فواید میوه‌های خشک کم‌ قند

خواص بی نظیر میوه خشک برای سلامت بدن ما فوق‌العاده است. آن‌ها حاوی مواد مغذی ارزشمندی هستند که از بیماری‌های مزمن جلوگیری می‌کنند. همچنین این میوه‌ها مزایای زیادی برای حفظ سلامتی در بدن ما دارند.

آن‌ها می‌توانند به مواد غذایی مختلف طعم و مزه‌ای منحصر به فرد بیفزایند تا همگان از خوردن آن لذت ببرند. اما اگر شما نتوانید میوه‌هایی تازه برای یک میان وعده‌ی مفید و سالم داشته باشید، چه می‌کنید؟
نگران نباشید، زیرا میوه‌های خشک شده‌ی کم قندی وجود دارند و طبق تحقیقات مختلف فواید میوه‌های خشک کم‌ قند ثابت شده است.
ما می‌توانیم از آن‌ها برای یک میان وعده‌ی مناسب استفاده کنیم. برای حفظ سلامت جسم و روان، باید در بین وعده‌های غذایی خود، میان وعده‌های مغذی مصرف کنیم.

به‌ طور معمول هر زمان که شما در یک پیاده‌روی همگانی، گردش، سفر طولانی و یا پرواز راه دور شرکت می‌کنید، می‌توانید از میان وعده‌های مناسبی استفاده کنید.
میوه خشک و آجیل گزینه‌‎ای سالم و مغذی برای مسافرت هستند و انرژی ما را در طول مسیر حفظ می‎‌کنند.

میوه‌های خشک می‌توانند یک میان وعده‌ی سالم و در دسترس برای شما باشند، تا به جای مواد مضر مثل خلال‌های سرخ کرده‌ی سیب زمینی و تنقلات ناسالم از آن‌ها استفاده کنید.

میوه‌های خشک شده همچین می‌توانند یک جایگزین مناسب و طبیعی به جای شیرین ‎کننده‌های مصنوعی باشند.
آن‌ها یک غذای کامل هستند که فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی ‎ای را که در میوه‌های تازه وجود دارند را در خود حفظ می‌کنند.
شما همچنین می‌توانید میوه‌های خشک را در دستورالعمل‌های پخت خود و غذاهایی که در آن‎‌ها از مواد گوشتی استفاده شده است، به ‎کار ببرید.
علاوه‌بر این، میوه‌ها می‌توانند در خوشمزه شدن طعم غذاها و ترکیبات غذایی مختلف به شما کمک کنند.

همان‌طور که می‌دانید، گاهی اوقات از میوه‌های خشک به‌دلیل داشتن محتوای قندی، به بدی یاد می‌شود، اما این تعبیر درستی نیست. در فرآیند خشک شدن میوه‌های تازه و از بین رفتن آب میوه‌ها، مقداری از قند آن‌ها کم شده در حالی که مواد مغذی آن‌ها حفظ می‌شود.

در واقع میوه‌ها در هنگام خشک شدن مقدار کمی از قند میوه‌های تازه را در خود نگه می‌دارند، که این می‌تواند منافع زیادی را برای سلامتی ما به ارمغان بیاورد.

در حالی که تمام میوه‌ها به‌طور طبیعی دارای قند هستند، شما می‌توانید با استفاده از ترکیبی از میوه‌های خشک و آجیل سالم میزان قند و پروتئین بدن خود را تامین کنید.
فروش عمده میوه خشک در اصفهان و به سراسر شهرهای کشور توزیع می‎‌شود و ما می‌توانیم به‎ راحتی میوه خشک دلخواه خود را خریداری کنیم.

خشک کردن میوه‌ها یک روش قدیمی است و از مدت‌ها قبل وجود داشته است. قدیمی‌‎ترین روش، نگه داشتن غذا در یخچال برای حفظ ارزش غذایی آن است. این روش نیز یک روش عالی برای استفاده از مواد میوه‌های تابستانی در فصل زمستان است.

اگرچه بعضی از تولیدکنندگان میوه‌های خشک می‌توانند برخی از سولفیت‌ها و بنزوات‌ها را به ‎عنوان مواد نگهدارنده به مواد غذایی مختلف برای نگه داشتن طولانی مدت آن اضافه کنند، این مسئله ممکن است برای بدن انسان مفید نباشد.
بنابراین لازم است برای اطمینان از سلامت مواد غذایی، برچسب اطمینان آن‌ها را که بر روی بسته‌‎بندی آن وجود دارد، مشاهده کنید.
بهتر است از میوه‌های خشک ارگانیک استفاده کنید.

شیوه‌های خشک کردن میوه‌ها متفاوت است و این عمل هنوز هم یک روش مطمئن و طبیعی برای حفظ ارزش‌های غذایی میوه‌ها می‌‎باشد. میوه خشک شده در واقع یک منبع تغذیه‌ی مناسب محسوب می‌شوند.
شما می‌توانید تعداد کمی از آن‌ها را در رژیم غذایی خود اضافه کنید تا سلامت شما حفظ شود.

میوه خشک اصفهان علاوه‌بر مواردی که ذکر شد، مصرف میوه‌های خشک شده مزایای دارویی فراوانی نیز دارند.
بسیاری از میوه‌ها می‌توانند یبوست را درمان کنند. هنگامی که آب میوه از آن گرفته می‌شود، محتوایی سرشار از فیبر پیدا می‎‌کند، وجود فیبر باعث هضم راحت‌تر، برای سیستم بدن ما می‌شود.

مواد معدنی ‌ای مانند منیزیم، پتاسیم و فسفر نیز می‌توانند در میوه‌های خشک حفظ شوند.
میوه‌ی خشک همچنین یک درمان مناسب برای افرادی است که از رژیم‌های غذایی استفاده می‌کنند، زیرا این منبع غذایی دارای فیبر و سدیم  است و این امر برای رژیم غذایی بدون چربی مناسب می‌باشد.

بهترین میوه‌های خشک شده برای کاهش وزن

در اینجا می‌خواهیم در مورد کسانی صحبت کنیم که قصد دارند از میوه‌های خشک برای رژیم غذایی و کاهش وزن استفاده کنند.

زردآلو خشک

این میوه به صورت خشک شده، انتخاب خوبی است.

زمانی که شما قصد دارید از مواد غذایی حاوی مقدار کمی قند با میزان زیادی از آنتی اکسیدان که در حفاظت از سلول‌ها اهمیت دارند، استفاده کنید، این میوه به صورت خشک گزینه‎‌ی خوبی است.

زردآلو یک منبع عالی از ویتامین‌های C ،A ،E و پتاسیم و فیبر است. این میوه به‌ دلیل فروکتوز پایین می‌تواند به‌ خوبی هضم شود.
با این حال، برخی از زردآلوهایی که در سوپر مارکت‌ها پیدا می‌کنید دارای مواد نگهدارنده هستند. بنابراین، بهتر است از زردآلوهای خشک شده‌ی ارگانیک استفاده کنید.

این میوه را می‌توانید در پخت کیک و مواد غذایی مختلف استفاده کنید.

آلو خشک

فواید مصرف آلو خشک برای سلامتی فوق‌العاده است، این ماده سرشار از ویتامین C و فیبر است. فقط دو عدد از این میوه در طول روز می‌تواند، مواد مغذی و فیبر را برای بدن شما فراهم کند.

خواص آلو خشک برای افراد دیابتی عالی است، این میوه دارای قند پایینی است ولی با این حال می‌تواند انرژی شما را در طول یک روز حفظ کند.
علاوه‎‌بر این، آلو دارای بورون معدنی است که به استحکام استخوان‌های قوی و سالم کمک می‌کند.
به همین ترتیب، این ماده دارای منبع خوبی از آهن و پتاسیم است. شما می‌توانید از استفاده‌ی این میوه در پختن کلوچه‌ها و مواد غذایی دیگر استفاده کنید و از خوردن این مواد غذایی با طعم و مزه‌ی خوب لذت ببرید.

کشمش

این ماده از انگور تهیه می‌شود و گزینه‌ی ارزان قیمتی برای استفاده است که اکثر مواد غذایی مقوی در آن وجود دارد.

انواع کشمش‌ دارای مزایای فوق العاده‌ای برای سلامتی هستند. این ماده برای قلب، استخوان‎‌ها، تقویت روحیه و حفظ وزن ایده‌‎آل مفید است.
باید از کشمش‌هایی استفاده کنید که ارگانیک باشند، زیرا کشمش‌های معمولی ممکن است دارای آفت کش‌ها باشند.
شما می‌توانید از این ماده در پخت کیک، کوکی‌ها و مواد غذایی مختلف استفاده کنید.

همچنین می‌توانید از ترکیب کشمش، گردو و بادام استفاده کنید و به این ترتیب انرژی زیادی دریافت کنید.

سیب خشک

این میوه به‌ صورت خشک دارای قند کمتری نسبت به دیگر میوه‌های ذکر شده است. مصرف یک چهارم لیوان از این ماده می‌تواند میزان زیادی از ویتامین C بدن شما را تامین کند.

این ماده منبع غنی از منیزیم، ویتامین B، آهن و پتاسیم است. ترکیب زغال اخته خشک، وانیل، انجیر، کشمش و سیب می‌توان طعم لذت بخشی را برای شما به ارمغان بیاورد.

میوه خشک | پارسیا پخش

انجیر خشک

از خواص انجیر خشک برای بدن غافل نشوید. حاوی ویتامین B6، منیزیم و آهن بالایی است. این ماده یبوست و نفخ را از بین می‌برد. دارای فیبر زیادی است. همچنین دارای کلسیم بالایی نسبت به شیر است و برای استخوان‌ها مفید می‌باشد.
جایگزین مناسبی برای شکر است.

اگر هیچ زمانی از انجیر استفاده نکرده‌‎اید، اکنون می‌توانید از ترکیب این ماده با وانیل، کارامل و کشمش لذت ببرید. انجیر می‌تواند یک میان وعده‌ی عالی باشد.

همیشه این موضوع اهمیت دارد که میوه‌ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنیم.
میوه‌های خشک دارای سهم زیادی از مزایای درمانی و مواد مغذی هستند.
میوه‌های خشک به‎ میزان زیادی در طبیعت به ما هدیه داده شده‌اند تا از مصرف آن‌ها لذت ببریم.
پخش عمده میوه خشک طبق اصول و استاندارهای لازم، انجام می‎‌گیرد تا هنگام پخش آسیبی به میوه‌های خشک وارد نشود و میوه‎‌های خشک شده سالم به ‎دست مصرف‎‌کنندگان برسد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *