خواص گلابی خشک

یکی از خواص گلابی خشک درصد فیبر بالای آن است. فیبر یکی از اصلی‌ترین موادی می‌باشد که در گلابی خشک وجود دارد. فیبر دارای عملکرد بسیار بالایی برای بدن است. فیبر به دستگاه گوارش برای هضم بهتر غذا کمک می‌کند و این روند دفع مطلوبی از غذا برای بدن به وجود می‌آورد.

خواص گلابی خشک

خواص گلابی خشک برای بدن عبارت است از:

  1. کاهش وزن
  2. درمان زخم
  3. کنترل دیابت
  4. تقویت حافظه
  5. شادابی پوست

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. کاهش وزن

نقش میوه خشک برای لاغری فوق‌العاده است، گلابی خشک، برای افرادی که داشتن وزن ایده آل یکی از مهم‌ترین خواسته آن‌ها می‌باشد؛ مفید است. گلابی خشک، از در دسته میوه‌های خشک شده کم کالری قرار گرفته است.

مصرف گلابی خشک، احساس سیری وصف ناپذیری را برای بدن به وجود می‌آورد. احساس سیری با مصرف گلابی خشک در بدن، به دلیل وجود فیبر و قند بالا در آن است. فواید میوه خشک برای لاغری را دست کم نگیرید.

ترکیبات دیگری برای گلابی خشک وجود دارد که شامل:

  • ویتامین A ، K، C
  • پتاسیم
  • منیزیم
  • مس
  • فیبر
  • منگنز

نکته

در رابطه فیبر و قند موجود در گلابی خشک و میزان لاغر کردن آن، باید حجم کالری در گلابی خشک را در نظر داشت. گلابی که به صورت تازه مصرف می‌شود؛ درصد کالری کمتری نسبت خشک شده آن دارد. البته میزان کالری گلابی خشک نسبت به طبیعی آن، اندکی افزایش می‌یابد. بنابراین در رابطه با افزایش وزن با مصرف گلابی خشک، نباید نگران بود.

برگه های گلابی خشک

2. درمان زخم

یکی از خاصیت‌های بیشمار گلابی خشک، درمان زخم در بدن می‌باشد. ویتامین C موجود در گلابی خشک، به اصلاح سلول‌های پوستی آسیب دیده کمک زیادی می‌کند. حتی صدمه‌هایی که به رگ بدن در اثر ضربه وارد شده باشد؛ به کمک گلابی خشک ترمیم می‌شود. خواص میوه خشک برای بدن بی‌نظیر است، با خرید میوه خشک از فواید فوق‌العاده‌ی آن استفاده کنید.

3. کنترل دیابت

یکی از بیماری‌هایی که این روز‌ها بیشتر افراد با آن درگیر هستند؛ دیابت می‌باشد. بروز دیابت برای تمامی افراد در سنین‌های متفاوت بروز می‌کند.
برخی از انواع دیابت به صورت ارثی و برخی دیگر از برنامه غذایی نادرست به وجود می‌آیند. گلابی خشک، دارای قند طبیعی و طعم مطبوع و شیرینی را به همراه دارد.

4. تقویت حافظه

مس یکی از ارکان مهم برای تقویت حافظه است؛ از این جهت، درصد بالایی از مس در گلابی خشک دیده می‌شود. مس موجود در گلابی خشک، بر روی سلول‌های عصبی تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد.

علاوه بر این به بالا بردن سطح حافظه و همین طور افزایش سطح یادگیری در افراد کمک شایانی می‌کند. مس تاثیر زیادی بر روی عملکرد سلول‌های عصبی به واسطه نورون می‌باشد.

نورون در مغز، دارای نوع‌های متفاوتی می‌باشد که جدای نوع، کارکرد‌های متفاوتی برای آن وجود دارد. یکی از عملکرد‌های نورون در مغز دریافت پیام است. بنابراین انسان اطلاعات محیط پیرامون خود را به واسطه نورون دریافت می‌کند.

منتقل کردن پیام و عدم انتقال آن نیز در دسته عملکرد‌های نورون در مغز است. هنگامی که یک دستور از مغز به سلول‌های مورد نظر منتقل می‌شود؛ به کمک نورون صورت می‌گیرد. در نتیجه مس موجود در گلابی خشک، به نورون مغز کمک زیادی می‌کند.

برگه های گلابی خشک در سینی

5. شادابی پوست

یکی دیگر از خاصیت‌های بیشمار گلابی خشک، مراقبت و نگهداری از سالم ماندن پوست و مو می‌باشد. نگهداری میوه خشک خیلی راحت است و با خرید این محصول از خواص فوق‌العاده‌ی آن برای پوست و مو بهره‌مند شوید.

برای افرادی که به پوست و مو خود اهمیت می‌دهند؛ مصرف گلابی خشک به شدت توصیه می‌شود. گلابی خشک دارای مقادیر زیادی از ویتامین A می‌باشد. این ویتامین در بدن منجر به تولید بیشتر آنتی اکسیدان می‌کند.

آنتی اکسیدان تولید شده برای بدن، به اصلاح سلول‌های پوستی کمک قابل توجهی می‌کند. حتی از بروز چین و چروک و خط بر روی پوست، در طولانی مدت جلوگیری به عمل می‌آورد. ویتامین A موجود در گلابی خشک، چشم را تقویت می‌کند و مانع بروز بیماری‌های چشمی می‌شود. ریزش مو، که یکی از شایع‌ترین مشکلات برای افراد می‌باشد؛ با مصرف میوه خشک سرشار از ویتامین A درمان می‌شود.

آیا گلابی خشک را در دوران بارداری مصرف کنیم؟

به طور کلی فواید خوردن میوه خشک در دوران بارداری بسیار زیاد است. سقط جنین، یکی از موارد شایع در دوران بارداری است. البته سقط جنین برای تمامی افراد رخ نمی‌دهد. در واقع رژیم غذایی نادرست و استراحت نامطلوب به سقط جنین در ماه‌های اول بارداری کمک می‌کند.

در گلابی خشک، ماده‌ای به نام اسید فولیک وجود دارد که برای درمان کم خونی بسیار مناسب است. وجود اسید فولیک بالا در گلابی خشک، خطر بروز سقط جنین را کاهش می‌دهد. اسید فولیک موجود در گلابی خشک و مصرف آن در دوران بارداری، به تقویت جنین کمک می‌کند.

فولات ماده دیگری که در گلابی خشک موجود است و برای جنین مفید می‌باشد. برای مادران دوران بارداری یکی از مهم‌ترین دوران زندگی آن‌ها می‌باشد.

به همین خاطر، مصرف مواد غذایی سالم و مناسب به قوای بدنی آن‌ها و همین طور رشد مطلوب جنین کمک می‌کند. در زمان بارداری سطح خلق و خوی مادران تا حدودی کاهش پیدا می‌کند. بیشترین دلیل کاهش سطح خلق و خو در دوران بارداری، اختلالات هورمونی در بدن است.

گلابی خشک، یکی از میوه‌های خشک شده است؛ که در آن خاصیت درمانی فراوانی وجود دارد. با این وجود، باید در خوراکی‌هایی که روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنیم؛ مصرف گلابی خشک را فراموش نکنیم. قیمت میوه خشک گلابی مناسب و با خرید این محصول از مراکز و فروشگاه‌های معتبر، از خواص بی‌نظیر آن استفاده کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *