میوه خشک و انواع ویتامین‎ها

Anjeer یا انجیر، میوه کوچک و یا گلابی شکل معمولا در طول سال به صورت خشک شده مصرف می‌شود، گوشت آبدار شیرین با دانه‎‌های ترد، یک لذت مطلق است، به ویژه هنگامی که به انواع دسرها و کیک‎‌ها اضافه شود. انواع میوه خشک سرشار از انرژی می‌‎باشد، بنابراین با خوردن تعدادی میوه خشک انرژی ما برای ادامه‌ی فعالیت‎‌های روزانه تامین می‌شود.
شیره‎‌ی انجیر را به آجیل، سبزیجات تابستانی و … اضافه کنید و از طعم منحصر به فرد آن لذت ببرید.
میوه خشک استوایی در اصفهان و سراسر کشور طرفداران زیادی دارد و با توجه به خواص و مزیت‌‎های بالای آن بهتر است در برنامه غذایی گنجانده شود.
در حالی که میوه‎‌های تازه عطر و طعم‎‌های طبیعی دارند، با این حال میوه‌های تازه طی فرایند خشک شدن، ارزش غذایی خود را از دست نمی‌‎دهند.
انجیر خشک شده برای داشتن یک میان وعده آسان در هر زمان و برای رده‌‎های سنی مختلف مناسب است. انواع ویتامین‌‎ها، مواد معدنی و آنتی‎اکسیدان‌‎ها به راحتی در انجیر وجود دارد.

از آنجایی که انجیر منبع خوبی از فیبر است، تحقیقات نشان داده است که انجیرها می‎‌توانند در مدیریت وزن به عنوان مواد غذایی با فیبر بالا تأثیر مثبت داشته باشند. فیبر بخش مهمی از رژیم غذایی روزانه ما را تشکیل می‎دهد. نه تنها فیبر برای سیستم گوارش ما مناسب است، بلکه با کاهش خطر ابتلا به سرطان و دیابت نوع 2 ارتباط دارد. کارشناسان بهداشتی به ما می‎گویند که غذاهایی با فیبر بالا باعث می‌شود برای مدت طولانی احساس سیری داشته باشید، به همین دلیل است که انواع انجیر خشک و سایر میوه‎های خشک شده در استراتژی‌های کاهش وزن قرار می‎‌گیرند.
برای تولید میوه خشک لازم است سایر استانداردها به درستی رعایت گردد تا میوه خشک مرغوب تهیه شود، تولید میوه خشک در اصفهان، با کمک دستگاه‌‎های پیشرفت و طبق آخرین استاندارها و از میوه‎‌های تازه و با کیفیت تولید می‌‎شود.

میوه خشک Anjeer منبع خوبی از پتاسیم است. پتاسیم یک ماده معدنی مهم است که برای بدن مورد‎نیاز می‎‌باشد و گفته می‌‎شود که مصرف منظم آن به حفظ فشار خون کمک می‌‎کند. زیرا این امر منجر به نابودی اثرات مضر سدیم می‎‌شود.
از آنجا که ما در دنیایی زندگی می‎‌کنیم که در آن به طور مداوم به غذاهای فرآوری شده که دارای محتوای سدیم بالا هستند، تکیه دارد، رژیم غذایی غنی از پتاسیم ضروری است.
همچنین وجود پتاسیم می‌‎تواند در گردش خون و اختلالات گوارشی کمک کند.
براساس یک مطالعه انجام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی شیگا در ژاپن، اعلام می‎‌دارد که برای افراد مبتلا به دیابت داشتن رژیم غذایی غنی از پتاسیم می‌تواند در برابر بیماری‌های قلبی و کلیوی کمک کند.

در یونانیان باستان، انجیر به عنوان یک میوه مقدس شناخته می‌شد و انجیر نماد باروری و عشق بود. همچنین در هند باستان، انجیر خشک شده را با شیر ترکیب می‎‌کردند. از آنجایی که انجیر حاوی مواد معدنی نظیر روی، منگنز، منیزیم و آهن است، به بهبود سلامت باروری کمک می‎‌کند.
علاوه بر این، به عنوان یک درمان خانگی، اغلب به دختران جوان توصیه می‌شود برای غلبه بر مسائل PMS انجیر مصرف کنند.
همچنین مطالعات نشان می‌‎دهد، انجیر خشک منبع خوبی از آنتی‎اکسیدان‎‌ها و فیبر است، مصرف منظم انجیر خشک در عدم تعادل هورمونی بعد از دوران یائسگی کمک می‌‎کند‌.

مطالعات نشان داده‎‌اند که انجیر به کاهش سطح تری گلیسیرید در بدن کمک می‎‌کند، ذرات چربی موجود در جریان خون یکی از دلایل اصلی بیماری‎‌های قلبی است.تولید میوه خشک در اصفهان علاوه بر این، محتوای آنتی‎اکسیدانی بالا در انجیر خشک شده همراه با خواص کاهش دهنده فشار خون، در از بین بردن رادیکال‎‌های آزاد از بدن کمک می‎‌کند که می‌‎تواند منجر به انسداد شریان‎‌های عروق کرونر در دراز مدت و جلوگیری از بیماری‎‌های قلبی عروقی شود.

محتوای فیبر بالای انجیر در حفظ یک سیستم گوارشی سالم و جلوگیری از یبوست کمک می‌‎کند.
وجود الیاف برای حفظ حرکات منظم روده ضروری هستند و منابع غذایی انجیر در هضم موثر هستند.

کشمش، انگور تازه‎‌ی خشک شده است. در بسیاری از مناطق جهان کشمش تولید می‌شود و در پخت غذا، دسر و کیک مورد استفاده قرار می‎‌گیرد.
در انگلستان، ایرلند، نیوزیلند و استرالیا کلمه “کشمش” برای انگور خشک شده با رنگ تیره به کار می‎رود.
کشمش‎‌های طلایی پس از خشک شدن با دی اکسید گوگرد ترکیب می‌شوند تا رنگ طلایی خود را حفظ کنند.

کشمش‌ها با توجه به غلظت بالا قندهای آن‌ها (حدود 30 درصد فروکتوز و 28 درصد گلوکز به ازای وزن) شیرین هستند. قندهای داخل میوه‎ خشک می‌توانند در طی مدت زمانی طولانی نگهداری شوند.
کشمش می‌‎تواند حدود 72٪ قند داشته باشد که بیشتر آن‌ها فروکتوز و گلوکز است. کشمش همچنین حاوی حدود 3٪ پروتئین و 3.7٪ -6.8٪ فیبر رژیمی هستند.
کشمش‌ها، مانند آلو و زردآلوی خشک شده، دارای آنتی‌اکسیدان‌ بالایی هستند، اما محتوای ویتامین C کمتری نسبت به انگور تازه دارند. کشمش کم سدیم و بدون کلسترول است.

کشمش کشمش‎‌ها با توجه به غلظت بالا قندهای آن‎‌ها (حدود 30 درصد فروکتوز و 28 درصد گلوکز به ازای وزن) شیرین هستند.
قندهای داخل میوه خشک در طی مدت زمانی طولانی نگهداری می‌شوند.
با استفاده از خدمات فروش آنلاین میوه خشک در اصفهان می‌‎توانید از هر کجا که هستید میوه خشک دلخواه خود را خریداری کنید.
کشمش می‎تواند به عنوان یک میان وعده غذایی مغذی، غنی از فیبرهای غذایی، کربوهیدرات‌ها با شاخص گلیسمی پایین، مواد معدنی، ویتامین‌ها و سایر مواد مغذی مصرف شود.
مقدار چربی و کلسترول کشمش کم است. ارزش کلی تغذیه کشمش‌‎ها سبب می‌شود که از کشمش به عنوان یک میان وعده سالم برای کنترل وزن و حفظ سلامت سیستم دفاعی بدن استفاده شود، مصرف منظم کشمش توسط پزشکان توصیه شود.
کشمش، قند، کلسترول، عملکرد دستگاه گوارش و تنظیم فشار خون را کنترل می‌‎کند.
متخصصان پیشنهاد می‎‌کنند، میوه خشک بخورید تا سرحال شوید.
در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 کشمش در کنترل دیابت موثر است. یافته‎‌ها نشان می‎‌دهد، کشمش فشار خون دیاستولیک را کاهش داده و سطح آنتی‎اکسیدان‎‌های پلاسما در بیماران دیابتی نوع 2 را کاهش می‌‎دهد.
کشمش شاخص گلیسمی متوسط ​​دارد. بیماران دیابتی به جای مصرف شیرینی‎ در یک رژیم متعادل می‎‌توانند از کشمش استفاده کنند.
وجود آنتی‎‌اکسیدان در کشمش خطر ابتلا به بدخیمی در معده و روده را کاهش می‎‌دهند. بنابراین، در یک رژیم متعادل، آنتی‎اکسیدان‎‌ها می‎‌توانند به حفظ سلامتی دستگاه گوارش کمک کنند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *