میوه خشک مخلوط

یکی از جدیدترین محصولاتی که در بازار جدای خوراکی‌های دیگر که برای بدن به شدت مضر هستند به وجود آمده است و بسیار نیز مفید است، میوه خشک مخلوط است که البته شکل‌های گوناگونی را در برش و همینطور در میزان مصرف به خود اختصاص داده است. خاصیت میوه خشک برای بدن فوق‌العاده است، نکته‌ای که باید برای میوه خشک به کاربرد مصرف آن به صورت گروهی از میوه‌های خشک است و مصرف تکی میوه خشک نمی‌تواند برای بدن مفید باشد. با این حال میوه خشک چه به صورت تکی و چه به صورت گروهی برای بدن مفید است و می‌توان از آن بهره‌مند شد.

هنگامی که صحبت از آجیل به میان می‌آید تمامی ذهن انسان درگیر خشکبارهایی نظیر بادام و پسته می‌شود در صورتی که نوع دیگری از خشکبار که شکل دیگری به خود دارد و در دسته میوه‌جات قرار گرفته است به نوعی دارد جای آجیل را نیز در بازار به خود اختصاص می‌دهد، میزان فروش میوه خشک نسبت به آجیل بهتر است. در اصل میوه خشک خود نوعی از آجیل است که از دسته میوه‌جات به وجود آمده است و خواص و ویژگی‌هایی را که در خشکبار وجود دارد را به شکل وسیع‌تری در خود دارد، بنابراین تفاوتی با آجیل‌های خشکباری که در بازار وجود دارد نخواهد داشت.

تولید میوه خشک در ایران

تولید میوه خشک در ایران

در ایران تولید میوه خشک در بیشتر موارد با بهره‌مندی از حرارت و همینطور به کاربردن دستگاه میوه خشک کن خواهد بود. با این حال کیفیت و طعمی که برای میوه خشک‌های ایرانی وجود دارد در هیچ جای جهان به این صورت نخواهد بود و همینطور تنوع بسیار بالایی که از نظر میوه برای آن به دست آمده است باعث شده است که در کشورهای اروپایی و خارجی متقاضیان زیادی را به خود اختصاص دهد و فروش خوبی را به دست آورده است.
البته روش‌های سنتی نیز برای خشک کردن میوه وجود دارد که به کاربردن روش‌های سنتی برای مصارف خانگی بیشتر کاربرد دارد و برای صنایع بزرگ مناسب نخواهد بود. با این حال تولید میوه خشک کار سختی نخواهد بود و به راحتی در خانه نیز می‌توان میوه خشک تولید کرد و از آن بهره‌مند شد.

هزینه خرید میوه خشک

هزینه‌هایی که برای خرید میوه خشک به کاربرد می‌شود از نوع برند و همینطور کیفیتی است که در تولید برای آن به وجود آمده است. البته به کاربردن میوه نیز بسیار متفاوت است میوه‌های مرغوب نسبت به میوه‌های نامرغوب برای خشک کردن در کیفیت میوه خشک به شدت تاثیر می‌گذارند و در قیمتی که برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود نیز به عنوان یک شاخص به کاربردِ می‌شود.

شب یلدا و مصرف میوه خشک

شب یلدا و مصرف میوه خشک

یکی از نکاتی که در رابطه با میوه خشک وجود دارد به کاربردن آن به جای آجیل است. آجیل بیشترین میزان مصرف را برای مهمانی‌ها و همینطور شب یلدا دارد. بنابراین میوه خشک توانسته است به جای آجیل به کاربردِ شود و برای مهمانی‌ها و همین طور در شب یلدا استفاده می‌شود. به کاربردن میکس‌های زیبا در کنار میوه خشک و سایر خوراکی‌هایی که در سفره شب یلدا قرار داده می‌شود شبی به یادماندنی را ایجاد خواهد کرد.
کاربردهای دیگری برای میوه خشک وجود دارد یکی از آن‌ها مصرف میوه خشک در بین دانش آموزان و دانشجویان است. بنابراین بسته‌بندی‌های متفاوتی برای میوه خشک وجود دارد که برای مصرف روزانه این دسته از افراد مناسب خواهد بود. بسته‌های چند گرمی که در اندازه و گرم‌های متفاوتی وجود دارند برای میان وعده دانش آموزان و دانشجویان بسیار مناسب است. بنابراین به جای به کاربردن تنقلاتی که برای بدن مفید نیستند و تنها ضررهای زیادی را برای بدن به وجود می‌آورند میوه خشک می‌تواند یک جایگزین اصل و مطلوب باشد که می‌تواند برای بدن نیز مفید باشد و سلامت بدن را به خطر نخواهد انداخت.
بسته‌های گرمی میوه خشک از هزینه کمتری نسبت به بسته‌های بزرگ‌تر و همینطور به صورت کیلویی خواهد داشت بنابراین به آسانی می‌توان آن را تهیه کرد و هزینه زیادی برای خرید پرداخت نمی‌شود.

نکته

یکی از مطالبی که در رابطه با وارد کردن میوه خشک و سایر خشکبار به داخل ایران وجود دارد واردات بی‌رویه در این موارد است. واردات بی‌رویه در صورتی که کشور از منبع عظیمی از میوه در نوع‌های متفاوتی برخوردار است کاری بس نامطلوب است و باید نظارت اساسی در رابطه با این موضوع انجام شود. با این حال برخی از خشکبارهایی که از کشورهای دیگر وارد ایران می‌شوند برای ایجاد تنوع مناسب هستند اما متأسفانه ورود این مواد به داخل ایران از حد و اعتدال خود گذشته است و برای محصولات داخلی مشکلاتی را به وجود آورده است.

بسته بندی های میوه خشک مخلوط

خشکبارهایی که وارد ایران می‌شوند شامل:

  • چیز بال
  • رایس کراکر
  • چیپس میگو
  • مویز افغان
  • مویز ازبک

بنابراین تا زمانی که خشکبارهای خارجی به وفور و به شدت وارد ایران شود؛ خشکبارهای داخلی از نظر فروش با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شوند که باعث می‌شود میزان تولید داخلی به شدت کاهش یابد و از نظر اقتصادی هزینه‌های زیادی را برای تولیدکننده به ارمغان بیاورد. مویز، یکی از محصولاتی است که در داخل ایران وجود دارد و از طعم بی‌نظیری نیز برخوردار است با این حال از کشورهای دیگر نیز آن را وارد می‌کنند که این خود ظلم بزرگی به این محصول و همینطور تولیدکنندگان آن خواهد بود.

در هر صورت هر چه میزان واردات میوه‌های خشک از کشورهای دیگر و حتی خشکبار بیشتر باشد محصولات ایرانی جایگاه خود را در تولیدات داخلی از دست می‌دهند و گرایش جامعه به خرید این نوع از خشکبار خواهد رسید. نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد اهمیت دادن به تولیدات داخلی و همینطور نظارت بر صادرات بی‌رویه‌ای است که از کشورهای دیگر به ایران تحمیل می‌شود و هیچگونه جوابی نیز برای آن ارائه نشده است.

محصولات داخلی مخصوصاً در زمینه خشکبار دارای کیفیت بسیار بالایی هستند و همینطور سلامت و ایمنی آن‌ها بیشتر از محصولاتی است که از کشورهای دیگر وارد می‌شود. با این حال اهمیت ندادن به این موضوع از نظر اقتصادی برای جامعه ایران و تولیدکنندگان در این عرصه روند نزولی را به خود اختصاص می‌دهد و باعث کم شدن تقاضا محصول در بازار می‌شود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *