خشک کردن انار

یکی از بهترین و در عین حال پرطرفدار میوه‌ها در فصل پاییز انار است. انار به سه مدل شیرین،‌ ترش و ملس در بازار وجود دارد. معمولا از هر سه مدل برای خشک کردن انار استفاده می‌شود. انارهای‌ ترش معمولاً کم گوشت هستند که از نوع جنگی می‌باشند که طعم و مزه فوق‌العاده‌ای دارند این نوع انار‌ها را در شمال بیشتر می‌توان یافت.
این میوه بهشتی را به روش‌های مختلفی می‌توان مصرف نمود از جمله رب انار، دانه‌های دون کرده، آب انار در نهایت به صورت خشک کردن انار می‌توان استفاده نمود.

روش‌های دانه کردن انار

دو روش برای دانه کردن انار وجود دارد که شامل:

1. دانه کردن انار توسط قاشق

برای دانه کردن انار می‌توانید با استفاده از یک قاشق غذاخوری که به صورت وارانه به سمت ظرف مورد نظر نگه دارید و به آن ضربه بزنید. تا انار‌ها دانه دانه از آن خارج می‌شود.

2. دانه کردن انار داخل آب

برای این روش در ابتدای امر یک انار رسیده بردارید و آن را با آب سرد بشویید سپس با استفاده از چاقو نوک تیز دو برش به شکل بعلاوه روی آن ایجاد کنید سپس سر آن را جدا کنید به مدت 5 دقیقه آن را داخل ظرف پر از آب بریزید.
با کمک گرفتن از دست خود انار را داخل آب از هم باز کنید و خیلی آرام آن را به تکه‌های کوچک‌تر در بیاورید. با استفاده از این روش دانه‌های انار زیر آب یکی پس از دیگری ته کاسه قرار می‌گیرد.

انار خشک

نحوه خشک کردن انار

برای خشک کردن انار باید در ابتدای امر انار را خوب بشویید و آن را دون کنید سپس دانه‌های انار را داخل یک سینی یا بهتر است روی یک پارچه تمیز پهن کنید. البته به نحوی که دانه‌ها را روی هم قرار نگیرد تا آب اضافی آن کاملاً خارج شود و در اثر تابش نور خورشید تبخیر شود.

روش دیگر نیز برای خشک کردن انار وجود دارد و آن این است که می‌توانید دانه‌های انار را داخل سینی بریزید و روی بخاری که حرارت ملایم دارد قرار دهید و هر از گاهی آن را زیر و رو کنید تا حرارت یکنواخت و یکدست تمامی آب دانه‌ها را تبخیر کند.
زمانی که آب انار کاملاً کشیده و حالت چسبناکی به خود گرفت در این زمان باید دانه‌ها را از داخل فر بیرون بیاورید و اجازه دهید تا کاملاً سرد شود بعد از سرد شدن آن را بسته‌بندی کنید و داخل فریزر نگهداری کنید.
همچنین برای خشک کردن انار می‌توانید از دستگاه میوه خشک کن استفاده کنید.

طرز تهیه پودر انار

اگر می‌خواهید که پودر تهیه کنید باید دانه‌ها ظرف مدت زمان بیشتری داخل فر بماند تا کاملاً خشک و سفت شوند. اما باید حواستان باشد تا نسوزد آن را مرتب زیر و رو کنید بعد از خشک شدن کامل آن را داخل دستگاه آسیاب برقی بریزید و پودرش کنید.

فواید پودر انار

انار به دلیل داشتن آنتی اکسیدان قوی و ویتامین C بسیار برای بدن مقوی و لازم است. بهتر است آن را حتماً در در رژیم غذایی خود قرار دهید. اما چون انار در تمام فصول موجود نیست و از این میوه خوشمزه نمی‌توان استفاده کرد بهتر است آن را به صورت پودر شده تهیه نماییم که در صورت ضرورت بتوانیم از آن استفاده کنیم.
مراکز پخش عمده میوه خشک در تهران پودر انار و انار خشک شده را به مراکز و فروشگاه‌های معتبر توزیع می‌کند.

کاربرد پودر انار

از مشخصات اصلی پودر انار که به رنگ صورتی است که برای انواع خوراکی‌ها و مواد غذایی مانند شیرینی ها، دسرها می‌توان استفاده نمود تا ارزش غذایی آن با غذا و نوشیدنی‌ها بالاتر ببریم.

انار خشک شده

خاصیت درمانی انار خشک شده

از گذشته تا به امروز اغلب پزشکان طب سنتی در جهان از خواص بی نظیر انار و دانه‌های انار خشک شده برای درمان انواع بیماری‌ها از جمله بیماری‌های عفونی، قلبی و عروقی، ناراحتی‌های گوش، دندان درد استفاده می‌کنند.
برخی از متخصصین سنتی از انار که سرشار از آنتی اکسیدان بیشتری برای بالا بردن ایمنی و مقاومت و حفاظت از بدن در برابر بیماری ها، ویروس‌ها و میکروب‌ها است.
قیمت میوه خشک شده مخلوط بسیار مناسب است با خرید میوه خشک مخلوط که شامل انار خشک شده هم می‌باشد، می‌توانید از خواص سایر میوه‌های خشک شده بهره‌مند شوید.

فواید درمانی انار

  1. دیابت و انار
  2. بهبود بیماری‌های عفونی
  3. داشتن تناسب‌اندام
  4. جلوگیری از آلزایمر
  5. تقویت کلیه‌ها با انار
  6. از بین بردن مشکلات پوست

با توجه به تحقیقات و پژوهش‌های صورت گرفته شد انار به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی در مقایسه با چای سبز می‌توان گفت که سه برابر بیشتر آنتی اکسیدان تولید می‌کند.
آنتی اکسیدان موجود در انار از بدن در مقابل استرس ها، بیماری‌های قلبی، آلودگی‌های شیمیایی و میکروبی و حتی سرطان‌هایی مانند سرطان سینه، پوست، پروستات نیز محافظت می‌کند.
برای تهیه‌ی کیک میوه خشک از پودر انار استفاده کنید.

1. دیابت و انار

انار به دلیل داشتن قند بسیار بالا افراد و بیماران دیابتی باید به شدت را مصرف آن دقت کنند و در مصرف آن زیاده روی نکنند و در این مورد با پزشک خود مشورت نمایند.
درمان طبیعی با مصرف میوه خشک محقق می‌شود.

انار خشک شده

2. بهبود بیماری‌های عفونی

یکی از مهمترین فواید انار این است که باعث می‌شود کرم‌های موجود در روده کاهش می‌دهد.
زمانی که کودک یا فرقی نمی‌کند شخص بزرگسالی تب شدید دارد کافی است برای این که تب آن پایین بیاید بهتر است به آن انار یا آب انار بدهید تا تشنگی و عطش آن برطرف شود. مصرف انار بسیار موثر برای تسکین درد گلو است. برای از بین بردن بیماری‌های عفونی‌ترحیجاً آب انار میل کنید.

3. داشتن تناسب‌اندام

انار باعث بهتر هضم غذا شما می‌گردد. همچنین آب انار باعث بهتر شدن اشتهای شما می‌گردد.

4. جلوگیری از آلزایمر

طبق بررسی‌های صورت گرفته شده توسط محققین و پژوهشگران دریافته‌اند که افرادی که در هفته دو لیوان یا بلکه بیشتر آب انار می‌نوشند نسبت به افرادی که در هفته نصف لیوان آب انار میل می‌کنند، 76 درصد کمتر است.

5. تقویت کلیه‌ها با انار

انار بهترین میوه برای تقویت کلیه‌ها و از بی نظمی و مشکلات کلیه‌ها را کاهش می‌دهد. انار به دلیل خواص منحصر به فردی که دارد ادرار آور نیز هست.
از مراکز و فروشگاه‌های فروش عمده میوه خشک انار خشک شده را با قیمت مناسب‌تری تهیه کنید و از خواص بی‌‌نظیر آن بهره‌مند شوید.

6. از بین بردن مشکلات پوست

انار از پیری زودرس جلوگیری می‌کند. انار و چه آب انار از برای بینایی بسیار مفید است و همچنین برای ضعف چشم بسیار موثر می‌باشد.
برای جلوگیری از خرابی دندان‌ها و لثه‌ها باید انار بخورید. انار برای گرفتگی صدا بسیار مناسب است. برای از بین بردن درد گوش بهتر است انار و عسل را با هم مخلوط کنید از این طریق درد گوش شما برطرف خواهد شد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *