خواص میوه خشک برای بانوان باردار 

خواص میوه خشک برای بانوان باردار به قدری زیاد است که می‌توان به صورت روازنه آن‌ها را در وعده‌های غذایی خود قرار دهد. این کار باعث خواهد شد که ویتامین‌های مورد نیاز به بدن مادر و کودک به خوبی تامین گردد.

در نتیجه سلامتی مادر و جنین نیز تضمین خواهد شد. اگر شما نسبت به مواد مغذی که در درون میوه‌های خشک وجود دارد شک دارید و فکر می‌کنید که مواد مغذی که در درون میوه تازه وجود دارد بیشتر است. بهتر است نگران این موضوع نباشید؛ زیرا مواد مغذی که در میوه تازه وجود دارد.
در واقع همان میزان در میوه‌های خشک شده نیز وجود دارد. این احساس نگرانی که در شما وجود دارد به دلیل این است که مقدار آبی که در میوه تازه وجود دارد که خشک می‌شود و ابعاد میوه تغییر می‌کند و شما به دلیل این تغییرات ظاهری احساس می‌کنید که میوه تازه دارای مواد مغذی‌تری نسبت به میوه خشک شده می‌باشد در صورتی که این تصور درست نیست.

در اصل موضوعی که وجود دارد کالری میوه‌های خشک است، در واقع آن میزان مساوی یا حتی مقدار بیشتری نسبت به میوه تازه می‌باشد و شما می‌توانید با استفاده از مواد مغذی به انواع ویتامین‌ها این ویژگی‌های بسیار خوب را به بدن خودتان برسانید.
میوه‌های خشک و یا آجیل‌ها یکی از انتخاب‌های بسیار مناسبی است که شما می‌توانید برای میان وعده خودتان از آن استفاده کنید و به جای اینکه از تنقلات با کالری بالا استفاده کنید از این نوع میوه‌های خشک استفاده کنید و مواد مورد نیاز بدن خودتان را تأمین کنید.

میوه‌های خشک طعم‌های بسیار عالی و جذابی دارند که به دلیل اینکه دارای قندهای طبیعی هستند می‌توانند به عنوان یک منبع بسیار ضروری برای بدن به حساب بیایند، از مراکز معتبر فروش میوه خشک انواع مختلف میوه‌های خشک را با قیمت مناسب تهیه کنید.

میوه خشک

شما باید به صورت روزانه‌ ترکیبی از بادام، پسته، خرما، کشمش و سایر میوه‌‎های خشک مصرف کنید تا بتوانید سلامت جسم و روان خودتان را به دست بیاورید و بدانید که استفاده از میوه خشک در واقع یک استفاده ضروری برای بدن شما می‌باشد.
خواص بی نظیر میوه خشک عالی است، میوه‌های خشک یک منبع بسیار عالی از پروتئین، ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر رژیمی هستند و علاوه بر اینکه یک طعم بسیار عالی و خوشمزه‌ای دارند خواص درمانی بالایی نیز دارند که زمانی که شما از میوه‌های خشک استفاده می‌کنید می‌توانید بسیاری از بیماری‌ها را درمان کنید.

مصرف میوه‌های خشک برای بانوان باردار

فواید خوردن میوه خشک در دوران بارداری فوق‌العاده است، در واقع می‌توان گفت که یکی از شایع‌ترین مراحلی که برای زندگی یک بانو وجود دارد بارداری می‌باشد. اینکه کودک در حال رشد در بدن یک انسان وجود داشته باشد در واقع یک برکت و معجزه از طرف خداوند می‌باشد که این مرحله از زندگی برای هر خانمی دارِ ظرافت و حساسیت‌های خاصی می‌باشد پس خانم‌های باردار برای اینکه بتوانند از سلامتی خودشان و فرزندان خودشان در این دوره محافظت کنند باید از رژیم غذایی مناسبی استفاده کنند تا بتوانند مواد مغذی مورد نیاز کودک خودشان را که برای رشد به آن نیاز دارد و آن برسانند و هم اینکه بتوانند بدن خودشان را نیز مقوی کنند تا بتوانند به خوبی از بدن کودک نیز محافظت کنند.

رژیم غذایی مناسب که در این دوره بسیار مهم می‌باشد و شما باید به آن توجه داشته باشید این است که باید تمامی پروتئین‌ها و ویتامین‌ها و همچنین مواد معدنی لازم را نیز برای رشد کودک داشته باشد تا بتواند انرژی مناسب را از بدن مادر دریافت کند و به خوبی رشد کند. استفاده از میوه‌های خشک منبع آلی و سالم می‌باشد که شما می‌توانید مواد مغذی دریافت کنید پس بهتر است حتماً آن را در رژیم روزانه غذایی خودتان بگنجانید.

یک بانوی باردار در واقع 50 درصد نسبت به موارد عادی خون بیشتری در بدن دارد بنابراین برای تولید هموگلوبین خون خودش نیاز به آهن بیشتری دارد پس ضروری است که مادران در این دوران مصرف مناسبی از آهن داشته باشند زیرا اگر کمبود آهن در بدن نوزاد و مادر وجود داشته باشد وزن نوزاد در هنگام تولد بسیار کاهش پیدا می‌کند و باعث زایمان زودرس و حتی مرگ و میر در نوزاد می‌شود.

میوه خشک

مادر باردار در روز به صورت متوسط به 38 میلی گرم آهن نیاز دارد که استفاده از انواع میوه خشک مانند کشمش، انجیر، سیب خشک و غیره که سرشار از آهن هستند می‌توانند نیاز مادر را برآورده کند پس توصیه‌ای که به مادران باردار می‌کنیم این است که بهتر است به صورت روزانه از میوه‌های خشک استفاده کنند.

مادر باردار در زمان بارداری خودش باید یک رژیم متعادل داشته باشد که در این رژیم تمامی ویتامین‌ها و مواد معدنی به بدن مادر برسد و مادر بتواند با استفاده از آن سلامتی بدن خود و کودک خودش را تأمین کند. مواد مغذی که مادر در این دوره نیاز دارند عبارت است از: اسید فولیک، کلسیم، پتاسیم، منیزیم و آهن.

یک خوراکی بسیار عالی که بهتر است مادران در این دوران حتماً مصرف کنند استفاده از خرما می‌باشد؛ زیرا خرما یک منبع بسیار عالی از منیزیم می‌باشد که می‌تواند باعث شود تا استخوان‌های کودک به خوبی رشد کنند و در اعصاب و روان کودک نیز تاثیرگذار هستند.

همچنین در خرما به دلیل اینکه پتاسیم وجود دارد باعث می‌شود تا عضلات کنترل شود و ما در دوره بارداری خودش دارای فشار خون می‌شود. همچنین اگر مادر از کشمش، زردآلو خشک شده، انجیر خشک شده و …استفاده کند می‌تواند نیاز پتاسیم بدن خودش را تأمین کند همچنین استفاده از موز خشک شده و بادام زمینی نیز یک منبع بسیار عالی برای تأمین اسید فولیک در بدن می‌باشد که باعث می‌شود نقص در سیستم عصبی نوزاد به وجود نیاید. همچنین خاصیت موز خشک در تقویت سیستم ایمنی بدن مادر فوق‌العاده است.

زمانی که بانوی باردار می‌شود در واقع تغییرات هورمونی زیادی در بدنش به وجود می‌آید که یبوست و هموروئید از عوارض این تغییرات هورمونی می‌باشد که در این دوران برای اینکه مادر بتوانند از این موارد نجات پیدا کنند بهتر است از فیبر استفاده کنند که این فیبر باعث می‌شود تا ما در افزایش وزن نداشته باشد و همچنین فشار خون کاهش پیدا کند. پس بهتر است از میوه‌های خشک استفاده کنند تا با استفاده از فیبری که دارد و جلوگیری کنند و همچنین فشار خون را تنظیم کنند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *