مزایای خوردن میوه‌های خشک

یکی از خوشمزه‎‌ترین میان وعده‌‎های سالم مصرف میوه خشک است.
شما می‌توانید به انواع میوه‌های خشک شده به ‎راحتی دسترسی داشته باشید. فروش آنلاین میوه خشک در اصفهان این امکان را در اختیار شما قرار می‌‎دهد تا در هر کجا که هستید میوه خشک دلخواه خود را سفارش دهید تا در کم‎ترین زمان به ‎دست شما برسد.
شما همچنین می‌توانید از انواع میوه‌های خشک شده برای تهیه‌‎ی دسر، شیرینی، پخت و پز غذاهای متعدد استفاده کنید. استفاده از انواع میوه‌‎های خشک شده نظیر سیب خشک، به، خرما و … برای تهیه‎‌ی دسرها و غذاهای مختلف رایج‌تر است.
میوه خشک برای سلامتی شما فوق‌العاده خوب است. همه‎‌ی ما می‌دانیم که مصرف میوه‌های تازه برای بدن بسیار حیاتی می‌‎باشد، زیرا غنی از انواع ویتامین‌ها و فیبر‌ها هستند.
برخی از ترکیبات شیمیایی آن‎‌ها سیستم بدن را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد، اما آن‎چه مسلم است، ارزش تغذیه‌‎ای میوه حتی هنگام خشک شدن نیز باقی می‌ماند.
به این معنی که خوردن میوه خشک به‌ طور مرتب و مداوم به ما این امکان را می‎دهد تا از تمام مزایای مهم میوه‌های تازه بهره‌مند شویم.
با مصرف میوه خشک می‌توانیم از خوردن هر‌ گونه میوه حتی خارج از فصل، لذت ببریم.

ویتامین | پارسیا پخش

میوه‌های خشک غنی از آنتی اکسیدان‌ها هستند، حفاظت آنتی اکسیدانی میوه‎‌های خشک شده، از سلول بدن شما در برابر رادیکال‌های آزاد مخرب محافظت می‌کند.
از آنجایی که اکسیژن یکی از مهم‎‌ترین عوامل ضعف‎ بدن انسان است، مصرف آنتی‌اکسیدان‌ها به‌ طور مرتب باعث بهبود سلامت عمومی بدن ما می‌شود.

یکی از مهم‌‎ترین دلایل خریداری میوه‌‎های خشک، محتوای فیبر بالا آن‎‌هاست.
مقدار فیبر میوه‌های خشک نسبت به میوه‌های تازه بیشتر است و سبب بهبود هضم می‌شود. فیبر بر روی روده تاثیر مثبتی می‌گذارد و به هضم بهتر مواد غذایی کمک می‌کند.

هر میوه‎‌ی خشک شده‌‎ای دارای ارزش غذایی منحصر به فردی است. بنابراین اگر ما در رژیم غذایی خود از میوه‎‌های خشک شده استفاده کنیم، از خواص مختلف آن‎ها یهره‎‌مند می‌شویم.
اکثر میوه‌های خشک حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی ضروری مانند ویتامین E، آهن، ویتامین B، پتاسیم و منیزیم هستند. تحقیقات نشان داده‌‎اند سلامت روان با مصرف میوه خشک تضمین می‎‌شود.

میوه خشک اصفهان

یکی دیگر از مزیت‌های بزرگ مصرف میوه‌های خشک شده این است که شما می‌توانید آن‌ها را به‌صورت فله‌ای خریداری کنید و برای ماه‌ها میوه‌های خشک شده را نگهداری کنید.
شرکت‎‌های زیادی در زمینه‌‎ی پخش عمده میوه خشک مشغول به کار هستند که مرغوب‎‌ترین میوه‌‎ها را به فروشگاه‌‎های معتبر توزیع می‌کنند.
ما می‎‌توانیم با کیفیت‌‎ترین نوع میوه خشک را به صورت کلی و جزیی از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنیم و برای نگهداری آن‌ها از یک ظرف هوادهی استفاده کنیم یا آن‎‌ها را در یخچال نگه داریم تا از خراب شدن میوه خشک جلوگیری شود.مزایای خوردن میوه‌های خشک در مقابل مصرف مولتی ویتامین‌ها مواد مغذی موجود در میوه‎‌های خشک است.
میوه‎‌های خشک شامل نه تنها ویتامین‎‌ها و مواد معدنی ضروری هستند بلکه فیبر، پروتئین و کربوهیدرات مورد نیاز بدن را تامین می‎‌کنند.
از سوی دیگر، مولتی ویتامین‌ها تنها برای رفع نیازهای تغذیه‌ای مناسب هستند.
میوه‌های تازه فقط برای مدت زمان محدودی در دسترس هستند و برخی از آن‌ها حتی در فصل خودشان هم قیمت بالایی دارند، اما میوه‎‌های خشک در تمام طول سال موجود هستند.

مزایای عمومی خوردن میوه‌های خشک موجب می‌شود تا:

  • یک منبع عالی از فیبر رژیمی داشته باشیم.
  • میوه‌های خشک به‌ راحتی به انرژی تبدیل می‌شوند، بنابراین می‎‌توانیم از آن به ‎عنوان میان وعده‌های خوش‌ طعم استفاده کنیم.
  • میوه‌های خشک شده جایگزین سالمی برای دسرهای با‌کالری بالا هستند.
  • جایگزینی میوه‎‌های خشک با آب نبات، یک استراتژی خوب برای کاهش خوردن شکر است.
  • حجم کم میوه‎‌های خشک شده یکی از موثرترین نکات رژیم غذایی، برای کاهش وزن است.

تولید میوه خشک در اصفهان با جدیدترین استاندارهای روز تولید می‌شود. به‌ طوری‌ که میوه‌‎های خشک برای چند ماه، سالم باقی می‎‌ماند. بنابراین می‌‎توانیم بدون نگرانی آن‎‌ها را به صورت عمده خریداری کنیم.

ویتامین | پارسیا پخش

مزایای استفاده از مولتی‌ ویتامین‌ها

مولتی ویتامین‌ها برای سلامت ما مفید هستند و نمی‌‎توانیم این نکته را انکار کنیم. مولتی ویتامین‌ها مواد مغذی را که شما کمبود ندارید و به دلایلی از غذا نمی‌توانید دریافت کنید، به بدن شما می‌‎رساند. میوه‌های خشک و مولتی ویتامین‌ها معمولا باید در کنار غذا اصلی مصرف شوند.

مولتی ویتامین‌ها با ویتامین‌های مصنوعی و مواد معدنی بسته‌بندی می‌شوند، میوه‌های خشک شده حاوی عناصر و ویتامین‌های طبیعی هستند. یکی از مهم‌ترین مزایای خوردن میوه‌های خشک به‌ جای مولتی ویتامین‌ها این است که شما می‌توانید مواد مغذی بیشتری را جذب کنید.

در اغلب موارد، مصرف مولتی ویتامین‎‌ها فشار اضافی بر روی سیستم‌ فیلترینگ شما وارد می‌کند و مصرف بیش از حد و طولانی مدت برخی از عناصر ممکن است باعث مشکلاتی برای بدن شود.
به عنوان مثال، خوردن بیش از حد ویتامین C می‌تواند باعث التهاب پوست، تهوع و اختلالات گوارشی شود.

میوه خشک | پارسیا پخش

اثرات مهم مصرف میوه خشک به وضوح نشان می‌دهد که بهتر است در رژیم غذایی خود از میوه‌های خشک شده استفاده کنیم تا همه مواد مغذی ضروری و طبیعی را دریافت کنیم. با این حال، مولتی ویتامین‌ها و مکمل‌ها برای درمان و پیشگیری از کمبود‌های خاص تغذیه‌ای مفید خواهند بود.

مصرف مکمل‌ها برای به‌ دست آوردن عناصری که نمی‌توانیم در رژیم غذایی خود آن را جبران کنیم، یک انتخاب معقول است. مکمل‎‌های غذایی به سادگی حاوی عناصر مهم، به‌ ویژه پروتئین و فیبر هستند.
بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی (WHO)، دیابت عامل اصلی مرگ و میر در سال 2030 خواهد بود. تعداد افراد مبتلا به دیابت از 108 میلیون نفر در سال 1980 به 422 میلیون نفر در سال 2014 افزایش یافته است. این تعداد در حال ظهور است و به نظر می‌رسد این آمار رو به افزایش است.

دیابت یک اختلال است که با افزایش سطح گلوکز در خون مشخص می‎‌شود، در نتیجه پانکراس به اندازه کافی انسولین تولید نمی‌‎کند.
انواع دیابت وجود دارد؛ نوع 1، نوع 2، نوع 3. دیابت می‎‌تواند ژنتیکی یا نتیجه عادات غذایی اشتباه باشد. افرادی که دچار دیابت هستند باید در رژیم غذایی خود بسیار احتیاط کنند و نمی‎‌توانند از اکثر مولتی ویتامین‌‎ها در رژیم غذایی خود استفاده کنند.
امروزه خواص بی‌نظیر میوه خشک برای بسیاری از افراد مشخص شده است، همان‎طور که اشاره کردیم مصرف مداوم و منظم میوه‎‌های خشک شده برای بدن اثرات سودمندی دارد.
افراد دیابتی می‌‎توانند به ‎جای مصرف قند همراه با چایی از انواع میوه‌های خشک خوشمزه، نظیر کشمش، سیب خشک، به، خرما و … استفاده کنند و از این طریق میزان مصرف قند در رژیم غذایی خود را کاهش دهند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *