مراحل آماده‎سازی میوه‎های خشک

به دلایل بسیاری، میوه‎‌های خشک به یک میان وعده مهم تبدیل شده‌اند. برای تهیه‎‌ی میوه خشک با کیفیت، مراحل آماده‎‌سازی میوه‎‌های خشک باید به درستی و طبق استاندارهای لازم، انجام شود.
زیرا به راحتی قابل حمل هستند، نیازی به یخچال ندارند، برای مدت زمان طولانی نگه داشته می‎‌شوند، همچنین بسیار سالم هستند و مزایای میوه‎‌های تازه را حفظ می‎‌کنند.
تولید میوه خشک در اصفهان طبق استادارهای جهانی و در بسته‎‌بندی‌‎های قابل حمل تهیه می‌شود. بنابراین با خرید میوه خشک اصفهان به راحتی می‌توانیم میوه خشک دلخواه خود را در مسیرهای رفت و آمد، مترو، سرکار و … میل کنیم و انرژی از دست رفته خود را با خوردن چند عدد میوه خشک مجددا به دست آوریم.

مراحل آماده‎سازی میوه‎های خشک

ابتدا لازم است میوه‎‌ها را بشورید و خشک کنید. بسته به دستور‎العمل و نوع میوه باید اقدام به خشک کردن میوه کنید.
در صورت لزوم پوست میوه را بکنید و دانه‎‌ها و یا خرابی‌‎های میوه را حذف کنید.
رعایت این نکات موفقیت در خشک کردن میوه را تضمین می‌کند:

قطعه‌‎ی میوه نباید بیش از حد ضخیم و یا خیلی نازک باشد. اندازه مناسب برای برش سیب، گلابی و یا میوه‎‌های مشابه، ½ اینچ است.
بیش از حد نازک کردن میوه‌‎ها باعث می‌شود میوه‌های خشک شده، بیش از حد ترد شوند و بیش از حد ضخیم کردن قطعات میوه  منجر می‌شود که وسط میوه بیش از حد نرم بماند.

پخش عمده میوه خشکاطمینان حاصل کنید که برش میوه‎‌ها حتما به یک اندازه باشند.
اگر برخی از برش‎‌ها ضخیم‌‎تر و یا نازک‎‌تر باشند، قطعات میوه‎‌های خشک شده با یکدیگر هماهنگ نیستند.

آیا تا به حال فکر کرده‎‌اید چرا بسیاری از میوه‎‌های خشک در سوپر مارکت‌‎ها و فروشگاه‎‌های معتبر خوش رنگ هستند و رنگ خود را به درستی حفظ می‌‎کنند؟

زیرا قطعات میوه‎‌های تازه را با فرو بردن در آبلیمو و یا در ترکیب 2 قاشق غذا خوری اسید اسکوربیک مخلوط با یک چهارم آب قرار می‌‎دهند تا رنگ آن‎‌ها در پروسه‌‎ی خشک شدن به خوبی باقی بماند.

میوه را می‎‌توانید بدون دستگاه میوه خشک کن به راحتی خشک کنید.

سیب

سیب را در اندازه‎‌های یکسان ورقه ورقه کنید تا به مدت چند ساعت در درجه حرارت 200 درجه سانتی‌گراد در فر قرار بگیرد، تا به خوبی خشک شود.
تکه‌های سیب خشک را می‎‌توانید به عنوان یک میان‎ وعده‌‎ی خوشمزه میل کنید، هم‌چنین می‎‌توانید از ترکیب سیب خشک شده با دسر و کیک، خوراکی خوشمزه‎‌ای برای یک دورهمی تهیه کنید.

زردآلو

شما می‎‌توانید از همان روش سیب برای خشک کردن زردآلو استفاده کنید، اما به دلیل اندازه کوچکتر زردآلو، به زمان پخت کمتری نیاز دارند. زردآلو خشک برای تهیه‌‎ی هر نوع کیک و دسری عالی است.

میوه خشک | پارسیا پخشموز

موز خشک شده یک خوراکی خوشمزه است که طرفدار بسیار زیادی دارد، میوه خشک استوایی در اصفهان طبق استاندارهای بین المللی و با دستگاه‎‌های پیشرفته تولید می‎‌شود.
اما می‌توانیم در خانه موز خشک خانگی داشته باشیم.
کافی است قطعات موز را به آبلیمو آغشته کنیم و در فر با درجه حرارت 200 درجه‎‌ی سانتی‌گراد برای چند ساعت قرار دهیم.
میکس موز خشک شده با میوه‎‌های خشک دیگر، ترکیب خوشمزه‎‌ای می‎‌شود.

زغال اخته

انواع زغال اخته‌‎های کوچک را می‌توانیم با عسل به عنوان طعم دهنده (اختیاری) پوشش داده و در فر با دمای 225 درجه سانتی‎گراد برای حدود 2 ساعت قرار دهیم و از طعم منحصر به فردی که دارد لذت ببریم.

برش‌های مرکبات

مرکبات را باید به قطعات یکسان برش داده و در فر با دمای 200 درجه سانتی‎‌گراد قرار دهید.
برای مزه‌‎دار کردن مرکبات می‎‌توانید از مقداری شکر برای خوش طعم کردن میوه خشک استفاده کنید.
برش‌های مرکبات طعم بی‌نظیری به دسرها و کیک‎‌ها می‎‌دهد.میوه خشک | پارسیا پخش

کیوی

شما می‌توانید کیوی را به روش سایر میوه‎‌های دیگر خشک کنید، ولی بهتر است برای خشک کردن کیوی، پوست آن را جدا کنید تا طعم و مزه‎‌ی بهتری پبدا کند. سپس برش‎‌های یکسان زده و مراحل خشک کردن میوه خشک را مانند میوه‎‌های دیگر طی کنید.
میوه‌های خشک را جایگزین تنقلات مضر کنید و با مصرف انواع میوه‎‌های خشک شده، ویتامین‌ها و انواع مواد معدنی موردنیاز بدن خود را دریافت کنید.

گلابی

گلابی را می‌توان به روش سیب خشک کرد، لازم است در ابتدا گلابی‌‎ها را برش یکسان داده و سپس به مدت چند ساعت در درجه حرارت 200 درجه سانتی‌گراد در فر قرار دهید تا به خوبی خشک شوند و از خوردن خوراکی خوشمزه میوه خشک به عنوان یک میان وعده‌‎ی سالم و در دورهمی‎‌های دوستانه لذت ببرید.

توت فرنگی

توت فرنگی خشک بسیار خوشمزه است. توت فرنگی خشک را می‏‎توانیم فقط ظرف چند ساعت آماده کنیم.
کافی است فرنگی‎‌های شسته شده را به مدت حدود 4 ساعت در درجه حرارت 200 درجه قرار دهید. توت فرنگی خشک شده از خوراکی‌های خوشمزه و مورد علاقه‌ی بسیاری از کودکان است.
مادران می‌توانند به راحتی و با کمی خلاقیت، با توت فرنگی خشک شده خوراکی‌های خوش طعم و بی‌نظیری تهیه کنند.
پخش عمده میوه خشک به سراسر کشور و فروشگاه‌‎های معتبر دسترسی ما به انواع میوه‌های خشک شده تازه و مرغوب را راحت کرده است.

میوه خشک | پارسیا پخشیکی از میوه‌های شیرین و خوشمزه هلو خشک شده است. هلو انتخاب مغذی و مفیدی برای کودکان است.
هلو 34 درصد نیاز روزانه به ویتامین A و 18 درصد آهن روزانه را تامین می‎کند، همچنین منبع خوبی از پتاسیم، نیاسین و مس است.
با خرید اینترنتی میوه خشک، می‌‎توانید سریع‌‎ترین و کم هزینه‎‌ترین شیوه ممکن برای تهیه میوه خشک را انتخاب کنید. فروش آنلاین میوه خشک در اصفهان شرایطی را برای شما فراهم می‌کند تا در کمترین زمان، میوه خشک دلخواه خود را سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید.

تمشک خشک شده دارای بالاترین سطح آنتی‎اکسیدان در میوه‎‌هاست. تمشک بافت نرمی دارد و  یک منبع غنی از مواد مغذی، مواد معدنی و ویتامین‌هایی است که برای سلامتی ضروری هستند. تمشک کم کالری بوده و فیبر رژیمی بالایی دارد.

وقتی میوه خشک می‌شود، حدود ¾ آن کاهش می‌یابد. با این حال، مواد مغذی میوه‌ی تازه در فرایند خشک شدن از بین نم‌ی‎رود.
به برخی از میوه‌های خشک شده شکر اضافه می‌شود، اما بعضی از میوه‎‌های تازه به سادگی و بدون مواد افزودنی یا نگهدارنده خشک می‌شوند.

چگونه میوه‎های خشک با کنترل وزن ارتباط دارند؟

افرادی که در وعده‌های غذایی خود از میوه بیشتر استفاده می‌‎کنند، وزن کمتری دارند.
پزشکان توصیه می‌‎کنند، دو وعده میوه در روز مصرف کنید، میوه‌های خشک راهی ساده برای کاهش وزن هستند.
میوه‌‎های خشک شده، یک منبع عالی از آنتی‎اکسیدان‌ها هستند، تحقیقات جدید نشان می‎‌دهد، افزایش مصرف آنتی‎اکسیدان‌ها در کاهش وزن بدن، کاهش چربی و کم شدن چربی شکم تاثیر‎گذار است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *