میان وعده‎ی سالم آجیل و میوه‌های خشک

آجیل و میوه‌های خشک دارای مزیت‌های فراوانی برای بهبود سلامتی دارند. اگر به‌ طور منظم مصرف شوند از برخی بیماری‌ها جلوگیری می‌کنند.
آجیل و میوه‌های خشک، ویژگی‌های تغذیه‌‎ای جالبی دارند. مصرف به اندازه میوه‌ها در روند درمانی بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت موثر و مفید خواهند بود.

علاوه بر این میوه‌های خشک سنتی دارای مواد مغذی ضروری مانند فیبر و پتاسیم می‌باشند که در ارتقاء سلامت و افزایش اثر آنتی‌اکسیدانی موثر است.
آجیل و میوهای خشک به‌ عنوان یک میان وعده سالم در کنار غلات، ماست، سالاد و ماکارونی مصرف می‎‌شوند. این خوراکی‌ها در سلامت افراد نقش مهمی ایفا می‌کند.

بیماری‌های قلب و عروقی

مزایای آجیل در ارتباط با مرگ‌های ناشی از بیماری قلبی عروقی و کلسترول بالا مورد آزمایش‌های زیادی قرار گرفته است. مطالعات علمی به وضوح نشان داده است که مصرف آن‌ها دارای اثرات کاهش کلسترول در یک رژیم غذایی سالم می‌باشد.
یکی از عوامل اصلی بیماری‌های قلبی فشار خون بالا می‌باشد.
بر اساس گزارش انجمن بین‌المللی فشار خون بالا حاکی از شیوع بالای این بیماری در سال‌های آتی دارد.
انتظار می‌رود که تا سال 2025 تعداد بیماران مبتلا به 1.56 میلیارد نفر در سراسر جهان افزایش یابد. آجیل‌ها سدیم کمی دارند. سدیم بالا یکی از خطرات ابتلا به فشار خون می‌باشد.

میوه خشک | پارسیا پخشبرخی مطالعات عملی انجام شده در مورد میوه‌های خشک و عوامل خطر بیماری قلبی انجام شده است. این خوراکی‌های می‌توانند تاثیر مثبتی روی پاسخ انسولین، مداخلات جذب قند، کم اشتهایی و تاثیر مثبت بر فشار خون داشته باشند.
طبق گفته محققان یک میان وعده سالم که شامل این خوراکی‌ها (میوه‌های خشک، آجیل و میوه) باشد، می‌تواند خطرات قلبی عروقی را کاهش دهد.
طی تحقیقات مختلف، مزایای میوه خشک برای سلامت قلب و تیروئید ثابت شده است.

مزایای آجیل در کنترل وزن

آجیل و میوه‌های خشک نه تنها مزایای تغذیه‌‎ای دارند، بلکه ممکن است به کنترل وزن هم کمک کنند که این موضوع مهمی است زیرا میزان چاقی در حال پیشرفت بوده و به یکی از دغدغه‌های عصر حاضر تبدیل شده است.

آجیل‌ها دارای کالری زیادی هستند، بنابراین در مصرف آنها نیز نباید زیاده‌‎روی کرد.
آجیل‌ها و میوه‌های خشک خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهند. تعداد افراد مبتلا به دیابت در حال افزایش می‌باشد.
این تعداد از 108 میلیون نفر در سال 1980 به 422 میلیون نفر در سال 2014 افزایش یافته است و به یک مشکل جدی برای به خطر انداختن سلامت جامعه تبدیل شده است.
در یک مطالعه در سال 2011 میزان ابتلا به دیابت را در دو گروه تجربی که تحت درمان با روغن زیتون و 30 گرم آجیل (ترکیبی از گردو، بادام و فندق) انجام دادند. نتیجه این آزمایش کاهش 52% در میزان ابتلا به دیابت بود.

همچنین کشمش مصرفی به‎ عنوان جایگزینی کاهش 23% در ابتلا به دیابت نشان داده است.

عملکرد گوارشی

میوه‌های خشک منابع شناخته شده فیبر رژیم غذایی هستند و تاثیر مستقیم بر عملکرد گوارشی دارند.
در سال 2013 آلو به عنوان یک ماده موثر و خاص برای کمک به سلامتی جسمی شناخته شد.
آلو به عملکرد روده‌ها کمک می‌کند. خوردن 100 گرم آلو در روز باعث افزایش سلامتی دستگاه گوارش شده و 19% فیبر روزانه را تامین می‌کند. شواهد نشان می‌دهد که آلو در درمان یبوست موثر است.
پخش عمده میوه خشک در سراسر کشور توزیع می‌شود و ما می‌‎توانیم انواع میوه خشک را به‌ صورت کلی و جزیی خریداری کنیم و با خوردن آن سلامت بدن خود را تضمین کنیم.

میوه خشک | پارسیا پخش

پوکی استخوان

پوکی استخوان یک بیماری است که باعث ناتوانی در فرد خواهد شد که تمام اقشار جامعه اعم از مرد و زن در معرض آن قرار دارند.
البته درمان‌های دارویی هم برای آن شناخته شده است ولی شیوه زندگی و عوامل تغذیه نیز تاثیر فراوانی در این روند دارند.
آلو در جلوگیری از پوکی استخوان تاثیر فوق‎‌العاده‎‌ای دارد.
یک مطالعه در سال 2011 نشان داده که آلوها می‌توانند تراکم معدنی استخوان در زنان یائسه را بهبود ببخشند.

آلو موثرترین میوه در پیشگیری و از بین بردن پوکی استخوان می‌باشد.
مطالعات حیوانی و یک آزمایش بالینی سه ماه که در آزمایشگاه‌ها انجام شده است، نشان می‌دهد که آلو خشک تاثیر مثبتی بر شاخص‌های استخوانی دارد.
داده‌های حیوانی نشان می‌دهد که آلو خشک نه تنها از شاخص استخوانی محافظت می‌کند بلکه مهم‌تر از آن، در افزایش تراکم نیز مفید می‌باشد.

آلو خشک مانع از کاهش تخلیه معدنی استخوان می‌شود. در این آزمایش بالینی به این مورد پی بردند که آلو خشک شده در زنان یائسه به‌ طور معنی‌داری نشان‎گرهای سرم استخوان، کلرید فسفاتاز، آلکالین تاز خاصی استخوانی و عامل رشد انسولین را با افزایش 12، 6 و 17 درصدی ایجاد می‌کند.

پخش عمده میوه خشک

در فرم طبیعی میوه خشک شده همان میوه تازه است که آب خود را از دست داده است.
فرایند خشک کردن باعث می‌شود ظاهر میوه ناخوشایند و چروکیده به‌ نظر بیاید که غلظت مواد مغذی آن بسیار می‌باشد.
میوه خشک شده پر از ویتامین‌ها و مواد مغذی است. علاوه‌بر این مواد معدنی و فیبر هم در ترکیبات آن فراوان است. تولید میوه خشک در اصفهان با رعایت استاندارهای کامل تولید می‌شود، به‌ طوری که طعم میوه تغییر نمی‌کند و میوه خشک شده ظاهر خوبی دارد.

میوه خشک شده یک نسخه کوچک‌تر از میوه‌های تازه می‌باشد. این مواد از نظر ویتامین‌های ضروری، پتاسیم، منیزیم، آهن، کلسیم و … بسیار غنی‌تر از میوه تازه در مقیاس وزنی می‌باشند. آنتی اکسیدان‌های موجود در آن‌ها هم قابل توجه می‌باشد.

میوه‌های خشک باعث سلامت روده می‌شوند. این عمل به‌ دلیل ترکیبات فیبری می‌باشد که از باکتری‌های سالم روده محافظت می‌کنند و برای سلامتی دستگاه گوارشی مفید می‌باشند.

 افرادی که از میوه‌های خشک استفاده می‌کنند رژیم بهتر و سالم‌تری نسبت به افرادی دارند که از قندهای مصنوعی، الکل و یا چربی‌های غیر مفید استفاده می‌کنند.

افرادی که از میوه خشک استفاده می‌کنند اضافه وزن ندارند در نتیجه به کاهش وزن آن‎ها کمک خواهد کرد. برای این‌که تاثیر فوق‌العاده‎‌ی میوه‎‌های خشک بر کاهش وزن مشخص شود، باید میوه‌های خشک را به‌طور منظم مصرف کنیم.

میوه خشک | پارسیا پخشمیوه خشک از لحاظ کالری متراکم است. یک فنجان انگور حاوی 104 کالری و 23 گرم شکر می‌باشد. در حالی که یک فنجان کشمش 434 کالری و 108 گرم شکر دارد. کسانی که رژیم‌های سالم دارند باید به کالری مواد مصرفی موجود در شکر طبیعی توجه کنند.

در میوه‌های خشک که به ‎صورت مصنوعی شیرین شده‎اند، خطر ابتلا به بیماری‌ها افزایش خواهد یافت. میوه‌های خشک حاوی یک آنتی‌‎اکسیدان قوی هستند ولی میزان آن به نسبت کم‎تر از نوع تازه می‌باشد. میوه‌های خشک دارای کالری و قند زیادی می‌باشند. بنابراین باید میزان مصرف را تا حداکثر ¼ فنجان کاهش دهید. هر دو نوع میوه خشک و تازه می‌تواند به یک برنامه غذایی سالم کمک کنند. کالری و قند میوه‌های خشک بیشتر از میوه تازه می‌باشد.
پزشکان توصیه می‎کنند، میوه خشک بخورید تا سرحال شوید.

 چه بسا در زمستان که برخی از میوه‌هایی تازه در دسترس نیستند می‌توانیم از میوه‌های خشک به جای آن‌ها استفاده کنیم. بیشتر میوه‌های خشک دارای مواد مغذی قابل مقایسه با میوه‌های تازه هستند.

می‌توانید مصرف میوه‌های خشک را با منابع پروتئینی مانند آجیل ترکیب کنید تا قند خون کنترل شود.  میوه‌ خشک آلوچه برای افراد مبتلا به دیابت یک گزینه خوب است. زیرا به آن‌ها در تنظیم قند خون کمک می‌کنند. میوه‌ خشک آلوچه برای سلامت روده بزرگ مفید هستند. یبوست را از بین می‌برند و از سرطان جلوگیری می‌کنند.
فروش عمده میوه خشک در اصفهان قیمت مناسبی دارد و از فروشگاه‌‎های معتبر می‌توانیم میوه خشک دلخواه خود را خریداری کنیم.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *