشک و آجیل آسیبی به محصول وارد نمی‌شود و پخش عمده میوه خشک و آجیل راحت‌تر انجام می‌گیرد.

پاستوریزه شدن مواد غذایی باید با‌شیوه‎‌های استاندارد انجام گیرد، زیرا به‌ کارگیری روش‌های مختلف، خطرات مختلفی به‌ همراه دارد.
از روش‎‌های مطمئن برای پاستوریزه کردن مواد غذایی نظیر آجیل، پردازش با بخار است که کاملا ایمنی می‎‌باشد. تحقیقات متعددی وجود دارد که نشان می‎‌دهد، قرار گرفتن در معرض دماهای بالا باعث تغییر ساختار شیمیایی چربی‌ها در آجیل‌ها می‌شود.
با این حال، برای پاستوریزه کردن آجیل با‎ بخار، بیش از 60 ثانیه صبر نکنید. مطالعات نشان می‌دهد که تغییرات در این زمان ناچیز است و برای سلامت انسان خطری ندارد.
اگر شما آجیل و انواع میوه خشک را در یک ظرف محفوظ نگه دارید و آن را در یک مکان سرد و تاریک قرار دهید، برای 6 ماه یا بیش‎تر میوه خشک و آجیل قابل نگهداری است.

میوه خشک | پارسیا پخشدر فرایند پاستوریزاسیون ارزش غذایی آجیل و میوه خشک از بین نمی‌رود. آجیل‎‌ها یک گروه غذایی شگفت‌انگیز هستند، چرا‌ که آجیل طیف وسیعی از مواد مغذی ضروری را به بدن شما می‌‎رساند. بنابراین استفاده‌‎ی روزانه چند عدد آجیل در برنامه‌ی غذایی، سلامت شما را تضمین می‌کند.

حملات قلبی خاموش در حال افزایش است، به ویژه در سنین 20 تا 30 ساله، دلایل آن چیست؟

داده‌های مطالعات متعدد نشان می‎‌دهد، شیوه زندگی نشسته، مشاغل پر تنش، شیوع بیشتر سیگار کشیدن، مصرف خوراکی و نوشیدنی‌های شیرین و فست فود از عوامل مهمی است که سبب افزایش حملات قلبی در بین جوانان شده است.
به‌ کارگیری اقدامات لازم برای پیشگیری از چنین وضعیتی باید پیش از موعد انجام شود.
جایگزین کردن شیوه‌های زندگی سالم، استفاده از انواع میوه‌های تازه، انواع میوه خشک، سبزیجات، آجیل و … اقدامات صحیحی برای جلوگیری بسیاری از بیماری‎‌ها می‌باشد.
مصرف غذاهای فوری و فرآوری شده نیز باید تا 1-2 بار در هفته محدود شود. افزایش مصرف میوه و سبزیجات بسیار مفید است. استفاده از آجیل به‌ طور منظم باعث تقویت سلامت قلب و عروق می‌شود.
با ارائه مواد معدنی ضروری و اسیدهای چرب، کاهش استرس ذهنی و … بسیاری از بیماری‎‌ها ریشه کن می‌شوند.
در نتیجه مصرف مواد غذایی مثل میوه خشک، میوه‎‎های تازه، آجیل و سبزیجات و … که سرشار از مواد معدنی هستند برای بدن لازم و ضروری است.

میوه خشک | پارسیا پخش میوه‌های خشک و تنقلات سالم آجیل بهترین جایگزین برای تنقلات مضر هستند. دسترسی به انواع میوه‌های خشک و آجیل بسیار راحت است. فروش آنلاین میوه خشک در اصفهان این امکان را برای همه‌‎ی افراد فراهم کرده است که از هر مکانی و در کم‌ترین زمان بتوانیم میوه خشک و انواع آجیل دلخواه خود را سفارش دهیم تا در کوتاه‌ترین زمان میوه خشک باکیفیت و خوش‌ طعم به دست ما برسد.

با توجه به ارزش غذایی بالای انواع میوه‌های خشک، انرژی از دست رفته‌‎ی ما تجدید شده و با‌ انرژی بالا و تمرکز بیشتر کار خود را انجام می‎‌دهیم.
پزشکان مصرف میوه‌های خشک و آجیل را برای همه‌ی افراد و در رده‎ه‌ای سنی مختلف توصیه می‌‎کنند. مصرف مواد غذایی که دارای ارزش غذایی بالایی هستند برای رشد کودکان و نوجوانان، خانم‎های باردار و افراد مسن ضروری است.
با‌ توجه به مشغله‌ها، استرس‎‌های زندگی روزمره، انواع آلودگی‎‌ها و بیماری‎‌هایی که گریبان‌‎گیر ما هستند، بهتر است با ‎رعایت یک رژیم غذایی سالم و برنام‌ه‎ریزی شده که شامل انواع مواد غذایی مفید، مواد معدنی و … است، از بدن خود در برابر بیماری‌‎ها و آسیب‌های احتمالی مراقبت کنیم.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *