تاثیر فوق‌العاده‌ی میوه خشک بر کاهش وزن

از دست دادن وزن یک کار بسیار چالش برانگیز است که به کمک یک برنامه‎‌ی رژیم غذایی سالم و برنامه‌های ورزشی منظم می‎‌توانید به وزن دلخواه برسید.
راهکارهای مختلفی برای کاهش وزن وجود دارد که با استفاده از آن‎‌ها می‌توانید به وزن ایده‎‌آل خود دست یابید، یکی از سالم‌‎ترین روش‌ها مصرف میوه‎‌ی خشک است.
اگر شما قصد کم کردن وزن خود را دارید، از همین امروز شروع کنید و میوه‎‌ی خشک را در برنامه‎‌ی غذایی خود بگنجانید و در طول روز و به عنوان یک میان‎ وعده‎‌ی سالم و مفید، میل کنید.
فرآیند کم کردن وزن را می‌توانید با خوردن غذاهایی که معده شما را برای مدت زمان طولانی پر می‌کند، شروع کنید.
میوه‎های خشک شده تاثیر زیادی در کاهش وزن دارند، هم ‎چنین در افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن اثر گذار هستند. میوه‌های خشک حاوی چربی، کلسترول و یا سدیم نیستند.
خواص بی نظیر انواع میوه خشک امروزه برای همه‎‌ی افراد مشخص است، خوردن میوه‌های خشک علاوه بر افزایش میزان متابولیسم و کاهش وزن تاثیرات خوبی برای سلامتی بدن در گروه‌‎های سنی مختلف دارد.

میوه خشک اصفهان | فروشگاه میوه خشک پارسیا پخش

میوه خشک‌های موثر بر کاهش وزن

برخی از انواع میوه خشک که می‌تواند به شما در کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده‌‎آل کمک کند به شرح زیر می‌‎باشد:

  1. بادام
  2. گردو
  3. پسته
  4. خرما
  5. زردآلو خشک شده
  6. آلو
  7. کشمش

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. بادام

بادام از دسته میوه خشک‌‎های کم کالری است که حاوی حدود 576 کیلوکالری در هر 100 گرم می‎‌باشد. بادام حتی در مقادیر کم معادل حدود 20 تا 30 گرم، بسیار مغذی بوده و دارای ارزش غذایی بالایی است. بادام پروتئین، چربی‌های تک سلولی و آنتی اکسیدان‎‌ها را بالا می‌‎برد و برای افرادی که سعی در کاهش وزن دارند، فوق‎‌العاده است. علاوه بر این، بادام با کاهش میزان LDL (کلسترول بد) و به علت داشتن ویتامین E تاثیر بسیار زیادی در زیبایی پوست و حفظ سلامتی بدن دارد.

بادام | فروشگاه میوه خشک پارسیا پخش

2. گردو

گردو خوارکی فوق‌‎العاده سالمی است که حاوی 654 کیلوکالری در هر 100 گرم است. مصرف گردو به عنوان یک میان وعده‌ی عالی توصیه می‌شود که به دلیل ترکیب خوبی که دارد باعث کاهش وزن می‎‌شود. ترکیب پایه گردو 2 گرم فیبر، 2.5 گرم اسید چرب، امگا 3 و 4 گرم پروتئین است.
پیشنهاد می‌شود دانش‌آموزان و محصلان صبحانه‌ی خود را با گردو میل کنند تا انرژی آن‎‌ها در طول روز تامین شود و تمرکز و توجه آن‌‎ها در کلاس درس حفظ شود.
گردو همچنین حاوی مقادیر زیادی چربی‎‌های غیر‌اشباع است، این باعث کاهش خطر بیماری قلبی عروقی می‎‌شود و قلب شما را سالم نگه می‎‌دارد.

گردو | فروشگاه میوه خشک پارسیا پخش

3. پسته

پسته‎‌ها یک میان وعده بسیار مغذی و خوشمزه هستند، آنها حاوی حدود 562 کیلو کالری در هر 100 گرم می‌باشند. خوردن مقداری کمی از پسته به عنوان یک میان وعده احساس طولانی مدت سیری را در شما ایجاد می‎کند. پسته نیز حاوی مقدار زیادی پروتئین، آهن، منیزیم، ویتامین‌‎ها، چربی‌‎ها و سایر مواد مغذی ضروری بدن است.
خوردن پسته برای کودکان در حال رشد به دلیل ترکیب بی‎ نظیری که دارد، توصیه می‌شود.

پسته|فروشگاه میوه خشک پارسیا پخش

4. خرما

خرما حاوی 282 کیلوکالری در هر 100 گرم است. خرما سبب سیری طولانی مدت شما می‌شود و جایگزین خوبی برای میان وعده‎‌های مضر و چاق کننده است. همچنین برای جلوگیری از پرخوری و اشتیاق به خوردن، گزینه‌ی مناسبی است. خرما همچنین غنی از ویتامین B5 است، ویتامین B5 برای افزایش استقامت بدن مفید می‌باشد، علاوه بر این مصرف خرما برای افراد دیابتی مشکلی ندارند.

خرما | فروشگاه میوه خشک پارسیا پخش

5. فندق

فندق دارای 628 کیلوکالری برای هر 100 گرم است. طبق تحقیقات مشخص شده است که فندق یک خوراکی عالی برای کاهش وزن است. فندق با چربی‌‎های سالم و فیبر رژیمی که دارد به شما در رسیدن به وزن دلخواه کمک می‌کند و انواع مواد با ارزش و مغذی را به بدن شما می‌رساند.

فندق، این خوراکی خوش‌طعم با مزه‌‎ی منحصر به فردی که دارد شما را برای مدت طولانی سیر نگه می‎دارد. با توجه به مطالعات انجام شده، فقط 30 گرم فندق می‎تواند شما را سیر کند و انرژی از دست رفته شما را بازگرداند.
مصرف فندق برای افرادی که کارهای فکری انجام می‎دهند، میان وعده‎ی خوبی است که سبب افزایش میزان انرژی می‎شود.
امروزه شرکت‌‎های زیادی در زمینه‌ی پخش عمده میوه خشک به صورت حرفه‌‎ای و تخصصی مشغول به کار هستند، شما به راحتی می‌‎توانید از فروشگاه‎‌های معتبر میوه خشک دلخواه خود را تهیه کنید و آن را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

فندق | فروشگاه میوه خشک پارسیا پخش

6. زردآلو خشک شده

بی‌نظیرترین فواید زردآلوی خشک برای کاهش وزن موثر است،‌زردآلو خشک شده حاوی 200 کیلوکالری در هر 100 گرم است. زردآلو خشک شده دارای کالری کمی است. این میوه خشک بی‎‎نظیر همچنین می‌‎تواند شما را تا 5 ساعت سیر نگه دارد. به غیر از کالری کم، زردآلو خشک شده حاوی مواد مغذی متعددی از جمله کلسیم، پتاسیم و منیزیم است.
بنابراین خوردن زردآلو خشک برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند مناسب بوده و مواد غذایی مفید و مورد نیاز بدن این افراد را تامین می‌‎کند. یکی از پر‎طرفدار‎ترین انواع میوه‎‌های خشک در بین اکثر افراد، زردآلوی خشک شده است که طعم خوشمزه‎‌ی آن را اغلب افراد دوست دارند.

قیمت میوه خشک در اصفهان با توجه به کیفیت و طعم بی‎ نظیری که دارد بسیار مناسب است، افرادی که سلامتی و وزن ایده‎‌آل برای آن‎‌ها مهم است، می‌توانند میوه خشک را با قیمتی خوب خریداری کنند و میوه خشک را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

7. آلو

آلو خشک حاوی 240 کیلوکالری در هر 100 گرم است. طعم و مزه‎‎‌ی ملس و خوش طعمی دارد، منبع غنی از فیبر است، وجود فیبر موجود در آلو به بدن کمک می‎‌کند تا از سموم خلاص شود، بنابراین هضم و سلامت روده را بهتر می‎‌کند. آلو از دسته میوه‌‎های وسوسه‎‌انگیزی است که کودکان از خوردن آن بسیار لذت می‌برند.

آلو خشک شده | فروشگاه میوه خشک پارسیا پخش

8. کشمش

کشمش میوه‎‌ی خشک شده‌ای است که حاوی 299 کیلوکالری در هر 100 گرم می‌‎باشد این میوه خشک فوق‎‌العاده، می‌تواند باعث کاهش وزن افراد شود.
از این رو افرادی که از داشتن اضافه وزن رنج می‌برند، می‎‌توانند کشکش را در رژیم غذایی خود قرار دهند. شما می‎‌توانید به جای مصرف قند همراه با چایی، کشمش را جایگزین آن کنید.
قند و شکر تنها به بدن انرژی می‌‎دهند و خوردن آن‎‌ها هیچ ارزش غذایی سودمندی ندارد بلکه عامل اصلی چاقی و افزایش وزن هستند.

کشمش |فروشگاه میوه خشک پارسیا پخش

همانطور که اشاره شد، میوه‌‎های خشک شده دارای مزایای فراوانی برای بدن هستند. خوردن میوه خشک می‌‎تواند با سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن، کاهش وزن را سریع‌‎تر کند و اجازه می‎‌دهد، شما برای مدت زمان طولانی احساس سیری داشته باشید. این خوارکی منحصر به فرد حاوی مواد مغذی ضروری است که می‎تواند عملکرد مغز، رشد ذهنی و حتی هضم بهتر را بهبود بخشد!

علاوه بر تاثیر فوق‎‌العاده‎‌ای که میوه خشک در کاهش وزن دارد، برای سلامت قلب و تیروئید هم موثر است.
این واقعیت که میوه خشک، خوشمزه و مغذی است بدان معنی می‎‌باشد که در برنامه غذایی شما گنجانده شود!

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *