آیا میوه‌های خشک جایگزین خوبی برای میوه‌های تازه هستند؟

انواع میوه‌های خشک شده وجود دارند که از نظر خواص مشابه با میوه‌های تازه هستند و برای تغذیه و سلامتی مفید می‎‌باشند.
اما سوالی که ممکن است برای مطرح شود این است که آیا میوه‌های خشک می‌تواند جایگزین خوبی برای میوه‌های تازه باشند؟

به‎‌عنوان یک قاعده کلی، 20-30 گرم میوه‎‌های خشک می‎‌تواند ارزش 120 گرم میوه‎‌های تازه را حفظ کند و جایگزین خوبی برای میوه‎‌های تازه است.
میوه‌های خشک شده اغلب مواد معدنی و ویتامین‎‌های میوه‎‌ی تازه را به‎ خوبی حفظ می‎‌کنند اما بعضی از ویتامین‌‎ها مانند ویتامین C در اثر حرارت و در طول فرایند خشک شدن ممکن است که از بین بروند.
از این رو لازم است، میوه‎‌های خشک مانند میوه‌‎ها و سبزیجات در بخشی از برنامه‎‌ی روزانه ما گنجانده شوند.
فروش آنلاین میوه خشک در اصفهان این امکان را برای ما فراهم کرده است که از هر کجا که هستیم، میوه خشک دلخواه خود را به میزان موردنظر سفارش دهیم و از خوردن میوه خشک لذت ببریم.

میوه خشک | پارسیا پخشمیوه‎‌های خشک شده به‎ دلیل از دست دادن وزن تا 70٪ طی فرایند خشک شدن، کالری بیشتری از میوه‌‎های تازه دارند.
این امر به‎ عنوان یک مزیت برای میوه خشک محسوب می‌شود، به‎ عنوان مثال، پس از یک روز کاری، میوه‎‌های خشک می‌توانند سریع و به‌ طور کارآمد انرژی از دست رفته ما را بازگردانند، زیرا قند میوه خشک به‎ سرعت جذب سیستم بدن ما می‎‌شود و برخلاف قندهای نوشیدنی و یا آب نبات برای بدن ما مضر نبوده بلکه مواد معدنی مورد نیاز بدن ما تامین می‎‌کند، بنابراین به گفته‎‌ی کارشناسان میوه خشک بخورید تا سرحال شوید و انرژی لازم برای فعالیت‎‌های روزانه را به‎ دست آورید.

میوه‌‎های خشک شده برای افزایش مدت زمان پیاده‌‎روی، فعالیت‌‎های جسمانی و یا دست دادن انرژی که ممکن است در طول یک دوره طولانی مدت ورزش یا خستگی ناشی از فعالیت‎‌های محل کار به ‎وجود آید بسیار مفید هستند.
محتوای فیبر بالا در میوه‎‌های خشک شده برای سیستم گوارشی ما سودمند هستند.

در فصل زمستان، اکثر فروشگاه‌ها دارای میوه‎‌هایی هم‌چون پرتقال، مرکبات، سیب و … هستند.
در برخی از مواقع ممکن است میوه‎ای را برای مصرف بخواهید که در فصل مورد نظر شما وجود نداشته باشد، در این مواقع می‌‎توانید از میوه‌‎های خشک شده استفاده کنید.
میوه‌‎های خشک شده جایگزین خوبی برای میوه‌‎های تازه هستند.

پخش عمده میوه خشکمیوه‌‎های خشک شده در کیک، سس، بستنی و انواع غذاها مورد استفاده قرار می‌‎گیرند. میوه‌‎های خشک را می‎‌توانیم به سالاد، ساندویچ‌‎ها و دسرها مانند پودینگ‌‎ها یا سبزیجات اضافه کنیم.
علاوه‎ بر این به‌ دلیل خواص بالای میوه خشک، پیشنهاد می‌‎کنیم مادران از میوه خشک در رژیم غذایی فرزندان خود استفاده کنند.
مادران می‌توانند با به ‎کار بردن کمی خلاقیت با کمک میوه‎‏‌های خشک طعم‌‎های جدید و جالبی ایجاد کنند.

چه‌ مقدار میوه‌های خشک را در طول یک روز می‎‌توانیم مصرف کنیم؟

میوه‎‌های خشک حاوی کالری بسیار بیشتری نسبت به میوه‌‎های تازه دارند. بنابراین، شما باید به اندازه‎‌ی کافی میوه خشک بخورید و در مصرف آن زیاده‌‎روی نکنید.
توصیه می‌‎شود در طول روز بیش از 100 گرم میوه‌‎های خشک را مصرف نکنید.
به‎ عنوان مثال، ما می‌‎توانیم چهار تا هفت عدد بادام، حدود دو عدد گردو، دو عدد خرما و حدود شش پسته را در یک زمان بخورید.
همچنین توصیه می‎‌شود روزانه قبل از ظهر دوز میوه‌های خشک خود را تنظیم کنید تا انرژی مورد‌نیاز بدن شما تامین شود.

بادام زمینی، بادام، زردآلو، آلو، کشمش، خرما، گردو، و پسته برخی از میوه‌‎های خشک هستند که برای همه افراد و به‌ خصوص برای سالمندان و خانم‌‎های باردار مفید است. بیشتر میوه‎‌های خشک برای دوران بارداری را به‌ صورت خام می‌توان مصرف کرد.
خشک کردن میوه یک راه خوب برای استفاده از میوه‌های اضافی و یک درمان خوشمزه و مقوی است!

میوه خشک | پارسیا پخشبنابراین مادرانی که نگران تغذیه‌ی فرزندان خود در مدرسه هستند، می‌توانند با خشک کردن میوه‌های اضافی در خانه یک میان وعده‌ی سالم برای فرزندان خود تهیه کنند. خشک کردن میوه در خانه و با کمک خورشید آسان است و به تجهیزات خاصی نیاز ندارد.
خشک شدن میوه‌‎ها را از روی ظاهر آن می‌‎توانیم تشخیص دهیم، ظاهر میوه‌‎ها بعد از خشک شدن کمی چروک می‎‌شود و از رطوبت میوه به‌ میزان قابل توجهی کم می‌شود.

چنان‌چه میوه‎‌های خشک را به‌ طور منظم مصرف کنید، تاثیرات آن‌ را بر روی پوست خود احساس خواهید کرد. داشتن پوستی زیبا در افزایش اعتماد به نفس به‎ خصوص در بانوان بسیار تاثیر‎گذار است.
شما ممکن است فکر کنید که گوجه فرنگی فقط یک خوراکی معمولی است اما گوجه یکی از بهترین میوه‌هایی است که در طبیعت وجود دارد.
شما می‏‎توانید به راحتی گوجه فرنگی را خشک کنید و از خشک شده‌‎ی آن برای تهیه‌‎ی غذاهای مختلف استفاده کنید.
پوستی بسیار سالم و درخشان و بدون چروک از نتایج مصرف گوجه فرنگی به‌ صورت روزمره و بعد از یک دوره کوتاه است.
یکی از ساده‌‎ترین روش‌‎ها برای خشک کردن گوجه فرنگی، خشک کردن زیر نور آفتاب است که البته ممکن است دو سه روز طول بکشد.

میوه خشک | پارسیا پخش

گلابی‌ها

گلابی یک میوه بسیار خوشمزه حاوی مس و ویتامین C است که کمک می‌کند تا پوست شما را درخشان و سالم نگه دارد، گلابی خشک شده شیرین‌تر از تازه است و به ‎دلیل نوع قند گلابی که از نوع فروکتوز است، شیرینی آن برای افراد مبتلا به دیابت ضرری ندارد.
گلابی خشک شده توانایی کاهش درد معده را دارد، به‌ طوری که شما کاملا درد معده را فراموش می‌‎کنید. مواد موجود در گلابی برای برطرف کردن ضعف به‌ خصوص در دوران نقاهت بسیار مفید است و به‌ میزان قابل توجهی ناتوانی و ضعف را کاهش می‎‌دهد.
بنابراین یکی از بهترین خوراکی‎‌ها برای افرادی که از کم خونی رنج می‎‌برند، مصرف گلابی خشک شده است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *