توت فرنگی خشک

سلامت دهان و دندان یکی از مسائل مهمی است که هر فرد در رابطه با آن باید اطلاعات زیادی را در دست داشته باشد. با این حال به کار بردن مواد شیمیایی برای سلامت دهان و دندان مزیت‌های بسیار ناچیزی دارد و در اصل طبق تحقیقاتی که در این زمینه ایجاد شده است باعث خواهد شد که مینای دندان از بین برود و مشکلات زیادی برای دندان حاصل شود.
در بیشتر موارد به کار بردن خمیر دندان‌های صنعتی باعث بروز مشکلاتی برای دندان خواهد شد، به همین خاطر باید این مطلب را مورد بررسی قرار داد که مصرف خمیر دندان در طولانی مدت باعث پوسیدگی دندان خواهد شد. از انواع میوه‌های تازه و خشک برای سفید کردن دندان می‌توان استفاده کرد، در بین انواع میوه‌ها تاثیر توت فرنگی خشک فوق‌العاده است.

دندان سفید به کمک توت فرنگی

یکی از راهکار‌هایی که به صورت طبیعی برای سفید کردن دندان به کار برده می‌شود مصرف توت فرنگی است. این میوه خارق العاده توانسته است سلامت دندان‌ها و مخصوصا تمیز نگه داشتن آن‌ها را به شکل طبیعی ایجاد کند که موادی که در آن‌ها وجود دارد در سفید شدن دندان‌ها تاثیر زیادی خواهد داشت.
مواد سفید کننده صنعتی در خمیر دندان‌های سفید کننده طبق آزمایشاتی که بر روی آن‌ها ایجاد می‌شود وارد بازار می‌شوند بنابراین مواد زیادی در آن‌ها نگهداری می‌شود که علاوه بر ایجاد پوسیدگی دندان مشکلات دیگری را نیز می‌تواند در طولانی مدت برای دندان‌ها ایجاد نماید.
در هر صورت توصیه می‌شود از مواد طبیعی برای سالم نگه داشتن دندان‌ها و سفید کردن آن‌ها بهره‌مند شد تا بتوان سلامت دندان را حفظ کرد.

خوردن توت فرنگیشاید بسیاری از افراد در رابطه با سفید کردن دندان با توت فرنگی با مشکل زیادی داشته باشند و به این مطلب عقیده داشته باشند که توت فرنگی به چه صورت می‌تواند دندان را سفید کند در صورتی که میوه‌ای قرمز رنگ و شیرین است. برای این ابهام باید این نکته را در نظر گرفت که توت فرنگی دارای ماده‌ای به نام اسید مالیک است.
اسید مالیک ماده‌ای است که به عنوان سفید کننده در خمیر دندان‌ها به کار می‌رود در نتیجه میزان زیادی از این ماده در توت فرنگی وجود دارد به همین خاطر است که از توت فرنگی به عنوان سفید کننده دندان یاد می‌شود. نکته‌ای که در رابطه با مصرف توت فرنگی باید در نظر داشت شستشو دندان‌ها بعد از مصرف آن خواهد بود زیرا توت فرنگی یکی از میوه‌های شیرین است و قند آن بر روی دندان خواهد ماند به همین خاطر باید با آب کافی دندان‌ها را بعد از مصرف شستشو داد.

به کار بردن توت فرنگی به صورت ترکیبی

برای این که بتوان از توت فرنگی و خاصیت آن بهره‌مند شد باید از آن به شکل ترکیبی استفاده کرد به همین خاطر توصیه می‌شود که از موادی شامل:

  • جوش شیرین
  • بکینگ پودر

استفاده شود این دو ماده می‌توانند در میزان سفید کردن دندان‌ها موثر باشند. البته برای به کار بردن بکینگ پودر با توت فرنگی باید از توت فرنگی خشک شده استفاده کرد.

میزان مواد به کار رفته در ترکیب توت فرنگی:

  • یک عدد توت فرنگی تازه یا خشک شده
  • ½ قاشق چای خوری جوش شیرین یا بکینگ پودر

ابتدا باید توت فرنگی خود را انتخاب کنید برای این کار باید در نظر داشت که نوع توت فرنگی به چه صورت خواهد بود. یکی از سوالاتی که تمامی افراد را درگیر خود می‌کند به کار بردن توت فرنگی به صورت تازه و یا خشک شده است به همین خاطر توصیه می‌شود زمان مصرف توت فرنگی را در نظر بگیرید.
اگر فصلی که می‌خواهید از توت فرنگی استفاده کنید فصلی غیر از فصل توت فرنگی است می‌توانید از این میوه به صورت خشک شده بهره‌مند شوید که کاربرد خود را خواهد داشت. البته به دست آوردن میوه توت فرنگی به صورت تازه در فصل بارور شدن آن بسیار مطلوب‌تر خواهد بود در غیر این صورت خشک شده آن نیز می‌تواند تاثیرات عمیقی را بر روی دندان داشته باشد. از مراکز فروش میوه خشک این محصول خوشمزه را تهیه کنید.

توت فرنگی ترکیبیتوت فرنگی را به صورت خرد شده در بیاورید برای این کار ابتدا اگر توت فرنگی از نوع خشک شده آن را مصرف می‌کنید مطلوب است آن را در مقداری از آب قرار دهید به این شکل توت فرنگی نرم می‌شود و میکس کردن آن با جوش شیرین یا بکینگ پودر راحت‌تر خواهد بود.
هنگامی که ترکیب خوبی برای توت فرنگی و جوش شیرین ایجاد شد باید از مسواک برای قرار دادن مواد بر روی دندان‌ها استفاده کرد. برای این که نتیجه اثر بخشی را از این ماده برای دندان‌های خود به دست آورید باید هفته‌ای یکبار از ترکیب جوش شیرین و توت فرنگی بهره‌مند شوید. البته بکینگ پودر نیز ماده‌ای است که در تمیز کردن دندان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

  • نکته:

نکته‌ای که در رابطه با مصرف این ماده ترکیبی برای دندان‌ها باید در نظر داشت میزان حساسیت افراد به مواد آن است. توت فرنگی به تنهایی برای بدن مشکل ساز نخواهد شد و حساسیت ایجاد نمی‌کند اما مواد دیگری که در آن به کار برده می‌شود امکان دارد که به صورت ترکیبی برای پوست و لثه در دهان مشکل ساز شود.
بنابراین قبل از این که ترکیب به دست آمده را مصرف کنید باید آن را ابتدا بر روی پوست دست خود امتحان کنید تا از میزان حساسیت پوست خود در برابر این ماده اطمینان حاصل نمایید. به این شکل به راحتی می‌توان از ماده به دست آمده با خیال راحت و بدون نگرانی بهره‌مند شد. سلامت مینا دندان بسیار مهم است و اهمیت دادن به آن باعث می‌شود که سالیان درازی از دندان‌های سالم و خوبی بهره‌مند شد در غیر این صورت با از بین رفتن مینای دندان، مشکلات زیادی برای آن به وجود می‌آید که باعث از دست دادن دندان خواهد شد.
سلامت دهان و دندان یکی از فاکتور‌های اساسی و مهمی است که انسان باید اهمیت زیادی را برای آن قائل باشد. سرطان دهان و دندان و لثه یکی از شایع‌ترین بیماری‌هایی است که افراد زیادی را درگیر خود خواهد کرد و این مطلب با بی توجهی افراد به سلامت دهان و دندان آن‌ها اتفاق خواهد افتاد و باعث بروز مشکل خواهد شد.
در هر حال باید گفت هر چه مصرف خمیر دندان‌های صنعتی به صورت کمتری به کار برده شود دندان‌ها سلامت بهتری را برای خود به دست می‌آورند. مواد شیمیایی که در خمیر دندان به کار برده شده است با این که استاندارد‌های لازم را دارا می‌باشد اما با این همه طبیعی بودن موادی که برای تمیزی دهان و دندان به کار برده می‌شود بی ضرر‌تر خواهد بود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *