درمان بی خوابی با مصرف میوه خشک

بی خوابی به عنوان یک اختلال در بدن است،  میوه خشک، یک راه حل ایده آل، برای برطرف کردن بی خوابی است. پیشنهاد می‌کنیم درمان بی خوابی با مصرف میوه خشک را حتما امتحان کنید.
داشتن خواب کافی و مفید در طول شبانه روز، همواره بر روی سلامتی انسان در طول روز و عملکرد آن تاثیر زیادی دارد. با اختلال در خواب و به وجود آمدن بی خوابی، عوارض نامطلوبی در زندگی افراد به وجود می‌آید. البته درمان‌های بسیار زیادی برای برطرف کردن مشکلات بی خوابی برای انسان مطرح شده است.

بسیاری از دارو‌های شیمیایی، برای برطرف سازی مشکلات بی خوابی در داروخانه‌ها یافت می‌شود. اما برای بهبود بخشیدن به بی خوابی، مصرف مواد طبیعی تاثیر بیشتر و طولانی مدتی را برای درمان این معضل دارند. دارو‌های شیمیایی، برای درمان بی خوابی، در طولانی مدت، اعتیاد به دارو را افزایش می‌دهد.

داشتن اعتیاد به دارو، خود یک معضل و مشکل دیگر است. بنابراین مصرف میوه خشک، نه تنها مصرف آن در طولانی مدت اعتیاد آور نیست؛ بلکه استاندارد سلامتی بدن را به شدت افزایش می‌دهد، دسترسی به میوه خشک بسیار راحت است و از فروشگاه‌های معتبر فروش میوه خشک می‌توانید انواع مختلف میوه خشک را خریداری کنید.

موز تازه در کنار یک کاسه موز خشک شده

درمان بی خوابی با مصرف میوه خشک

از نکات قابل توجه برای درمان بی خوابی، مصرف موز خشک شده است. خواص موز خشک شده برای بی خوابی معجزه می‌کند. از ساده‌ترین و در دسترس‌ترین نوع میوه خشک، موز خشک شده است.
موز دارای ویتامین B 6 است. ویتامین موجود در موز، به تولید ماده‌ای به نام ملاتونین کمک می‌کند. موز در ساختار خود دارای پتاسیم است. این ماده برای جلوگیری از وقفه در خواب مفید است.
موز خشک شده، با ترکیب مقادیر دیگری مانند دارچین و کمی عسل، به شکل ترکیبی، برای درمان بی خوابی، یک داروی مفید و موثر است. البته نکته قابل توجه در رابطه با موز خشک شده، طریقه مصرف آن است.

به دلیل وجود قند زیاد در موز، باید در مصرف آن دقت زیادی به خرج داد. موز خشک شده را به همراه یک لیوان شیر نیمه گرم نیز می‌توان میل کرد.

از جمله میوه‌های پرطرفدار فصل تابستان گیلاس است. گیلاس با ساختار خشک شده، در هر فصلی از سال، مورد مصرف قرار داده می‌شود.
گیلاس خشک شده سرشار از ملاتونین است. این ماده آرام بخش ایده آل در طول شبانه روز است. بنابراین مصرف گیلاس خشک شده در طول روز، می‌تواند درصد بی خوابی و یا کم خوابی را کاهش دهد.
گیلاس خشک شده، طعم و مزه دلچسبی را برای انسان فراهم می‌آورد.

فایده کیوی خشک بسیار زیاد است و این میوه خشک دارای مقادیر زیادی از ویتامین C می‌باشد. این ویتامین، ضرورت زیادی برای بهتر خوابیدن انسان در طول شبانه روز دارد.
آنتی اکسیدان موجود در کیوی خشک شده، از بروز رادیکال‌های آزاد در سلول‌های بدن جلوگیری می‌کند. نقش رادیکال‌های آزاد در بدن، برای بروز بیماری‌هایی مانند: قلب و عروق، سرطان و بسیاری از بیماری‌های دیگر موثر است. مصرف کیوی خشک شده، برای کیفیت خواب، موثر و تاثیرگذار است.

انواع توت خشک شده

کیوی خشک شده، برای بهبود خواب در بزرگسالان، مناسب است. انگور خشک شده، یا همان کشمش، برای درمان بی خوابی بسیار مناسب است. انگور خشک شده، سیستم ایمنی بدن را به شدت افزایش می‌دهد.

ملاتونین، موجود در انگور خشک شده، به افزایش میزان خواب، بدون وقفه کمک می‌کند. این دو میوه خشک شده، بسیار لذیذ و خوشمزه می‌باشند. مصرف این نوع میوه خشک، برای افراد دارای مشکلات بی خوابی مناسب است.

توت فرنگی خشک شده، با دارا بودن آنتی اکسیدان موجود در ساختار خود، در برابر استرس اکسیداتیو، مقابله می‌کند. استرس اکسیداتیو، اختلالات موجود در خواب را به شدت کاهش می‌دهد.
در مورد شاتوت خشک شده، باید گفت که این میوه ملاتونین قدرتمندی را در خود دارد.

ملاتونین، به میزان قابل توجهی به تنظیم خواب و همین طور ساعت‌های خواب در طول شبانه روز کمک زیادی می‌کند. قبل از خواب، مصرف توت فرنگی و شاتوت خشک شده توصیه می‌شود.
در میان توت‌های خشک شده، می‌توان به توت سفید خشک شده نیز اشاره کرد. توت سفید خشک شده، مثل دارو برای درمان بی خوابی بسیار موثر است.

توت سفید خشک

توت خشک شده، یک منبع غنی از ملاتونین است. به جای مصرف دارو‌های خواب آور، توت خشک شده، بهترین توصیه برای افزایش خواب در طول شبانه روز است.
ملاتونین، به عنوان یک ماده خواب آور شناخته شده است. بنابراین هر میوه‌ای که دارای درصد بالایی از ملاتونین باشد می‌تواند برای درمان بی خوابی بسیار موثر باشد. کیفیت در خواب از مهم‌ترین نکات، جدای خواب طولانی است. از نکات دیگر، برای سیب خشک شده، وجود ویتامین‌های تاثیرگذار مانند: ویتامین C و ویتامین B 6 است.

ویتامین‌های موجود در سیب خشک شده، کیفیت خواب را تسریع می‌بخشند. فواید سیب خشک شده به بهبود در تنفس و همین طور کنترل فشار خون و کم شدن میزان استرس کمک می‌کند.

پلی فنول، ماده دیگری که در سیب خشک شده وجود دارد. نکته دیگر در رابطه با میوه خشک، انجیر خشک شده است. با مصرف انجیر خشک شده، می‌توان از آهن موجود در آن بهره‌مند شد. انجیر خشک شده، به بهبود خواب کمک می‌کند. عدم وجود آهن و یا کمبود آن در بدن، منجر به بی خوابی در طول شب می‌شود.

کمبود آهن، حس ناراحت کننده‌ای را در بدن به وجود می‌آورد. میل به حرکت دادن پا در هنگام خواب، از دلایل کمبود و فقر آهن در بدن است. بنابراین حرکت بیش از اندازه پا، منجر به عدم خواب مطلوب در زمان مشخص می‌شود.
به همین دلیل، برای بهره‌مندی از خواب با کیفیت، مصرف کردن انجیر خشک شده، بسیار تاثیر گذار است. انجیر خشک شده سرشار از آهن و برای درمان کم خونی نیز مفید است.

میوه‌های خشک که در ساختار خود دارای مقادیر زیادی از پتاسیم می‌باشند برای درمان بی خوابی موثر هستند. در این رابطه، برای کم شدن میزان خواب، ابتدا باید مصرف زردآلو خشک شده را نادیده نگیرید. با مصرف زردآلو خشک شده، مشکلات کمبود خواب، نیز به شدت کاهش پیدا می‌کند. زردآلو و موز خشک شده، دارای مقادیر زیادی از پتاسیم می‌باشند. پتاسیم برای درمان بی خوابی، مفید است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *