میوه خشک را در رژیم غذایی کودکان قرار دهید

هنگامی که شما در مورد اضافه کردن میوه‎‌های خشک به رژیم غذایی خود و اعضای خانواده فکر می‌کنید، قیمت میوه خشک نباید مورد توجه شما قرار بگیرد.
مهم این است که انواع میوه خشک برای سلامت کلی شما و خانواده‌ی شما بسیار مفید است.
میان وعده خوشمزه میوه خشک، یک منبع عالی از انواع ویتامین‌ها و فیبر غذایی سالم است. بنابراین، گنجاندن آن در رژیم غذایی اعضای خانواده یک ایده خوب است.

خواص میوه خشک از میوه تازه متفاوت است و ما باید این واقعیت را قبول کنیم که مزایای آن‎‌ها با هم برابر نیست.
با این حال، هنگامی که به میوه‌های تازه دسترسی نداریم، برای مثال، مانند فصل زمستان که میوه‌‎ی زرد آلو موجود نیست، میوه‎‌های خشک بهترین انتخاب هستند، زیرا آن‌‎ها خواص، ویتامین‌ها و ریزمغذی‌های ضروری بدن ما را تامین می‎‌کنند. انواع میوه‌‎های خشک دارای مواد مغذی، فیبر و آنتی اکسیدان‎‌ها و از جمله پلی‌فنول‌ها هستند که معمولا با بهبود سلامت گوارش، جریان خون بهتر و کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها، همراه هستند.
تحقیقات نشان می‌‎دهد، افزایش مصرف آنتی اکسیدان نه تنها، با کاهش چربی بدن و شکم بلکه با کاهش وزن بدن، حتی بدون کاهش کالری، مرتبط است.

میوه خشک اصفهان

پر مصرف‌‎ترین میوه‌‎های خشک برای کودکان

در اینجا به برخی از پر مصرف‌‎ترین میوه‌‎های خشک که می‎‌توانیم در رژیم غذایی کودکان در حال رشد بگنجانیم، اشاره خواهیم کرد:

  1. کشمش
  2. آلو
  3. خرما

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. کشمش

  • دارای فیبر، پتاسیم، آهن و ویتامین B است
  • شاخص گلیسمی پایین به متوسط دارد
  • شاخص انسولین پایین دارد
  • سطوح بالای کاتچین آنتی اکسیدان
  • منبع خوب کربوهیدرات‌ است

غنی از کربوهیدرات‌ بودن کشمش برای کودکان در حال رشد بسیار موثر است.

2. آلو

  • غنی از فیبر، پتاسیم و ویتامین A و K
  • به بهبود عمل گوارش و مدفوع کمک می‌کند
  • مواد معدنی آلو برای رشد استخوان‌ها موثر است

3. خرما

  • بارگذاری شده با فیبر، پتاسیم و آهن
  • شاخص گلیسمی پایین
  • یکی از بهترین منابع آنتی اکسیدان در میان تمام میوه‌های خشک
  • سلامت قلب را ارتقاء داده و خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می‌دهد
  • منبع منحصر به فردی برای خانم باردار است، طبق برخی مطالعات، خوردن خرما در هفته‌های آخر بارداری برای خانم باردار و زایمان او موثر است.

میوه خشک | پارسیا پخشکودک شما به‌‌‌منظور جسم و روحی قوی و سالم نیاز به تغذیه مناسب دارد. با توجه به اینکه میوه‌‎های خشک مغذی هستند، منطقی است که آن‌‎ها را در رژیم غذایی کودکان خود قرار دهیم. البته این امر اجباری نیست که میوه‎های خشک را در رژیم غذایی فرزندانمان به‎ کار ببریم، اما میوه‌های خشک مزایای بسیار زیادی دارند که بهتر است برای سلامتی کودک دلبند خود از آن‌ها استفاده کنیم
اما باید این نکته را به یاد داشته باشید که میوه‌‎های خشک می‎‌تواند نسبتا سنگین باشند و در مصرف آن‎ها نباید زیاده‌روی کنید.
فروش عمده میوه خشک در اصفهان به سراسر کشور انجام می‌گیرد و ما می‎‌توانیم میوه خشک دلخواه و مورد‌نظر خود را از مراکز معتبر تهیه کنیم.

میوه خشک چه مزایایی دارد؟

مهمترین مزایای میوه خشک عبارتند از:

1. کاهش خطر ابتلا به کم ‎خونی

بسیاری از کودکان، به ‎دلیل اینکه در سن رشد قرار دارند، خطر ابتلا به کم‌خونی در آن‌ها افزایش پیدا می‎‌کند. به ‎دلیل این‌که میوه‎‌های خشک محتوای بالای آهن دارند از این مشکل جلوگیری می‎‌کنند.

2. تسکین یبوست

ممکن است فرزند شما از مشکل یبوست رنج ببرد و سیستم گوارشی او به‎ خوبی کار نکند، میوه‌‎های خشک غنی از فیبر هستند، به‎ طوری که می‌‎توانند یبوست را درمان کنند. اکثر کودکان عاشق آلو و زرد آلو خشک شده هستند و آن هم به ‎دلیل طعم ملس و خوشمزه‎‌ای است که آلو و زردآلوی خشک شده دارد.

3. حفاظت از رادیکال‎‌های آزاد

بسیاری از میوه‌های خشک آنتی اکسیدان‌های قوی دارند، بنابراین از کودکان در مهم‌ترین زمان زندگی که در حال رشد هستند، با وجود رادیکال‎های آزاد محافظت می‎کنند.

علاوه بر این، انواع میوه خشک پر از ویتامین‎‌ها و مواد معدنی است که برای سلامت استخوان و چشم ضروری است. مصرف آن‌ها در طول دوره رشد و به‌صورت منظم باعث می‌شود که کودک شما قوی‎تر و سالم‎تر باشد.

میوه خشک | پارسیا پخشممکن است کودک شما بنا به هر دلیل از خوردن میوه خشک اجتناب کند در این مواقع شما می‌‎توانید از روش‌‎های دیگری استفاده کنید. پودر میوه خشک به همراه گردو و مخلوط کردن آن‎‌ها با شیر بسیار خوشمزه می‌شود.
شما می‌‎توانید با این ترفندها میوه خشک را در رژیم غذایی کودکان خود قرار دهید.
این کار باعث می‎‌شود که از شیر هم در رژیم غذایی کودک خود استفاده کنید، بنابراین انتخاب خوبی برای تغذیه کودک حتی قبل از خواب است.
شما برای مخلوط میوه خشک با انواع مواد غذایی آزادی عمل دارید و طبق ذائقه و سلیقه فرزند خود می‎‌توانید میوه خشک را با مواد غذایی دیگر مخلوط کنید تا فرزند شما به خوردن آن اشتیاق پیدا کند.

چگونه میوه‌های خشک را نگهداری کنیم؟

پخش عمده میوه خشک باید به گونه‌ای انجام گیرد تا به میوه‎‌های خشک هیچ‌گونه آسیبی وارد نشود تا هنگام خرید بتوانیم برای مدت‎‌های طولانی میوه خشک را نگهداری کنیم.
لطفا توجه داشته باشید چنان‌چه میوه‎‌های خشک بسته‌بندی شده را از فروشگاه خریداری می‎‌کنید، به تاریخ انقضای آن دقت کنید، در این صورت میوه‌‎های خشک را می‌‎توانیم برای ماه‌ها نگهداری کنیم.

برای تشخیص این‎که آیا میوه‎‌های خشک خراب شده‌‎اند یا نه، به حواس خود اعتماد کنید. بوی ناخوشایند و طعم غیر‌طبیعی، نشانه‎‌هایی از فساد میوه خشک است.

برای تمدید عمر مفید میوه‌های خشک شده خود، آن‎‌ها را در ظروف درب‎ دار محکم (ترجیحا نه فلزی) در یک مکان تاریک سرد قرار دهید. یخچال و فریزر برای نگهداری از میوه‎‌های خشک مناسب هستند.
میوه خشک استوایی در اصفهان طرفدار زیادی دارد و اغلب کودکان از طعم بی‌نظیر میوه خشک استوایی لذت می‌‎برند. چنین دوره نگهداری طولانی مدت میوه خشک به شما اجازه می‌دهد تا به‌ طور عمده خرید کنید.

میوه خشک | پارسیا پخش

چگونه میوه‌‎‎های تازه را خشک کنیم؟

با رعایت نکات زیر می‎‌توانیم میوه‎‌ها را در خانه خشک کنیم.

انتخاب میوه‎‌های رسیده (یا کمی بیش از حد رسیده) میوه‌های سالم و بدون مشکل.

میوه‌ها را در آب سرد بشویید.

با قطعات منظم میوه‌‎ها را برش دهید.

کندن پوست میوه‌‎های تازه.

این مرحله کاملا اختیاری است زیرا تمام این میوه‌ها می‌توانند با پوست خشک شوند، اما با حذف پوست میوه‎‌ها فرایند خشک شدن سریع‌‎تر انجام می‌شود.

قطعه برش داده شده را در آب سرد با آب‌لیمو برای مدت 10 دقیقه خیس کنید.

سپس آن‌ها را از مخلوط آب و آب‌لیمو خارج کرده و با یک حوله خشک کنید.

فر را در دمای 130 تا 160 درجه فارنهایت تنظیم کنید.

قطعات میوه را در ظرف فر قرار دهید تا میوه‌‎ها خشک شوند.

هنگامی که میوه‌ها خشک می‌شوند (معمولا بین 6 تا 12 ساعت بسته به نوع میوه طول می‌کشد)، آن‌ها را در یک ظروف شیشه‌ای یا پلاستیکی قرار دهید.

استفاده از میوه‌های خشک متعدد و متنوع است. شما می‌توانید آن‌ها را به‌عنوان یک میان وعده بخورید یا به سالاد، نان و بسیاری از غذاهای دیگر اضافه کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *