خاصیت موز خشک

یکی از میوه‌های بسیار خوشمزه و بی‌نظیر موز خشک‌ شده است که می‌تواند به عنوان یک میان وعده مفید و سالم مورد استفاده قرار گیرد از سوی دیگر تأمین‌کننده بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است. از فوق‌العاده‌ترین خاصیت موز خشک می‌توان به این مسئله اشاره کرد که منبع غنی از پتاسیم و فیبر است که برای مشکلات و ناراحتی‌های روده بسیار مفید است.
وجود کربوهیدرات‌های موجود در موزه خشک‌ شده به دو صورت ساده و پیچیده است که برای درمان ناراحتی‌های روده بسیار تاثیرگذار است.

مهم‌ترین خاصیت موز خشک

خاصیت موز خشک برای تقویت سیستم ایمنی بدن عبارت است از:

  1. تقویت سیستم ایمنی بدن
  2. پیشگیری از سرطان
  3. تسکین درد معده
  4. درمان بیماری‌های قلبی
  5. بهبود کلیه
  6. سهولت در هضم غذا
  7. تقویت نیروی جنسی
  8. درمان کم‌خونی
  9. از بین بردن مشکلات دستگاه گوارش
  10. بالا بردن سطح انرژی و تأمین سوخت‌ و ساز بدن

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. تقویت سیستم ایمنی بدن با چیپس موز

با مصرف نمودن چیپس موز شما می‌تواند بسیاری از مواد معدنی و ویتامین C که برای سلامتی بدن بسیار مؤثر است را به بدن برسانید. در صورت تمایل و بنا به سلیقه و ذائقه شما می‌توانید موزهای خشک‌شده را با سایر ادویه‌های دیگر طعم دار کنید مانند زردچوبه، زنجبیل یا سایر چاشنی‌های دیگر. از این مواد غذایی سالم می‌توانید با بسیاری بیماری‌ها مانند سرفه، آنفولانزا و سایر مشکلات تنفسی مبارزه کنید.

خواص موز خشک

2. پیشگیری از سرطان

خواص میوه خشک موز برای پیشگیری از سرطان فوق‌العاده است، اغلب میوه‌های خشک به ویژه موز خشک‌ شده سرشار از آنتی‌اکسیدان است که برای پیشگیری از سرطان مؤثر است.

3. تسکین درد معده

تکه‌های موزه خشک‌ شده باعث بهبود دستگاه گوارش می‌شوند و دردهای مزمن معده را کاهش می‌دهند. مصرف این میوه خشک‌شده برای خانم‌هایی که در دوران قاعدگی از دردهای شدید رنج می‌برند توصیه می‌شود. البته خانم‌ها در دوران قاعدگی باید در مصرف موز خشک‌شده حد تعادل را رعایت کنند.

4. درمان بیماری‌های قلبی

با توجه به اینکه موزه خشک‌ شده دارای مقادیر فراوانی پتاسیم است باعث شده است که پتاسیم موجود در این میوه خشک برای درمان بیماری‌های قلبی بسیار مفید باشد.

5. بهبود کلیه

طبق تحقیقات علائم شده بسیاری از بیمارانی که موزهایی که دارای خال سیاه است مصرف نموده‌اند بدنشان نسبت به بیماری‌ها مقاوم‌تر است به ویژه برای درمان بیماری‌های کلیوی بسیار اثربخش است.

فواید بی نظیر موز خشک شده

6. سهولت در هضم غذا

با توجه به اینکه موز خشک‌شده سرشار از فیبر است با مصرف روزانه آن می‌توانید به هضم بهتر غذا کمک کنید. در صورتی که در برنامه غذایی خود از تکه‌های موز خشک‌شده استفاده می‌کنید این کار به شما کمک خواهد کرد تا بهتر بتوانید غذای خود را هضم کنید؛ چرا که فیبر برای هضم غذا بسیار ضروری است.

7. از بین بردن سموم از بدن

موز خشک‌ شده به دلیل فیبر فراوانی که دارد باعث می‌شود تا انواع سموم از بدن خارج شوند، از فروشگاه‌های فروش میوه خشک این محصول را با کیفیت بالا تهیه کنید.

8. تقویت نیروی جسمی

موزه خشک‌شده حاوی ویتامین C و آنتی‌اکسیدان است که باعث تقویت نیروی جسمی در افراد شده است. این میوه خشک دارای مقادیر زیادی نشاسته است که قند خون را به انرژی تبدیل می‌کند.

9. درمان کم‌خونی

از سایر خواص موزه خشک‌شده می‌توان به داشتن آهن و فولیک اسید اشاره کرد که برای درمان کم‌خونی بسیار مفید است. مصرف این میوه به ویژه برای دوران قاعدگی بسیار توصیه می‌شود. می‌توانید موز خشک‌شده را همراه با یک قاشق غذاخوری عسل و مقداری سیاه‌دانه مصرف کنید.

خرید موز خشک شده

10. کنترل اسید معده

افرادی که دچار مشکلات و ناراحتی‌های معده هستند و معده آن‌ها اسید زیادی تولید می‌کند می‌توانند با مصرف موز خشک‌شده از میزان اسید معده کم کنند و از سوزش معده جلوگیری کنند.

11. از بین بردن مشکلات دستگاه گوارش

بیشتر افراد تصور می‌کنند که موزه باعث یبوست می‌شود در صورتی که این تصور کاملاً اشتباه است بلکه این میوه موجب می‌شود تا دفع سریع‌تر و ساده‌تر انجام شود. از آنجایی که موز یک ملین کننده نیست؛ اما به دلیل فیبر موجود و رطوبت باعث سفت شدن شکم می‌شود. فیبر موجود در میوه خشک دفع را راحت‌تر می‌کند و از یبوست جلوگیری می‌کند و به هضم بهتر غذا کمک می‌کند.

12. بالا بردن سطح انرژی و تأمین سوخت‌وساز بدن

در اثر وجود کربوهیدرات‌های موجود در تکه‌های موز خشک‌شده می‌توان انرژی لازم را در بدن تأمین نمود. استفاده از میوه خشک علاوه برای سلامتی بسیار مفید است و هیچ آسیبی به بدن وارد نمی‌کند؛ اما نمی‌توان از آن را جایگزین یک وعده غذایی کرد بلکه باید به عنوان تنقلات در میان وعده‌ها مصرف نمود.

در صورتی که قصد خرید انواع میوه خشک‌ شده اعم از موز خشک‌ شده یا سایر میوه‌های دیگر را دارید تنها کافی است که یک سری به فروشگاه پارسیا پسند بزنید و از تنوع محصولات و قیمت آن‌ها دیدن کنید، سپس سفارشات خود را ثبت کنید تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود و محصولات در اختیار شما قرار داده شود.

نکات مهم در مصرف میوه خشک

  • استفاده نمودن از میوه‌های خشک‌ شده در صورتی که بدون افزودنی باشند و در شرایط مناسب و مطلوبی تهیه شده باشند بسیار برای سلامتی مفید و مقوی هستند که بهترین است از آن‌ها به عنوان یک میان وعده غذایی سالم استفاده نمود. همچنین از موزهای خشک‌شده برای تهیه انواع دسرها و کیک‌ها و شیرینی‌ها استفاده می‌شود.
  • مدت زمان نگهداری میوه‌های خشک نسبت به میوه‌های تازه طولانی‌تر است و با خشک کردن میوه‌ها می‌توانیم در تمامی فصول استفاده کنیم و از خواص آن‌ها بهره‌مند شویم.
  • برای نگهداری میوه‌های خشک بهتر است آن‌ها را داخل ظروف شیشه‌ای درب بسته در یک محیط تاریک و خشک نگهداری کرد.
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *