میوه خشک مناسب برای بارداری

انواع میوه خشک، قابلیت اثر بخشی بالایی برای افزایش انرژی در بدن و رساندن مواد و ویتامین‌های مهم برای آن است مصرف تازه میوه نیز در دوران بارداری نباید فراموش شود. اما، مصرف برخی از میوه‌ها به صورت فصلی برای انسان رخ می‌دهد.

به همین دلیل، مصرف یکسری از میوه‌ها در فصل‌های سرد یا گرم سال امکان ندارد. بنابراین مصرف میوه خشک یکی از ایده‌آل‌ترین نوع مصرف آن، در هر فصلی از سال است. از اثرات مهم مصرف میوه خشک غافل نشوید.

بسیاری از زنان در دوران بارداری خود، باید مواد مغذی و مفیدی را مصرف نمایند. به همین خاطر، مصرف میوه خشک به شدت برای آن‌ها توصیه شده است. برای رشد و تکامل جنین، بهره‌مندی از میوه خشک، برای افزایش تکامل جنین بسیار کارساز است. ویتامین‌های موجود در میوه خشک، به زنان باردار کمک زیادی در رابطه با نگه داشتن شرایط بدنی خود در هر ماه می‌کند.

میوه خشک، دارای مقادیر زیادی از فیبر در ساختار خود است. فیبر موجود در میوه خشک، برای بهبود بخشی به عملکرد سیستم بدن مادر در زمان بارداری است.

انواع میوه خشک در رژیم غذایی بانوان باردار

یکی از انواع میوه خشک مفید برای زنان باردار، مصرف زردآلو است. زردآلو، دارای خاصیت‌های بسیار بیشماری برای بدن است. خواص زردآلو خشک برای رشد جنین بسیار ارزشمند است.

دارا بودن میزان زیادی از ویتامین‌های آ، ایی و سی در ساختار زردآلو خشک شده، برای تقویت سیستم ایمنی بدن مادر و جنین کارساز است. کلسیم، ماده دیگری که در ساختار زردآلو خشک شده وجود دارد.کلسیم، برای تقویت کردن استخوان و از بین بردن درد‌های مفصلی و استخوانی در زمان بارداری است.

آهن موجود در زردآلو خشک شده، تامین کننده آهن بدن و از بین برنده کم خونی در زمان بارداری برای مادر است. حتی بسیاری از خاصیت‌های بیشماری زردآلو، برای جنین نیز مفید است.

جنین از ویژگی‌های موجود در زردآلو و مصرف آن از طریق مادر، رشد مطلوبی را به دست می‌آورد. وجود بتاکاروتن در زردآلو خشک شده، منجر به وجود آنتی اکسیدان‌های قوی در بدن می‌شود.

1. پرتقال خشک شده برای دوران بارداری

یکی از انواع میوه خشک مناسب برای دوران بارداری، مصرف پرتقال خشک شده است. هرچه قدر از فواید مصرف میوه خشک پرتقال در دوران بارداری بگوییم باز هم کم است.

پرتقال خشک اسلایس دارای مقادیر زیادی از ویتامین سی و فولات است. ویتامین سی موجود در پرتقال خشک شده، برای از بین بردن سلول‌های آسیب دیده مناسب است. بسیاری از سلول‌های آسیب دیده با وجود ویتامین سی در بدن، کمک زیادی به جذب آهن می‌کنند.

فولات یکی از ویتامین‌های موجود برای بدن است. فولات موجود برای بدن به شکل دهی ساختار سلول‌های قرمز کمک بسیار زیادی می‌کند. فولات برای ساختار سلول‌های قرمز و سفید خون برای مغز استخوان به شدت کارساز است. تبدیل شدن کربوهیدرات به انرژی، یکی از خاصیت‌های مهم برای پرتقال خشک شده است.

انبه خشک نارنجی

2. مصرف انبه خشک شده در دوران بارداری

یکی از میوه‌های دیگر که به شکل خشک شده نیز می‌توان آن را مورد استفاده قرار داد انبه خشک است.

رازهایی در مورد میوه انبه خشک وجود دارد که شاید از آن بی خبر باشید، انبه خشک دارای مقادیر زیادی از ویتامین آ و سی است. البته انبه خشک، شیرین و لذیذ است، این محصول بی‌نظیر را از مراکز فروش عمده میوه خشک می‌توانید با قیمت مناسب تهیه کنید.

بنابراین مصرف انبه خشک در دوران بارداری، حس خوبی را برای مادران باردار به وجود می‌آورد. زنان باردار، باید به شکل روزانه مقادیر زیادی از ویتامین‌ها را دریافت نمایند. یکی از مهم‌ترین نوع ویتامین‌های دریافتی در دوران بارداری، ویتامین آ و سی است. این دو نوع ویتامین، برای افزایش سطح ایمنی بدن بسیار مفید است. مصرف زیاد ویتامین آ، برای دوران بارداری و حاملگی بسیار مفید است.

3. مصرف گلابی خشک شده در دوران بارداری

یکی از انواع میوه خشک مناسب برای دوران بارداری، مصرف گلابی خشک شده است. گلابی خشک شده اسلایس دارای میزان زیادی از فیبر در ساختار خود است.

فیبر موجود در گلابی خشک شده برای درمان کردن بیماری‌هایی نظیر یبوست به شدت کاربرد دارد. بیماری یبوست، یکی از بیماری‌های رایج در دوران بارداری است. برای درمان یبوست در دوران بارداری، ابتدا باید موادی مانند فیبر، پتاسیم و فولات را به بدن رساند. البته مصرف پتاسیم برای زنان باردار، برای رشد قلب جنین و سلامت مادر بسیار مفید است.

گلابی خشک شده

4. جلوگیری از حالت تهوع با موز خشک شده

یکی از نکات مهم برای جلوگیری از حالت تهوع در دوران بارداری مصرف موز خشک شده است. فواید موز خشک برای سلامتی بدن فوق‌العاده است، در موز خشک شده، مقادیر زیادی از ویتامین‌ها و مواد مغذی وجود دارد.

ویتامین سی، پتاسیم و فیبر، از جمله مواد مغذی در ساختار موز خشک اسلایسی می‌باشد. ویتامین ب موجود در موز خشک شده، برای از بین بردن حالت تهوع در زمان بارداری بسیار کارساز است. مصرف کردن موز خشک شده، به میزان قابل توجهی برای از بین بردن یبوست نیز کارساز است.

5. انواع میوه خشک برای دوران بارداری

توت دارای میزان زیادی از آب و همین طور دارا بودن مواد مغذی در آن است. توت خشک شده، دارای انواع گوناگونی است. البته تنوع در توت خشک شده، برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار کارساز است. ویتامین سی موجود در انواع توت خشک شده وجود دارد. آنتی اکسیدان و فیبر، دو رکن اساسی برای ساختار توت خشک شده به حساب می‌آیند.

6. انواع میوه خشک مصرف سیب خشک شده

یکی از میوه‌های دیگر برای سلامتی زنان باردار چه به صورت تازه و چه به صورت خشک شده، تمایل به خوردن سیب است. مصرف سیب در دوران بارداری، برای جلوگیری از آسم و آلرژی بسیار مناسب است.

خوردن سیب خشک شده در دوران بارداری، منجر کاهش دادن حالت تهوع و درد می‌شود. البته برخی از زنان باردار با مشکل زایمان زودرس نیز رو به رو هستند. به همین دلیل، برای از بین بردن این مشکل، مصرف سیب خشک شده در زمان بارداری توصیه می‌شود.

سیب خشک شده مواد مغذی بسیار زیادی دارد که شامل:

  • ویتامین آ و سی
  • ویتامین گروه ب
  • فیبر
  • پتاسیم
  • کربوهیدرات

البته تمامی مواد مغذی در انواع میوه خشک وجود دارند. البته مهم‌ترین آن‌ها در این مقاله بیان شده‌اند. با این حال، مصرف روزانه تکه‌هایی از میوه خشک به عنوان میان وعده، کمک کننده برای تامین نیاز‌های روزانه بدن مادر باردار به مواد مغذی است. قیمت میوه خشک با یکدیگر متفاوت است و با هر بودجه‌ای می‌توانید میوه خشک دلخواه خود را خریداری کنید.

از این جهت، مصرف میوه خشک با قند بالا و یا کمتر، در زمان بارداری مورد نیاز زنان بارداری و جنین است. البته مصرف میوه خشک تنها در زمان بارداری توصیه نمی‌شود. بلکه مصرف میوه خشک در کنار میوه‌های تازه دیگر، گزینه بهتری است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *