درمان طبیعی با مصرف میوه خشک

میوه‌های خشک شده، مانند کشمش، آلو، زردآلو و انجیر، برای قرن‌ها استفاده می‌شدند. شواهد خشک کردن میوه‌ها به عنوان وسیله‌ای برای حفظ میوه‌ها برای مصرف و برنامه‌های کاربردی مختلف به 12000 سال قبل از میلاد می‌رسد، انواع میوه‎ها با نور خورشید خشک می‌شدند. امروزه برای خشک کردن میوه‌های سنتی از قبیل خرما ،به، آلو، کشمش، زردآلو، هلو، سیب و گلابی روش‌های مشابه با استفاده از نور خورشید یا گرما با حداقل پردازش و افزودنی‌های مجاز استفاده می‌شود. درمان طبیعی با مصرف میوه خشک، یک روش ساده برای پیشگری از بیماری ‎است. بهتر است طبق یک برنامه مشخص میوه خشک میل کنیم.

میوه‌های خشک شده مانند زغال اخته، گیلاس، توت فرنگی و انبه قبل از خشک شدن با استفاده از قند، کنسانتره آب میوه یا نگهدارنده‌هایی مانند سولفیت‌ها مزه‌دار می‌شوند.
به طور کلی FDA معتقد است که سولفیت‌ها برای حفظ رنگ و طراوت در میوه‌های خشک شده به به کار می‌روند، اما برخی از مشتریان ممکن است از وجود سولفیت‌ها نگران باشند، بنابراین توصیه می‌شود که برچسب‌ها را بخوانند.
تولید میوه خشک در اصفهان مطابق با استانداردهای جهانی تولید و از میوه‌های مرغوب و تازه تهیه می‌شود.پخش عمده میوه خشک

روش‌های مدرن خشک کردن میوه

پیشرفت‌های تکنولوژی منجر به روش‌های خشک کردن جایگزین شده است که از خشک کردن خورشید کارآمدتر می‌باشند و تمام مواد مغذی و املاح میوه‌های تازه حفظ می‌شود.
مدت زمان خشک کردن با خورشید طولانی‌تر است. اگر درجه حرارت به اندازه کافی گرم نباشد و اگر درجه حرارت خیلی زیاد باشد، ممکن است، تمام مواد مغذی میوه حفظ نشود.
روش‌های مدرن خشک کردن میوه شامل خشک شدن اسمزی، یک روش کم آبیاری نسبی است که نیاز به انرژی کمی دارد، اما اجازه می‌دهد تا خشک شدن کارآمدتر باشد.
خشک کردن خلاء، که از گرمای کم استفاده می‌کند.
خشک کردن اجاق مایکروویو، که از امواج الکتریکی برای کاهش زمان خشک کردن استفاده می‌شود.
میوه خشک اصفهان با بهترین روش تولید می‌شود و طرفداران زیادی دارد.

مصرف میوه‌های خشک شده

مصرف میوه‌های خشک شده به جای میوه‌های تازه یک روش منطقی برای پاسخگویی به نیازهای تغذیه‌ای روزانه‌ی بدن و یک روش راحت و سریع برای جذب مواد مغذی است.
بعضی از افراد میوه‌های خشک شده را مصرف نمی‌کنند، زیرا معتقدند مقدار قند و چربی آن‌ زیاد است، در حالی که اینطور نیست. قندهای موجود در میوه‌های خشک شده و تازه یکسان هستند.

انبه خشک | پارسیا پخشاز آن‌جا که آب میوه طی فرایند خشک شدن کم می‎شود، احساس می‌کنید که کمتر غذا می‌خورید، اما در حقیقت شما یک مقدار مساوی یا بیشتر از میوه‌های تازه مواد مغذی دریافت می‌کنید. پخش عمده میوه خشک به سراسر فروشگاه‌های کشور، دسترسی به انواع میوه خشک را آسان و ساده کرده است.
مزایا زیادی برای انواع میوه‌های خشک شده وجود دارد. گریپ فروت خشک شده یک آیتم محبوب می‌باشد که برای بدن بسیار سالم است.
دیگر میوه‌های محبوب عبارتند از زردآلو، گلابی، آلو، پاپایا، آناناس، هلو، توت فرنگی، موز و … .
پزشکان توصیه می‌کنند میوه خشک بخورید تا سرحال شوید و دلیل آن هم مزایای فوق‌العاده‌ای انواع میوه خشک است.

میوه خشک یک میان وعده‌ی مناسب برای دورهمی‌ها

میوه خشک خانگی تهیه کنید و روی یک سینی که حاوی میوه‌های مختلفی است، قرار دهید و از مهمان‌های خود پذیرایی کنید.
یک روش دیگر، انتخاب سینی‌های میوه خشک به صورت آنلاین است. فروش آنلاین میوه خشک در اصفهان شرایط خوبی را برای شما فراهم کرده است تا بدون نگرانی و از هر کجا که هستید، بدون اتلاف وقت، میوه خشک دلخواه خود را خریداری کنید. هنگامی که سفارش میوه خشک می‌دهید، گزینه‌های گوناگونی برای خرید وجود دارد، که با توجه به سلیقه‌ای و بودجه‎ای که دارید، می‌توانید مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.
قطعا خانواده و مهمانان این گزینه سالم را دوست دارند و از آن استقبال می‌کنند. همانطور که به فصل تعطیلات نوروز نزدیک می‌شویم، میوه‌ خشک یک راه عالی و ویژه برای هدیه دادن است.

پرتقال خشک | پارسیا پخشمیوه خشک یک درمان طبیعی لذیذ و خوشمزه است که هر کجا که باشید (محل کار، مدرسه، باشگاه، پیاده‌روی و …) می‌توانید، میوه خشک دلخواه خود را مصرف کنید. میوه خشک شده قطعا به شما کمک می‌کند تا سالم و شاد باشید.

میوه‌های خشکی که پتاسیم دارند

میوه‌های تازه و خشک در رژیم غذایی روزانه شما نقش مهمی دارند. زیرا یک راه سالم برای به دست آوردن انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی کلیدی بدن است که برای سلامت ضروری است.  یکی از انواع مواد معدنی موجود در میوه‌‎ی خشک شده، پتاسیم است. پتاسیم یک ماده مغذی ضروری است، زیرا نقش مهمی در حفظ سلامت عضلات و قلب را بازی می‌کند و به حفظ تعادل مایعات سالم بدن کمک می‌کند.
این ماده معدنی عضلات شما را سالم نگه می‌دارد و ضربان قلب و فشار خون را تنظیم می‌کند.

اگر وضعیت قلب یا کلیه شما مشکل داشته باشد، ممکن است پزشک رژیم کم پتاسیم را توصیه کند.
کلیه‌ها مسئول نگه داشتن پتاسیم در بدن هستند. اگر کلیه‌ها درست کار نکنند، ممکن است در دریافت پتاسیم با مشکل روبه‌رو شویم.

هم‌چنین اگر پتاسیم بیش از حد در خون باشد، سبب توقف قلب می‌شود یا ضربان قلب را نامنظم می‌کند. موز خشک شده یکی از پرطرفدارترین منابع پتاسیم می‌باشد، میزان پتاسیم موز خشک شده 422 میلی‌گرم در هر وعده می‌باشد.

موز خشک | پارسیا پخشزردآلو خشک در هر وعده 514 میلی‎گرم پتاسیم دارد. زردآلو خشک  شده را می‌توانیم به انواع دسرها، کیک‎ها و سالادها اضافه کنیم.
کیوی، میوه سبز پر جنب و جوش حاوی دوز سالم پتاسیم است. یک فنجان کیوی خشک شده حاوی 562 میلی‌گرم پتاسیم می‌باشد. کیوی خشک شده طعم خوبی به سالاد میوه‌ای استوایی می‌دهد. همچنین ترکیب کیوی خشک شده با غلات صبحانه یک خوراکی خوشمزه برای کودکان است.
یکی دیگر از میوه‌های گرمسیری که حاوی پتاسیم است، انبه می‎باشد.
انبه خشک شده، حاوی 564 میلی‎‏گرم پتاسیم است، همچنین ویتامین C و ویتامین A بدن را تامین می‌کند.
ترکیب انبه‌ی خشک شده نیز با بلغور و جو دوسر یک سالاد خوشمزه و خوش طعم می‌شود. میوه‌های خشک پتاسیم بالا شامل زردآلو، موز، طالبی، انبه، شلیل، پرتقال، پایاپا، آلو، کشمش و … هستند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *