خواص خرما از بهبود سلامت استخوان تا داشتن پوستی زیبا و شاداب

کشف خرما به هزاران سال قبل بر می‎گردد، خرما در بهبود بسیاری از بیماری‎ها موثر است.
با گذشت زمان علم ثابت کرد که این میوه‎های تیره رنگ و خوشمزه قادر هستند بسیاری از بیماری‎ها را درمان کنند، خواص خرما از بهبود سلامت استخوان تا داشتن پوستی زیبا و شاداب را شامل می‌شود.
بیشترین نخل خرما در حال حاضر در کشور عراق است اما تاریخ نشان می‌‎دهد که در گذشته در کشور مصر هم نخل خرما وجود داشته است.

بعد از آن به مرور زمان خرما به کشورهای جنوب غربی آسیا، اسپانیا، شمال آفریقا و بعد نیز به مکزیک و کالیفرنیا راه یافت. امروزه همچنان یکی از مهم‌‎ترین مواد غذایی در بین غذاهای خاورمیانه خرما است که محبوبیت و شهرت بسیار زیادی دارد.

خرما | پارسیا پخش
خرما دارای تنوع زیادی است، حداقل 30 نوع خرما وجود دارد که در سراسر جهان یافت می‌شوند، انواع خرما تقریبا در سه گروه عمده قرار می‌گیرد، نرم، نیمه خشک و خشک که تمایز آن‎‌ها با یکدیگر در میزان قند، سقز و محتوای فروکتوز است.
یکی از گونه‌های بسیار خوش‌ طعم و منحصر به فرد خرما، به طور انحصاری در مصر یافت می‌شود، رنگ پوست آن قرمز تیره می‌باشد که طعم شیرین آن زبانزد است.
یکی از گران‎‌ترین انواع خرما، در کشور عربستان کاشته می‌شود. این خرمای گران دارای پوست قهوه‌‎ای تیره رنگ است، گوشت نرمی دارد و فوق‌العاده شیرین است.
آشپز‌ها در سراسر جهان از خرما در مقادیر کوچک و بزرگ استفاده می‎‌کنند، توجه داشته باشید که میوه درخت خرما، برای سلامتی فواید بسیار زیادی دارد. مصرف میوه‌‎ی خوشمزه‌‎ی خرما، تغذیه‌ای سالم برای افراد به ارمغان می‎‌آورد. خرما منبع خوبی از ویتامین‎‌ها و مواد معدنی مختلف، انرژی، شکر و فیبر است، همچنین حاوی کلسیم، آهن، فسفر، پتاسیم، منیزیم و روی می‌باشد.

خرمای خوشمزه | فروشگاه میوه خشک پارسیا پخشاز این رو خوردن خرما برای کودکان در حال رشد، سالمندان و به طور کلی همه افراد سودمند است.
شما می‌توانید با مصرف روزانه چند عدد خرما، به سلامت بدن خود کمک کنید و مواد مغذی و ارزشمند فراوانی را به بدن خود برسانید.
قیمت میوه خشک در اصفهان قیمت بسیار مناسبی دارد، شما می‌توانید خرمای تازه و خوش‌ طعم را از فروشگاه‌‎های معتبر میوه خشک تهیه کنید و از مصرف آن همراه با چایی و به عنوان میان وعده لذت ببرید.
در اینجا تنها به چند دلیل مهم، برای اینکه شما باید به طور مرتب خرما مصرف کنید اشاره خواهیم کرد.

کلسترول را کاهش می دهد

آیا می‎‌دانید که خرما دارای کلسترول آزاد است و چربی بسیار کمی دارد؟
وجود چند عدد خرما در رژیم غذایی روزانه شما می‎تواند سطح کلسترول را پایین آورده و حتی در کاهش وزن تاثیر‌گذار باشد. تاثیر فوق‌‎العاده‎‌ی میوه خشک بر کاهش وزن طی تحقیقات متعدد ثابت شده است که یکی از سالم‌ترین روش‎‌ها برای کم کردن وزن می‌‎باشد.
بنابراین اگر قصد کم کردن وزن دارید، مصرف خرما را از همین امروز شروع کنید و آن را در برنامه‌ی غذایی خود قرار دهید.

خرما | پارسیا پخش

سیستم عصبی را تقویت می‌کند

خواص بی نظیر میوه خشک بسیار زیاد است، خرما حاوی پتاسیم و مقداری کمی سدیم است که در حفظ نظم عصبی شما بسیار تاثیر‎گذار است، پتاسیم به کاهش کلسترول کمک می‎‌کند و خطر ابتلا به سکته را کاهش می‌‎دهد.

پروتئین غنی

تحقیقات نشان می‎‌دهد که با اضافه کردن چند عدد خرما به رژیم غذایی خود، از پروتئین زیادی بهره‌مند خواهید شد، خرما یک منبع قوی از پروتئین است که ماهیچه‎‌های ما را قوی می‎‌کند و بدن را سالم نگه‌ می‌دارد. بسیاری از افراد سالم به طور منظم در برنامه‌‎ی غذایی خود از خرما استفاده می‌کنند.

غنی از ویتامین‌ها

خرما حاوی ویتامین‏‌‎هایی مانندB5، B3، B2، B1 و همچنین A1 و C است. اگر در روز تنها چند عدد خرما مصرف کنید، دیگر مجبور نیستید از ویتامین و مکمل‌ها استفاده کنید زیرا نه تنها سلامتی شما را حفظ می‌‎کند، بلکه تغییرات قابل توجهی در سطوح انرژی شما ایجاد می‌شود که با چند روز میل کردن خرما این انرژی را احساس خواهید کرد.
خرما همچنین حاوی قندهای طبیعی مانند گلوکز، ساکارز و فروکتوز است بنابراین به عنوان یک میان وعده عالی و خوشمزه در محل کار، برای تغذیه‌ی فرزندان در مدرسه و عصرانه‌ همراه با چایی می‌‎توانید از خرما استفاده کنید.

خرما | پارسیا پخش

بهبود سلامت استخوان

خرما تاثیرات فوق‎‌العاده‌ای بر روی سلامت استخوان‌‎ها دارد.
این میوه خشک خوش ‌طعم حاوی سلنیوم، منگنز، مس و منیزیم است که تمامی این موارد برای حفظ سلامت استخوان‎‌ها و جلوگیری از پوکی استخوان بسیار مفید است، پیشنهاد می‌شود افراد میانسال روزانه چند عدد خرما را در برنامه‎ی غذایی خود قرار دهند.
فروش عمده میوه خشک در اصفهان شامل انواع میوه خشک از جمله خرمای تازه و با کیفیت بالا است که به فروشگاه‎‌های معتبر توزیع می‌شود.

منبع غنی از آهن

خرما دارای منبع غنی از آهن است، از این رو مصرف آن برای افرادی که از کمبود آهن رنج می‌برند توصیه می‌‎شود.
از علائم کم‌ خونی و کمبود آهن خستگی، تنگی نفس یا درد قفسه سینه است. علاوه بر این برای تصفیه خون مناسب است، استفاده از خرما برای بانوان و خانم‎‌های باردار بسیار سودمند است.

خرمای تازه | پارسیا پخش

کمک به هضم غذا

با توجه به محتوای فیبر بالایی که خرما دارد، مصرف خرما برای کسانی که مشکل یبوست دارند، توصیه می‎‌شود.
خرما، به هضم بهتر غذا کمک می‎‌کند، با توجه به اینکه انواع میوه خشک دارای ارزش غذایی بالایی هستند اغلب افراد، میوه خشک را در برنامه‎‌ی غذایی خود قرار می‌‎دهند.

 کمک به سلامتی و شادابی پوست

وجود ویتامین‌های C و D در خرما از پوست شما مراقبت می‎‌کند و قابلیت ارتجاعی به پوست می‌دهد، علاوه بر این پوست را صاف کرده و مزایای ضد پیری دارد.
اگر از مشکلات پوستی رنج می‎‌برید و به دنبال پوستی شاداب و با نشاط هستید، خرما را در رژیم غذایی خود قرار دهید تا در بلند‌مدت اثرات معجزه‌‎آسای آن را بر روی پوست خود ببینید.

خرما | پارسیا پخش

استفاده از خرما برای پخت انواع شیرینی

میوه خشک شیرین خرما با طعم خوشمزه‌‎ای که دارد، برای میان وعده صبحانه بسیار عالی است.
والدینی که نگران تغذیه‌‎ی فرزندان خود در مدرسه هستند، می‌‎توانند از ترکیب خرما با انواع مغزها به عنوان میان وعده برای فرزندان خود استفاده کنند. خرما انرژی‎ بخش است و ارزش غذایی فوق‎‌العاده‌‎ای دارد که مصرف روزانه‌ی آن، انرژی از دست رفته را باز می‎‌گرداند.
بسیاری از مردم حتی به جای شکر و قند از خرما استفاده می‌کنند.
همچنین خرما را می‌توان به کیک، نان و دیگر شیرینی‌ها اضافه کرد و همراه با چایی و قهوه برای میان وعده و دورهمی‌‎ها میل نمود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *