هر آن‌چه در مورد میوه خشک باید بدانیم

اطلاعات در مورد میوه های خشک بسیار متناقض است. بعضی‎‌ها می‎‌گویند میوه خشک یک غذای مغذی و میان وعده سالم است. در حالی که عده‌‎ای مصرف میوه‎‌ی تازه را ترجیح می‎‌دهند.
اما آن‌چه که در مورد میوه خشک وجود دارد و طبق تحقیقات مختلف به اثبات رسیده است، تاثیر مثبت میوه خشک بر روی سلامت جسم و روان است. به‎طوری که محققان اعتقاد دارند نه تنها سلامت جسمانی بلکه سلامت روان با خوردن میوه خشک تضمین می‎‌شود.

میوه خشک شده، میوه‌‎ی تازه‎‌ای است که تقریبا تمام محتوای آب خود را از طریق روش‌های خشک کردن از دست داده است. تولید میوه خشک در اصفهان طبق اصول استاندارد و با میوه‎‌های تازه تولید می‌شود. روش‌های مختلفی برای تولید میوه خشک وجود دارد تا میوه‌‎های خشک تازه به‌ دست مشتریان برسد.

شایع‎‌ترین نوع میوه خشک کشمش است، البته انواع دیگر میوه‎‌های خشک نظیر، سیب خشک شده، زردآلوی خشک شده، موز خشک شده، آناناس خشک شده و… در دسترس هستند که هر کدام طرفداران خاص خود را دارند.

میوه‌‎های خشک را برای مدت زمان طولانی‌‎تر از میوه‌‎های تازه می‎‌توانیم حفظ کنیم. بنابراین در فصل‌های از سال که میوه‎‌ی تازه مورد‎نظر ما وجود ندارد، می‎‌توانیم از میوه‎‌های خشک شده استفاده کنیم.

آناناس خشک | پارسیا پخش در میوه‎‌های خشک شده بیشترین حجم آب از بین می‎‌رود. میوه‎‌ی خشک شده با مواد مغذی، فیبر و آنتی اکسیدان‎‌ها فراوانی که دارد، شناخته شده است. هم‎چنین آن‎‌ها بسیار مغذی هستند. چند عدد میوه خشک حاوی مقدار مشابه مواد مغذی میوه تازه در مقیاس کوچک است.
با این حال، چند استثنا وجود دارد. به عنوان مثال، هنگامی که میوه خشک می‌شود، محتوای ویتامین C به‌ طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.
انواع مختلف میوه‌‎های خشک معمولا حاوی مقدار زیادی فیبر و یک منبع عالی از آنتی اکسیدان‎‌ها، به ‎ویژه پلی‎فنول‎‌ها هستند. آنتی‎اکسیدان‎‌های پلی فنول با مزایای بهداشتی مانند جریان خون بهبود یافته، سلامت جسمی بهتر، کاهش آسیب اکسیداتیو و کاهش خطر بسیاری از بیماری‎‌ها همراه هستند.

مطالعات متعدد نشان داده است افرادی که میوه‌‎های خشک را به‌ صورت منظم می‎‌خورند کم‎تر وزن اضافه می‌‎کنند و مواد مغذی بیشتری در مقایسه با افرادی که میوه‎‌های خشک نشده را مصرف می‌‎کنند، دریافت می‎‌کنند.
میوه‌های خشک شده کالری و قند نسبتا زیادی دارند. میوه‎‌های خشک شده معمولی حاوی 38-66٪ قند هستند و خوردن بیش از حد آن‎‌ها ممکن است سبب افزایش وزن و مشکلات مختلف سلامتی شود، بنابراین بهتر است در خوردن  انواع میوه‎‌های خشک افراط نکنیم.
به‎ همین دلیل، میوه‎‌های خشک باید فقط با مقادیر کم، ترجیحا همراه با سایر مواد مغذی مصرف شوند.

میوه خشک همچنین منبع خوبی از ترکیبات گیاهی است، بنابراین اکثر افرادی که از رژیم غذایی گیاهی پیروی می‎‌کنند، در برنامه‎‌ی غذایی خود میوه خشک و آجیل را می‎‌گنجانند.
خوردن میوه‌‎های خشک شده به افزایش مصرف مواد مغذی و کاهش خطر ابتلا به چاقی مرتبط است.

آلو خشک | پارسیا پخش شکر اضافه شده به میوه‎‌های خشک اثرات مضری بر روی سلامت می‎‌گذارد و افزایش خطر ابتلا به چاقی را به ‎دنبال دارد. از این رو مواد و اطلاعات موجود در بسته‌‎بندی میوه‌‎ی خشک را حتما بخوانید.

کشمش دارای شاخص گلیسمی پایین تا متوسط ​​و شاخص انسولین کم می‌‎باشد، به این معنی که کشمش موجب افزایش شدید قند خون و یا سطح انسولین پس از غذا نمی‌‎شود.
حقایقی در مورد کشمش نشان می‌‎دهد که این خوراکی خوشمزه و خوش‌ طعم جایگزین خوبی به جای قند برای افرادی است که به دیابت مبتلا هستند.

مطالعات نشان می‎‌دهد که خوردن کشمش می‏‎تواند:

  • فشار خون را پایین آورد.
  • کنترل قند خون را بهبود بخشد.
  • کاهش شاخص‎‌های التهابی و کلسترول خون.
  • کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری قلبی

در بین انواع میوه های‏ خشک، آلو یکی از ثروتمندترین منابع آنتی‎اکسیدان‎‌ها به‎ شمار می‌‎رود که باعث کاهش آسیب اکسیداتیو در بدن می‌‎شود.
آلوهای خشک شده بسیار مغذی هستند و غنی از فیبر، پتاسیم، بتا کاروتن (ویتامین A) و ویتامین K می‎‌باشند.
آلوی خشک شده غنی از مواد معدنی به نام بور است که می‎‌تواند به مبارزه با پوکی استخوان کمک کند.
آلوی خشک شده به‎ دلیل فیبر و محتوای سوربیتول دارای اثر ملال آور طبیعی است. بنابراین خوردن آن برای افرادی که دچار مشکل یبوست هستند توصیه می‎‌شود.
آلوی خشک شده از میوه‌‎های خشک مورد علاقه‎ کودکان است و از آن‌ جایی که مصرف آن برای کودکان مفید است، می‎‌توانیم میوه خشک را در رژیم غذایی کودکان قرار دهیم.

آلو خشک | پارسیا پخش موز یک غذای مغذی غنی از پتاسیم، فیبر، ویتامین‌‎ها و مواد معدنی ضروری است. برای تولید موز خشک شده، قطعات موز را با دستگاه‎‌های پیشرفته خشک می‌‎کنند.
یک تکه موز دارای 147 کالری است. فیبر موجود در موز خشک شده سبب می‎‌شود، سیستم گوارش شما به درستی کار کند، بنابراین احتمال ابتلا به یبوست کاهش پیدا می‌‎کند.
خوردن مواد غذایی با فیبر بالا خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت نوع 2 را کاهش می‌‎دهد.

موز تازه حاوی 422 میلی گرم پتاسیم است، اما میزان پتاسیم موز خشک شده کم‎تر است. چند تکه از موز خشک شده 152 میلی‌‎گرم پتاسیم بدن را تامین می‎‌کند.
پتاسیم، یک ماده‎‌ی معدنی است که موجب تنظیم ضربان قلب و بهبود عملکرد عضلات می‎‌شود. همچنین مواد معدنی موجود در موز خشک شده نقش مهمی در سلامت دستگاه گوارش و اسکلت بدن دارد. بدن ما هر روز به میزان 4،700 میلی گرم پتاسیم نیاز دارد.
فروش عمده میوه خشک در اصفهان و سراسر کشور وجود دارد، چنان‎ چه که به‌ صورت منظم از میوه‎‌های خشک شده استفاده می‎‌کنید، به‌ صرفه است که میوه‎‌ی خشک را به صورت عمده تهیه کنید.

سیب‎‌های خشک شده منبع مواد مغذی ضروری برای سلامت بدن هستند و به رژیم غذایی سالم کمک می‎‌کنند.

سیب خشک | پارسیا پخش سیب‎‌های خشک شده همچنین منبع ویتامین‎‌هایی هستند که سلامت شما را بهبود می‌بخشند. سیب حاوی ویتامین‎‌های C و A است که پوست و استخوان‎‌ها را قوی و سالم نگه می‎‌دارد.
سیب‎ خشک شده حاوی چندین ویتامین B است که به‌ طور کلی از متابولیسم شما حمایت کرده و کبد و پوست را تغذیه می‌‎کند.
مصرف ویتامین B-6 و B-5 به شما کمک می‎‌کند تا انتقال ‎دهنده‎‌های عصبی، مواد شیمیایی مورد‌نیاز برای عملکرد مغز را به‎ خوبی انجام دهند.
سیب‎های خشک شده شامل مواد معدنی از جمله مس، منگنز و سلنیوم می‎‌باشند.
خوشبختانه پخش عمده میوه خشک به نقاط مختلف، تهیه‎‌ی انواع میوه خشک را آسان کرده است.

در بین روز و پس از خستگی‌‏‎های یک روز کاری میوه خشک شده می‌‎تواند انرژی از دست رفته‎‌ی ما را بازگرداند. مطمئنا میوه‌‎ی خشک بسیار سالم و مغذی‌تر از چیپس یا شکلات و … است، بنابراین میوه خشک یک انتخاب سالم برای میان وعده در طول روز است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *