خاصیت درمانی شفتالو خشک

شفتالو از میوه‌هایی است که در فصل تابستان بسیار پرطرفدار است. این میوه در دسته هلو، شلیل، زردآلو قرار می‌گیرد و یک میوه بسیار آبدار است که عمر کوتاهی دارد. شفتالو دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی بسیار است و خشک‌ شده آن را در آجیل و خشکبار به عنوان تنقلات استفاده می‌کنند. خاصیت درمانی شفتالو خشک برای بدن معجزه می‌کند. برگه شفتالو سرشار از ویتامین‌های B3، B2، B1 و A می‌باشد. شفتالو منبع غنی از مواد معدنی مانند فسفر، منیزیم، پتاسیم، منگنز، کلسیم و غیره است. مصرف برگه‌های شفتالو برای کودکان و مادران باردار بسیار توصیه می‌شود به این دلیل که خاصیت مسهل بودن دارد و بسیاری از مشکلات و ناراحتی‌های معده را درمان می‌کند.
مصرف انواع میوه خشک و جلوگیری از عوامل بیماری زا را جدی بگیرید، بر همین اساس توصیه می‌شود افرادی که دچار یبوست‌های مزمن هستند، می‌توانند با مصرف این میوه خشک آن را درمان کنند. یکی از اثرات مهم مصرف میوه خشک شفتالو برای درمان نقرس است.

روش‌های خشک کردن شفتالو

امروزه روش خشک کردن میوه با کمک انواع دستگاه‌های میوه خشک کن راحت شده است، روش‌های مختلفی برای خشک کردن میوه وجود دارد از جمله خشک کردن در آفتاب، خشک کردن در دستگاه میوه خشک کن، خشک کردن میوه در فر یا به روش بخاری است. با تمامی روش‌های که مطرح شد شما می‌توانید برگه‌های شفتالو تهیه کنید و به عنوان تنقلات مصرف نمایید. البته باید بدانید که این میوه به دلیل آبدار بودن در صورتی که در معرض آفتاب خشک شود زمان طولانی‌تری می‌برد تا فرایند خشک شدن کاملا انجام شود. نکته‌ی بسیار مهم رعایت اصول بهداشتی در خشک کردن میوه‌ها می‌باشد.

روش‌های خشک کردن شفتالو

12 خاصیت درمانی شفتالو خشک

خاصیت درمانی شفتالو خشک عبارت است از:

  1. کاهش فشارخون
  2. مبارزه با سرطان
  3. ضد تب
  4. شاداب کننده پوست
  5. درمان دیابت
  6. تقویت قلب
  7. رفع وزوز گوش
  8. بهبود نقرس
  9. سلامت چشم
  10. تصفیه خون
  11. از بین بردن خارش
  12. درمان ناراحتی‌های مجاری ادراری

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. کاهش فشارخون

شفتالو خشک حاوی یون‌های خوراکی است که با مصرف منظم این میوه می‌توان فشارخون را کاهش داد. این میوه برای بدن بسیار مؤثر است و با پایین آمدن فشارخون می‌توان از ایجاد بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری کرد.

2. مبارزه با سرطان روده

شفتالو منبعی از آنتی‌اکسیدان و ویتامین C است که با ایجاد رادیکال‌های آزاد که در اثر سرطان ایجاد می‌شوند مبارزه می‌کند. با مصرف شفتالو به صورت خشک‌شده یا تازه به دلیل داشتن فیبر می‌تواند از سرطان روده پیشگیری کند.

خواص شفتالو خشک‌شده

3. تسکین سرفه

برای تسکین و درمان سیاه سرفه خوب است که دمنوش شفتالو را مصرف کنند به سرعت سلامتی خود را بدست خواهند آورد.

4. شاداب کننده پوست

یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین اعضای بدن پوست است که نقش زیادی در سلامتی دارد. پوست و شادابی آن با خوردن میوه خشک به صورت منظم امری شدنی است، در صورتی که تمایل دارید که پوستی زیبا و بدون عارضه داشته باشید توصیه می‌شود که از مصرف شفتالو خشک و تازه غافل نشوید همچنین می‌توانید این میوه را به صورت یک ماسک بر روی پوست صورت خود قرار دهید این کار باعث شاداب شدن پوست شما خواهد شد.

5. درمان دیابت

مطالعات و آزمایش‌هایی که در زمینه مصرف شفتالو انجام شده است این میوه می‌توان بسیاری از آسیب‌هایی که به سلول‌های سالم در بدن شده است ترمیم کند و تمامی سلول‌های سرطانی بدخیم و خطرناک را نابود کند.

6. تقویت قلب

با تحقیقات و مطالعات انجام شده توسط کارشناسان و متخصصان در این زمینه با مصرف شفتالو منجر بالا رفتن پتاسیم و کاهش مصرف سدیم در بدن شده است که این عامل باعث کاهش بسیاری از ناراحتی‌ها و مشکلات قلبی و عروقی شده است.

7. رفع وزوز گوش

شفتالو به دلیل خواص زیادی که دارد مصرف آن برای سلامتی بسیار مفید است. در صورتی که دچار عارضه وزوز گوش هستید تنها کافی است که چند قطره روغن هسته شفتالو را در گوش بریزید تا کاملا گوش شما ساکت شود.

8. بهبود نقرس

نقرس بیماری است که باعث ورم مفاصل می‌شود که با درد شدید همراه است و این عامل در اثر زیاد شدن اسید اوریک در خون به وجود می‌آید. افرادی که به این بیماری مبتلا هستند بهتر است که نیم ساعت بعد از سرو غذا یک شفتالو میل کنند.

نکاتی در مورد خرید شفتالو خشک

9. سلامت چشم

از خواص بی‌نظیر مصرف شفتالو در طول روز می‌توان از مبتلا شده به بیماری‌های چشمی در سن بالا جلوگیری کرد.

10. تصفیه خون

برای پاکسازی کبد و تصفیه خون بهترین راهکار این است که 60 عدد برگه شفتالو را با یک لیتر آب مخلوط کنید و به صورت دمنوش در طول روز 2 الی 3 نوبت میل کنید. مصرف این میوه خشک شده می تواند فوق العاده برای سلامتی بدن موثر باشد.

11. از بین بردن خارش پوست

خارش‌های پوستی یکی از آزاردهنده‌ترین مشکلات است که از علایم یک بیماری است برای درمان آن بایستی نوع بیماری بررسی شود شما می‌توانید برای رفع آن با خوردن شفتالو خشک‌شده یا تازه به دلیل داشتن فواید بی‌نظیری که دارد این عارضه را به طور معجزه‌آسایی درمان کنید.

12. درمان ناراحتی‌های مجاری ادراری

ناراحتی‌ها و مشکلات مجازی ادراری منجر به تولید ادرار و ماندگاری آن در خود می‌شود و در نهایت باعث ذخیره شدن ادرار در مثانه می‌گردد. برگه شفتالو به دلیل خواصی که دارد برای درمان بیماری‌های مجاری ادراری بسیار مفید و مؤثر است.
برای خرید میوه خشک شفتالو یا هر میوه خشک دیگری حتما از فروشگاه‌های معتبر و معروف فروش میوه خشک خرید کنید تا از کیفیت محصول مطمئن باشید.

سخن پایانی

شفتالو یک میوه کامل و پرانرژی و سرشار از خواص زیادی است که بسیاری از بیماری‌ها و ناراحتی‌ها را درمان می‌کند با تمامی خواصی که مطرح شد باید مصرف این میوه را جدی بگیرید و آن را یکی از خوراکی‌های ضروری برای بدن در برنامه غذایی خود قرار دهید. با توجه به اینکه این میوه تنها در فصل تابستان می‌باشد شما می‌توانید آن را به صورت خشک‌ شده در دیگر فصول سال مصرف کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *