سلامت روان با مصرف میوه خشک

امروزه ارتباط بین تغذیه و سلامت روانی خوب به موضوع مهمی و پرچالشی تبدیل شده است. بسیاری از محققان به صورت تخصصی در مورد آن در حال تحقیق و مطالعه هستند. روانشناسی تغذیه که به سرعت در حال رشد است به کشف چگونگی اهمیت تغذیه در سلامت بدن برای حفظ یک روان صحیح، شاد و خوب می‌پردازند. طی تحقیقات انجام شده، سلامت روان با مصرف میوه خشک ثابت شده است.
طبق تحقیقات محققان، تغذیه به قدری قدرتمند و مهم است که سلامت روان ما را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

آیا بین تغذیه و افسردگی همبستگی وجود دارد؟

مطالعات جدید نشان می‌دهد که رژیم غذایی نادرست و مصرف غذا‎های مضر منجر به اضطراب و افسردگی می‌شود.
چگونگی غذا خوردن ما تا حد زیادی بر روی سطوح و عملکرد عصبی ما تاثیر‌گذار است.
برای مثال هورمون سروتونین، کنترل خلق و خوی و تنظیم خواب ما را بر عهده دارد، با خوردن بسیاری از خوراکی‌‎ها می‎‌توانیم میزان سروتونین بدن را افزایش دهیم.
مثلا با خوردن مقداری از آناناس خشک شده در طول روز، می‎‌توانیم خلق و خوی خوبی داشته باشیم. زیرا میوه‌های خشک شده مقدار زیادی کربوهیدارات دارند که در نهایت سبب افزایش میزان سروتونین می‌شود.
امروزه دسترسی به انواع میوه خشک بسیار راحت است. مثلا از طریق فروش آنلاین میوه خشک در اصفهان می‎‌توانیم در هر کجا که هستیم میوه خشک مورد نظر خود را سفارش دهیم، تا در کم‌ترین زمان به دست ما برسد.
جالب است بدانیم 90 درصد از سروتونین، در روده تولید می‌شود، نه در مغز!
بنابراین شما می‎‌توانید با خوردن مواد غذایی که منجر به افزایش میزان سروتونین می‌شود، در طول روز احساس خوب و آرامش را تجربه کنید.
برای جذب مواد مغذی باید دستگاه گوارش به درستی عمل کند، مطالعات نشان داده‌اند افراد با پروبیوتیک‌های خوب می‌توانند سطح اضطراب و افسردگی خود را بهبود دهند. باکتری‌های پروبیوتیک در بدن نقش بسیار مهمی دارند و با رشد خود مانع از تکثیر باکتری‌های مضر می‌شوند.

سلامتی | پارسیا پخشمطالعات همچنین نشان می‌‎دهد، افرادی که غذاهای سالم هم‌چون میوه و سبزیجات است را در رژیم غذایی خود قرار می‎‌دهند و به صورت منظم مصرف می‌کنند، کم‎تر از افسردگی رنج می‌برند، زیرا میوه و سبزیجات غنی از آنتی‌آکسیدان هستند. امروزه اغلب افراد به خواص بی‌نظیر میوه خشک پی برده‌اند. انواع متنوع میوه خشک سرشار از آنتی اکسیدان است.

امگا 3 مصرف کنید.

مصرف امگا 3 به شدت با سلامت روان مرتبط است.
مطالعات متعدد نشان داده است که امگا 3 موجود در ماهی های‌چرب، روغن ماهی و روغن کریل برای سلامت روان بسیار مهم است.
در واقع ترکیب خاص DHA، یکی از مهم‌ترین مواد مغذی برای سلامت روان خوب و عملکرد شناختی همه‌ی افراد است.
با مطالعات در مورد DHA اثبات شده است که وجود DHA مانع از کاهش عملکرد شناختی و کاهش خطر ابتلا به آلزایمر و زوال عقل می‌شود. کمبود DHA با افسردگی، اسکیزوفرنی، اختلال دوقطبی، اختلالات اضطرابی و … مرتبط است.
میوه‌هایی نظیر پرتقال حاوی میزان زیادی امگا3 هستند، شما می‌توانید پرتقال را به صورت خشک شده، تازه و یا آبمیوه مصرف کنید.
مصرف خواراکی‌هایی که سرشار از امگا3 هستند برای مغز لازم است و متخصصان خوردن انواع خوراکی‌هایی که سرشار از امگا 3 هستند را به همه افراد به خصوص کودکان در حال رشد و افراد مسن توصیه می‌کنند.

مصرف انواع ویتامین‌ها

کمبود ویتامین به طور مستقیم با اختلالات روانی ارتباط دارد. دریافت RDA از تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم است، اما کمبود برخی از ویتامین‌ها به طور مستقیمی بر سلامت روان ما تاثیر می‌گذارند. در واقع، کمبود B12 می‌تواند موجب افسردگی، اسکیزوفرنی، از دست دادن حافظه و اضطراب شود.
علاوه بر این کمبود طولانی مدت ویتامین B12 می‌تواند منجر به اختلالات عصبی و کاهش عملکرد شناختی و همچنین بیماری زوال عقل و بیماری آلزایمر شود.

سلامتی | پارسیا پخش
میوه‎‌ها، سبزیجات و انواع خوراکی‌ها حاوی ویتامین B12 هستند. برای مثال خرما سرشار از ویتامین B12 است، با خوردن تنها چند عدد خرما در طول روز دیگر به مصرف مکمل‎‌های غذایی نیازی نخواهید داشت.
مصرف ویتامین‌‎های دیگری نیز، برای سلامت روان مهم هستند، به خصوص ویتامین های B-1 (تیامین) و ویتامین D.

وجود ویتامین B1 به بدن ما کمک می‌کند تا مواد غذایی را به گلوکز برای انرژی سلولی و پروسه‌های مختلف بدن تبدیل کند. بدون وجود ویتامین B1 کافی در رژیم غذایی، مغز دچار آسیب می‌شود و علائمی مانند افسردگی و اضطراب به وجود می‌آید.
همان‌طور که می‌دانیم اغلب میوه‌های خشک شده نظیر سیب خشک شده، آلوی خشک شده، به و … سرشار از انواع ویتامین‌‎ها و مواد معدنی حیاتی برای بدن هستند. از طرفی شرکت‌های زیادی در زمینه‌ی پخش عمده میوه خشک مشغول به فعالیت هستند که میوه‎‌های خشک شده را به صورت کلی و جزئی به فروشگاه‌های معتبر پخش و توزیع می‌کنند. بنابراین ما برای داشتن جسم و روانی سالم می‌توانیم به سادگی میوه‌ خشک دلخواه خود را از فروشگاه‌‎های معتبر تهیه کنیم.

مطالعات به طور پیوسته کمبود ویتامین D را با افسردگی، اضطراب و سایر اختلالات روانی مانند اختلال افسردگی عمده ارتباط می‎‌دهند. وجود ویتامین D برای تولید سروتونین و ملاتونین حیاتی است، هر دو به شدت به خواب و خلق و خو مرتبط است و بهبود هر دو این عوامل می‌تواند به کاهش افسردگی به میزان قابل توجهی کمک کند.

فروش میوه خشک اصفهان

مواد معدنی و سلامت روان

مواد معدنی مانند روی و منیزیم برای خلق و خوی و سلامت روانی مطلوب، بسیار مهم هستند. بنابراین مهم است که این ماده معدنی مهم در رژیم غذایی ما باشد. انواع میوه خشک نظیر انجیر خشک شده، سیب خشک، کشمش و … سرشار از روی و منیزیم است.
منیزیم برای سلامت روان بسیار مهم است. مطالعات نشان می‎‌دهد که کمبود این مواد معدنی می‌تواند باعث بروز اختلال دوقطبی، احساس اضطراب، خشم، حملات هراس و افسردگی شود.

مادرانی که نگران تغذیه‌‎ی فرزندان خود در مدارس هستند‎، می‌‎توانند از میان وعده‎‌ی سالم میوه خشک که سرشار از مواد معدنی و انواع ویتامین است، برای فرزندان خود استفاده کنند.
تولید میوه خشک در اصفهان بر اساس آخرین استاندارهای به روز و با انواع دستگاه میوه خشک کن و از تازه‌‎ترین میوه‌ها تولید می‌شود. شما می‌توانید مرغوب‌‎ترین میوه خشک را تهیه کرده و با خوردن آن‌ها مراقب سلامتی خود باشید. شواهد مطالعاتی نشان می‌دهد که کمبود روی باعث ایجاد افسردگی می‌شود، مکمل‌ها می‌توانند به کاهش احساسات فرد افسرده کمک کنند.
همچنین وجود روی در رژیم غذایی می‎‌تواند خلق و خوی افراد مبتلا به داروهای ضد افسردگی را بهبود بخشد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *