میوه خشک ترکیبی

میوه خشک ترکیبی یکی از محصولات خاص و همینطور پرفروش در مراکز فروش میوه خشک بوده است که با استقبال زیادی رو به‌ رو شده است. میوه خشک شکل‌های متفاوتی برای عرضه دارد که هر کدام از آن‌ها خاصیت‌های خود را به شکل محفوظی در خود دارند در اصل تنها ساختار متفاوتی را به خود گرفته‌اند و مزیت‌های آن تغییری نداشته است. با این حال باید این مطلب را مورد بررسی قرارداد که میوه خشک برای تهیه دمنوش نیز مناسب است و برای مصارف گوناگونی نیز به کار بردِ می‌شود.

ترکیب میوه خشک

  • به صورت آجیلی
  • برای دمنوش
  • میوه خشک چیپسی

یکی از ترکیباتی که برای میوه‌های خشک در نظر گرفته شده است به صورت دمنوش است که می‌تواند برای بسیاری از افرادی که از مصرف دمنوش لذت می‌برند بسیار مطلوب باشد. دمنوش‌ها طعم‌های متفاوتی دارند؛ اما برخی از آن‌ها مزه خوبی را به انسان القاء نمی‌کند به همین خاطر قرار دادن مواد دیگری در کنار دمنوش می‌تواند مزه و طعم بهتری را برای آن ایجاد کند به همین خاطر از میوه خشک برای بهتر شدن طعم دمنوش استفاده می‌شود.
البته از تمامی میوه‌های خشک شده نمی‌توان برای دمنوش بهره‌مند شد بلکه یکسری از میوه‌ها هستند که زمانی که خشک می‌شوند دارای مزه و عطر خاص به خود هستند، به همین خاطر می‌توان از آن‌ها به عنوان ترکیبی برای دمنوش بهره‌مند شد.

میوه‌های خشک شده‌ای که برای قرار دادن آن‌ها در دمنوش مفید هستند شامل:

  • به خشک شده
  •  سیب خشک شده
  • انبه خشک شده
  • لیموترش خشک شده

در میان میوه‌های خشک شده‌ای که در بالا به آن‌ها اشاره شد بهترین نوع آن انبه و سیب خشک شده است که عطر و طعم بهتر و بی‌نظیری را برای دمنوش به ارمغان می‌آورد. البته ذائقه هر فرد به مصرف میوه خشک متفاوت است و سلیقه‌ها برای هر میوه و دمنوشی بسیار خاص و یکدست نیست.

میوه خشک در کنار بستنی

به کاربرد میوه خشک در کنار بستنی

یکی از کاربردهای دیگری که برای میوه خشک در نظر گرفته شده است قرار دادن آن در کنار بستنی است که یکی از ایده‌های خاص و بسیار جالبی است که بیشتر بستنی‌فروشی‌ها از آن بهره‌مند شده‌اند.
البته قرار دادن میوه خشک در کنار کیک و هر دسر دیگری که برای مهمانی‌ها به کار برده می‌شود، بسیار جذاب و خاص می‌باشد و می‌توان از آن برای زیبایی و همچنین لذت‌بخش شدن طعم هر ماده غذایی بهره‌مند شد.

آجیل و ترکیب آن با میوه خشک

یکی از ترکیبات جالب و خوشمزه دیگری که برای میوه خشک وجود دارد ترکیب آن با آجیل است. آجیل یکی از خشکبارهای مطبوع و خاصی است که بیشتر افراد از مصرف آن لذت می‌برند و برای سلامتی بدن انسان به شدت مفید است. سالم بودن بدن و بهره بردن از آجیل می‌تواند از بروز بیماری‌های گوناگون در بدن نیز جلوگیری به عمل آورد در اصل مصرف آجیل به شدت توصیه شده است. آجیل با دارا بودن دانه‌های مغذی خشک توانسته است برای افرادی که بدن‌های ضعیفی دارند مناسب باشد و به صورت طبیعی تمامی کمبودهای بدن را به راحتی جبران نماید.

آجیل و ترکیب آن با میوه خشک

میوه خشک نیز کم از آجیل ندارد و خاصیت‌های بی‌شماری که برای میوه وجود دارد در خشک شده آن نیز موجود می‌باشد به همین خاطر زمانی که میوه خشک با آجیل ترکیب می‌شود ساختار بسیار مفید و مناسبی را ایجاد می‌کند که نمی‌توان به آسانی از مزایای میوه خشک گذشت.

میوه خشک‌هایی که در آجیل به کار بردِ می‌شوند شامل:

  • انجیر خشک شده
  • توت خشک شده
  • آناناس
  • موز خشک شده

البته برخی از میوه‌های خشک شده به صورت بسیار نازک برش داده می‌شوند که به آن‌ها میوه خشک‌های چیپسی گفته می‌شود این میوه خشک‌ها می‌توانند برای تزئین در کنار بسیاری از دسرها قرار بگیرند.
میوه خشک‌هایی که به صورت تکه تکه شده یا حبه‌ای برش داده می‌شوند و میزان ضخامت بیشتری نسبت به میوه خشک‌های چیپسی دارند برای ترکیب آجیل مناسب هستند. برای ترکیب میوه خشک به همراه آجیل باید از میوه خشک‌هایی استفاده کرد که گوشتی هستند.

صادرات میوه خشکمیوه خشک‌هایی که به صورت حبه‌ای به کار برده می‌شوند از نظر میزان فروش در بازار، چه در بازارهای داخلی و چه در بازارهای جهانی دارای میزان فروش بسیار بالاتری نسبت به حالت‌های دیگر میوه خشک هستند که از آن‌ها استفاده می‌شود. با این حال میوه خشک دارای تنوع بسیار بالایی است به همین خاطر هیچگاه یکدست و یکنواخت نخواهد شد. میوه خشک دارای خاصیت‌های بی‌شماری است که البته میوه‌هایی که از کشورهای دیگر وارد می‌شوند نیز از طعم و مزه بسیار فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند.
صادرات میوه خشک بازار خوبی دارد، میوه‌هایی که در کشورهای دیگر جهان به صورت خشک شده وجود دارد و صادر می‌شود شامل:

  • کرنبری
  • بلوبری
  • میوه‌های استوایی

این نوع از میوه‌ها بازار داغ‌تری نیز نسبت به میوه‌های دیگر دارند؛ زیرا خاص بودن این میوه‌ها به شدت بالا است و مختص به همان کشوری است که آن را صادر می‌کند و در کشورهای دیگر جهان به راحتی یافت نمی‌شود به همین خاطر امکان دارد که از نظر قیمت نیز با سایر میوه‌های خشک که در بازار وجود دارد متفاوت باشد و هزینه بیشتری برای خرید به خود اختصاص دهد. میوه‌جات خشک شده و همین‌طور آجیل برای مهمانی‌ها و دورهمی‌هایی که در اکثر خانواده‌ها وجود دارد گزینه بسیار مناسبی است. با این حال می‌توان با بهره‌مندی از ترکیب آجیل و میوه خشک میزبانی خوبی را در برابر مهمانان به عمل آورد.

نکته:

میوه خشک‌های خارجی که از کشورهای دیگر وارد ایران می‌شوند نسبت به میوه خشک‌هایی که در ایران وجود دارند از تنوع زیادی برخوردار نیستند به همین منظور میوه خشک‌های ایرانی طرفداران بی‌شماری را به خود اختصاص داده است.
در اصل میوه خشک ایرانی دارای تنوع زیاد و همینطور کیفیت بالا در تولید است که باعث شده است که سطح بازارهای جهانی را برای صادرات به خود اختصاص دهد. البته میوه‌های استوایی نیز یکی از پرفروش‌ترین میوه‌های خشک شده در بازار هستند که نسبت به میوه خشک ایرانی درصد بالایی از فروش را به خود اختصاص داده است. فروش بالای میوه خشک استوایی به خاطر خاص و متفاوت بودن آن نسبت به میوه خشک‌هایی است که در بازار وجود دارد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *