فایده کیوی خشک

میوه خشک کیوی برای افرادی که مبتلا به قند خون بالا هستند، بسیار مفید است. یکی از راه‌هایی که کودکان علاقه و تمایلی به خوردن میوه نشان نمی‌دهند استفاده از میوه خشک است که می‌توانید در منزل به راحتی تهیه کنید یا از فروشگاه‌های معتبر فروش میوه خشک خریداری کنید. یکی از میوه خشک‌های پرطرفدار و ترش مزه کیوی است که حاوی مقادیر کمی چربی و کالری است.

همچنین سرشار از مواد معدنی و فیبر است. با توجه به اینکه کیوی خشک‌ شده دارای قند کمی است برای افرادی که قند خون بالایی دارند مصرف این میوه هم به صورت تازه و هم به صورت خشک‌شده توصیه می‌شود. خواص بی نظیر میوه خشک برای بدن فوق‌العاده است، از خواص کیوی خشک‌ شده در طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها اعم از ریزش مو، کاهش وزن و تناسب اندام، پیشگیری از سرطان، درمان استرس استفاده می‌شود.

ارزش غذایی کیوی خشک

کیوی خشک‌ شده یا چیپس خشک‌ شده به دلیل داشتن ماندگاری بالا و ویتامین‌های A، E،C، انواع ویتامین‌های B، آهن، فسفر، منیزیم، مس، فیبر و پتاسیم است.

فایده کیوی خشک

فایده کیوی خشک برای بدن عبارت است از:

  1. بهبود پوست
  2. افزایش بینایی
  3. تقویت سیستم ایمنی بدن
  4. کاهش وزن و لاغری
  5. خاصیت آنتی‌اکسیدان
  6. خانم‌های باردار
  7. درمان آسم
  8. مفید برای کودکان
  9. بهبود بی‌خوابی و کاهش استرس
  10. استحکام استخوان‌ها
  11. تقویت دستگاه گوارش

در ادامه هر یک از خواص کیوی خشک را بررسی خواهیم کرد.

1. بهبود پوست

با توجه به وجود ویتامین E موجود در کیوی خشک موجب رطوبت بالای پوست می‌شود و به بازسازی و ترمیم سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند. همچنین موجب بالا بردن انعطاف‌پذیری پوست و جوان‌سازی پوست می‌شود. وجود ویتامین‌های C و آمینو اسید موجود در کیوی باعث شده است که با مصرف نمودن این میوه پوست شما در برابر اشعه‌های ماورا بنفش محافظت کند.

خواص کیوی خشک شده

2. افزایش بینایی

کیوی خشک منبع عالی از ویتامین‌های E و ویتامین A است که منجر به تقویت سلول‌های دستگاه بینایی می‌شود.

3. تقویت سیستم ایمنی بدن

کیوی خشک‌شده مقادیر زیادی اسیدفولیک و ویتامین C دارد که با مصرف این میوه خشک می‌توان سیستم ایمنی بدن را تقویت نمود و در برابر انواع سرماخوردگی‌ها محافظت کرد. این دو ماده معدنی باعث رشد و تکثیر گلبول‌های قرمز، سفید و پادتن‌ها می‌شود که در نهایت منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری‌های ویروسی می‌گردد.

4. کاهش وزن و لاغری

از دیگر فواید کیوی خشک‌شده می‌توان به کم شدن وزن اشاره کرد. یک روش مؤثر برای افرادی که قصد دارند وزن خود را کاهش دهند بسیار مناسب است. با توجه به اینکه کیوی در دسته میوه‌های کم کالری است باعث می‌شود تا احساس سیری در افراد به وجود آید در نتیجه موجب کم شدن اشتها در افراد می‌گردد.

5. خاصیت آنتی‌اکسیدان در کیوی خشک

وجود آنتی‌اکسیدان در کیوی باعث می‌شود تا رادیکال‌ها در بدن آزاد شوند تا در برابر آسیب‌های ناشی از پیری زودرس پیشگیری کند.

6. خانم‌های باردار

میوه خشک سرشار از فولاد طبیعی است که برای خانم‌های باردار بسیار مفید است. مصرف کیوی خشک‌شده از وقوع اشکالات ولوله‌های عصبی که برای جنین و رشد مغز او لازم است، بسیار مؤثر می‌باشد.

فواید کیوی خشک

7. درمان آسم

از دیگر خواص کیوی خشک‌شده برای درمان و بهبود آسم می‌توان اشاره کرد این میوه به دلیل خاصیت آنتی‌اکسیدانی که دارد برای از بین بردن سرفه‌های شدید و اسم بسیار مناسب است.

8. مفید برای کودکان

کیوی خشک به دلیل ترش مزه بودن برای کودکان بسیار لذت‌بخش است زیرا طعم ترش این میوه باعث می‌شود تا اشتهای کودکان باز شود و در هضم بهتر مواد غذایی به دستگاه گوارش کمک می‌کند.

9. بهبود بی‌خوابی و کاهش استرس

یکی از روش‌های طبیعی برای درمان بی‌خوابی و کاهش استرس مصرف روزانه 4 عدد کیوی خشک‌ شده است.

10. تقویت دستگاه گوارش

یکی از مهم‌ترین فواید کیوی خشک شده تقویت دستگاه گوارش است، با مصرف کیوی خشک‌ شده می‌توان به هضم بهتر پروتئین کمک کرد و از بروز سوءهاضمه در افراد و ورم معده و گازهای معده جلوگیری کرد.

11. استحکام استخوان‌ها

شاید برایتان جالب باشد که بدانید کیوی خشک‌ شده به دلیل داشتن مقادیر زیادی کلسیم، یون و مواد معدنی موجب تقویت و استحکام استخوان‌ها خواهد شد.

کیوی خشک‌شده طعم‌دار

کیوی خشک‌ شده طعم‌دار

روش خشک کردن میوه متنوع است، یکی از روش‌های خشک‌ کردن کیوی برای تولید محصولات با تنوع بالا تا بتوان سلیقه و ذائقه افراد زیادی را پوشش داد. تولیدکنندگان میوه خشک اغلب برای طعم دار کردن میوه‌ها از مواد شیمیایی و مصنوعی استفاده می‌کنند این کار باعث می‌شود تا هر کدام از افراد با توجه به سلیقه‌ای که دارند کیوی طعم دار خود را خریداری نمایند.

البته توصیه می‌شود که در مصرف میوه‌های خشک‌شده طعم دار باید زیاده‌روی نکنید؛ زیرا این کار موجب خواهد شد تا کیفیت این محصولات کاهش یابد و خاصیت خودشان را از دست دهند. از همین رو بهترین شیوه برای مصرف میوه خشک طبیعی بودن آن است تا بتوان از خواص و فواید بیشمار آن استفاده نمود.

قیمت کیوی خشک‌شده

قیمت میوه خشک کیوی برحسب روش خشک‌ کردن و نوع بسته‌بندی آن بستگی دارد سپس به بازار عرضه می‌شود. البته برای مقرون‌ به‌ صرفه بودن کیوی خشک‌ شده بهترین کار این است که شما میوه‌های خشک را به صورت اینترنتی خریداری کنید. فروش آنلاین میوه خشک در اصفهان سیر صعودی خوبی دارد و افراد زیادی از خرید آنلاین میوه خشک استقبال می‌کنند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *