در مورد انواع میوه خشک بیشتر بدانیم

تقریبا نیمی از میوه‌های خشک شده که در سراسر جهان به فروش می‌رسند، کشمش هستند و به ترتیب خرما، آلو، انجیر، زردآلو و هلو می‌‎باشند.
تولید میوه خشک در اصفهان طبق اصول و استانداردهای بین‎‌المللی تولید می‌شود که از میوه‌‎های مرغوب و با کیفیت برای تولید میوه خشک استفاده می‎‌شود.
بهتر است در مورد انواع میوه خشک بیشتر بدانیم، تا به طور صحیح از میوه‌‎های خشک مختلف در برنامه غذایی خود استفاده کنیم.

میوه‌های خشک شده کم چرب هستند و منبع انرژی خوبی برای ورزشکاران می‎‌باشد و با توجه به وزن کم و بسته‎‌بندی‎‌های کوچکی که دارند، حمل و نگهداری آن‎ها راحت است، بنابراین می‎‌توانیم انواع میوه خشک را هنگام پیاده‌روی، سرکار، باشگاه ورزشی و … مصرف کنیم.

میوه‌های خشک معمولا حاوی فیبر زیادی هستند، وجود فیبر در میوه خشک کمک می‌کند تا سیستم گوارشی ما به خوبی کار کند.

به گفته دانشکده بهداشت عمومی هاروارد، فیبر نه تنها به دستگاه گوارش کمک می‌کند، بلکه از چاقی، بیماری‎‌های قلبی و برخی از انواع سرطان‎‌ها جلوگیری می‎‌کند.
اغلب کودکان به میوه خشک استوایی علاقه‌ی زیادی دارند، از این رو والدین می‌توانند انواع میوه خشک استوایی را در برنامه‌‎ی غذایی کودکان خود بگنجانند. میوه خشک استوایی در اصفهان و سراسر کشور در فروشگاه‌‎های معتبر و با کیفیت بالا به فروش می‌‎رسد.

میوه خشکزردآلوی خشک، حاوی 6.5 گرم فیبر در هر فنجان است. یک فنجان کشمش حاوی 5.4 گرم فیبر می‎‌باشد. فنل‎ها که یک نوع آنتی‎‌اکسیدان است، بیشتر در میوه‌هایی مانند خرما و انجیر وجود دارد.

پلی فنل‎‌های گیاهی برای مبارزه با بیماری‎‌های قلبی، سرطان، پوکی استخوان، دیابت، سرطان و بیماری‎‌های دژنراتیو مغز موثر هستند. میوه‌های خشک شده مانند زردآلو، کشمش، آلو و انجیر حاوی مقادیر بالایی از بتا کاروتن، ویتامین E، نیاسین، آهن، منیزیم، پتاسیم و کلسیم هستند.

میوه‎‌های خشک منبع عالی از انرژی و فیبر هستند، اما بهتر است در رژیم غذایی خود مقدار معینی میوه خشک مصرف کنیم، زیرا میزان کالری میوه‌های خشک نسبت به میوه‌های تازه بیشتر است. با این حال انواع میوه‌های خشک، برای کاهش وزن عالی هستند. میوه‌های خشک برای بهبود هموگلوبین بسیار موثر هستند. بادام نوعی درخت محلی است که در خاورمیانه و آسیای جنوبی کاشت می‌شود.

بادام، یک میوه‎ای است که شامل یک پوسته‌‎ی خارجی و یک پوسته سخت با دانه‎ای (قهوه‎ای رنگ) در داخل است. گردو میوه‌‎ای گرد شده است، میوه های تک دانه‌‎ای درخت گردوی که معمولا پس از رسیدن برای برداشت آماده می‌شود.

  • گردو به کاهش وزن کمک می‌کند.
  • گردو برای تقویت موها عالی است.
  • گردو از بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند.
  • گردو از دیابت جلوگیری می‌کند.
  • گردو از سرطان لوزالمعده جلوگیری می‌کند.
  • گردو برای زنان باردار عالی است.
  • گردو کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‎دهد.

خرما یک نیروگاه از ویتامین و مواد معدنی است که در بهبود سلامت موثر است. خرما سرشار از فیبر رژیمی غنی می‌باشند که یبوست را کاهش داده و سیستم گوارشی را پاک می‎‌کند.

گردو | پارسیا پخشخرما، یک میان وعده‌ی سالم برای بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی است. مصرف خرما در به مبارزه با کلسترول بد توسط پزشکان یشنهاد می‌شود.
دسترسی به انواع میوه خشک بسیار راحت شده است. فروش آنلاین میوه خشک در اصفهان شرایط خوبی را برای خریدان فراهم کرده است تا در کمترین زمان و از هر کجا که هستند، بتوانند میوه خشک دلخواه خود را خریداری کنند.

خرما دارای محتوای کلسیم بالا است که می‌تواند سلامت استخوان را افزایش دهد.

آنتی اکسیدان‌ها و اسیدهای آمینه موجود در خرما سبب بهبود سلامت قلب، هضم و مراقبت از پوست می‌شوند.

گلوکز و فروکتوز موجود در خرما منبع خوبی از انرژی برای رفع خستگی در طول روز هستند.
طبق تحقیقات مختلف قدرت میوه خشک و آجیل در بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن ثابت شده است.
انجیر خشک شده منبع عالی از مواد معدنی مانند کلسیم، مس، پتاسیم، منگنز، آهن، سلنیوم و روی است.
100 گرم انجیر خشک حاوی 680 میلی‌گرم پتاسیم، 162 میلی‎گرم کلسیم است.
پتاسیم جزء مهمی از مایعات سلولی بدن است که به کنترل قلب و فشار خون کمک می‎کند.
مس برای تولید گلبول‌های قرمز مورد‌نیاز است، همچنین وجود آهن برای اکسیداسیون سلولی ضروری است.

تولید میوه خشک در اصفهانیکی از شایع‌ترین مشکلات پوستی در میان جوانان و بزرگسالان آکنه یا جوش است. گاهی اوقات بر روی پوست نشانه‌های خیره کننده‌ای از وجود جوش و آکنه ایجاد می‌شود. با مصرف انجیر خشک، می‌توانید این اختلالات پوستی را تا حد زیادی برطرف کنید.
پخش عمده میوه خشک در سراسر فروشگاه‌‎های معتبر و خواروبار فروشی‌ها، دسترسی ما به انواع میوه‌های خشک سالم و مرغوب را آسان کرده است.
از آنجایی که انجیر خشک غنی از مواد معدنی و مغذی است، برای رشد مو، جلوگیری از موخوره و ریزش مو و شوره موثر است.
برای کسانی که پوست خشکتری دارند، پیشنهاد می‎کنیم در رژیم غذایی خود از توت خشک شده استفاده کنند.
بنابراین اضافه کردن توت خشک شده به رژیم غذایی کمک می‌کند که پوست خوبی داشته باشیم و سالم‌تر بمانیم.
وجود آهن در توت خشک شده موجب افزایش هموگلوبین خون شده که سبب شادابی و نشاط می‌شود.
پزشکان پیشنهاد می‌کنند میوه خشک بخورید تا سرحال شوید.
ویتامین‌های متعدد در توت‌ خشک شده، برای ایجاد ثبات و تنظیم سلامت روده موثر هستند.
طی چند دهه اخیر، استراتژی‌های خشک کردن میوه‌ها تغییر کرده است. امروزه روش‌های مختلفی برای خشک کردن انواع میوه‌ها وجود دارد که با کمک دستگاه‌های پیشرفته اقدام به خشک کردن میوه‎‌های تازه می‎کنند.
با توجه به اینکه دسترسی به انواع میوه‌‎های تازه در فصل‌های مختلف سال وجود دارد، با این حال میوه‌های خشک شده تنقلات سالم، خوشمزه و پرطرفداری هستند که برای همه‌ی افراد و در رده‌های سنی مختلف مفید هستند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *